Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 19:25:37
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 19:24:41
Hulp gezocht omgeving Drachten door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:18:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:10:14
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 19:08:04
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 19:01:35
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 18:50:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:50:05
Vollmer ringloods deuren door Eric v C
Vandaag om 17:45:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:06:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:30
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
  

Auteur Topic: Internationale trein jaren '70 en '80  (gelezen 17871 keer)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #15 Gepost op: 03 June 2008, 10:47:43 »
De groene! U krijgt een PM!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #16 Gepost op: 03 June 2008, 12:11:38 »
RC u krijgt ook een PM

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #17 Gepost op: 03 June 2008, 16:09:38 »
Van Frank ontvangen en van Arnold nog niets.

De A bak (halberstadter is momenteel niet leverbaar, de Y uitvoering in het groen, een B, wel heb er net 2 besteld dus............).

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #18 Gepost op: 03 June 2008, 16:58:49 »
wie er één of meer wil hebben moet me maar een pm sturen. dit kan tot vrijdagmiddag en dan gaat de bestelling de deur uit.

Het rijtuig kost 31 euro (74564 Reisezugwagen Bwxzd, 2. Klasse).

Kees-Jan

dgfly

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #19 Gepost op: 03 June 2008, 20:57:45 »
Dat groene PKP A-rijtuig op de foto heeft 11 ramen/coupe's, welk Sachsenmodelle nr is dat?

Ik heb hier namelijk een uitvoering met 10 ramen/coupé's zie foto


Groeten David

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #20 Gepost op: 03 June 2008, 20:58:31 »
Maar wat is dit? Ook SaMO?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #21 Gepost op: 03 June 2008, 22:13:48 »
Ja Frank.

Effe tellen.

Kees-Jan

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #22 Gepost op: 03 June 2008, 22:19:45 »
Wàt moet ik tellen?  ??? Dat ie 10 ramen heeft i.p.v. 11 heb ik gelezen en... geteld.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #23 Gepost op: 03 June 2008, 22:40:50 »
Volgens mij bedoelt Kees-Jan dat hijzelf even moet tellen  ;D.

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #24 Gepost op: 03 June 2008, 22:58:20 »
Ja ik ga zo tellen

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #25 Gepost op: 03 June 2008, 23:02:05 »
11 ramen nr 74565 (1e klas).

Kees-Jan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5406
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #26 Gepost op: 04 June 2008, 09:27:00 »
Als ik e.e.a. zo bekijk op internet, is de Tillig 74564 (PKP 2e klas) in model 28,1 cm, terwijl de Tillig 74565 (PKP 1e klas) 30,3 cm is. Dat zou betekenen dat in het echt de 2e klas een 24,5m rijtuig was en de 1e klas een 26,4m rijtuig.

Nu heb ik echter van Ernst-Jan begrepen dat de 26,4m 1e klas niet bij de PKP heeft gereden.

Zelf zit ik nu te overwegen om een paar B's taan te gaan schaffen en van een B rijtuig een AB te maken. Dan heb ik weliswaar een raam teveel, maar ja, dat heb ik met de 26,4m A bak ook..........

In ieder geval erg gaaf dat deze rijtugien nu in 1:87 zijn, want dan kunnen mijn 1:100 rijtuigen ook eens vervangen worden  :P

Kees-Jan, ik zit nog even in de besluitfase, doe ik het of doe ik het niet, maar dikke kans dat je in de loop van vandaag ook van mij een PM krijgt.....   :)

Jeroen 

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #27 Gepost op: 04 June 2008, 09:35:33 »
Hé Jeroenster,

Ook al aan het smokkelen geslagen? Ik heb hetzelfde probleem en heb een type Y besteld van de PKP. Die is van een paar jaar later net als de WLAB van de SZD. Maar ja, je moet wat hé?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5406
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #28 Gepost op: 04 June 2008, 09:38:42 »
Willem, even terug naar jouw oorspronkelijke vraag, want we zijn nu erg gericht op één internationale trein, namelij kde Hoek Warszawa Express, en er reden natuurlijk meer leuke internationale treinen!

Ik den kdat het wel erg belangrijk is om te bekijken of je je trein nu in de jaren 70 of in de jaren 80 wilt situeren, en als je heel kritisch bent, zou je eigenlijk een jaartal moeten nemen. Dit, omdat de samenstelling van internationale treinen met het jaar kon veranderen.

Zo heb ik als themajaar 1974. Toen reed het Russisch slaaprijtuig helemaal voor- of achteraan in de Hoek Warszawa, terwijl dit rijtuig later meer in het midden van de trein kwam te lopen.

Wat ik zelf een erg geslaagde trein vind geworden van 1974, is de D1312/D1313 van Amstrdam naar Ancona v.v.

Hier is een uitgebreidt draadje over geweest op Beneluxspoor en met heel veel hulp van andere forumleden heb ik deze trein uiteindelijk samen kunnen stellen. Als je interesse hebt, kijk eens op:

    https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=3672.0

Groet,

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #29 Gepost op: 04 June 2008, 09:49:26 »
De oplossing om A en AB's te maken zonder te zagen  ;D



NB dat andere PKP rijtuig (de A bak van 303mm lang) is van een ander type dan de bovenstaande rijtuigen.

Kees-Jan