Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Silvolde
Vandaag
om 20:16:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:15:54
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 20:08:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 20:01:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 19:41:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:40:20
Stalen rijtuigen van NS
door
Rob Moerkerken
Vandaag
om 19:40:15
PB models: koplopers (voorbespreking)
door
SvenW
Vandaag
om 19:35:09
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC
door
wob
Vandaag
om 19:32:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:30:54
pantograaf vastzetten
door
zofman
Vandaag
om 19:21:17
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:16:22
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 18:50:21
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
lrrw
Vandaag
om 18:48:42
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
MadhouseNL
Vandaag
om 18:34:41
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
barry1972
Vandaag
om 18:21:52
Magneet koppelingen voor Bemo
door
nighttrain1
Vandaag
om 18:00:04
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
Vandaag
om 17:56:24
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij)
door
aad52
Vandaag
om 17:19:52
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 16:03:29
Configureren GCA50/GCA50a
door
Gijs
Vandaag
om 15:35:03
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 14:34:23
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
tothebeach
Vandaag
om 14:20:22
Zillertalbahn
door
Overet
Vandaag
om 11:34:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:16:48
US diorama in H0
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:08:09
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:04:43
RhB H0m, Albulisch
door
Eric v C
Vandaag
om 10:56:02
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Internationale trein jaren '70 en '80
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
5
Omlaag
Auteur
Topic: Internationale trein jaren '70 en '80 (gelezen 17258 keer)
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8994
Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #15 Gepost op:
03 June 2008, 10:47:43 »
De groene! U krijgt een PM!
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #16 Gepost op:
03 June 2008, 12:11:38 »
RC u krijgt ook een PM
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #17 Gepost op:
03 June 2008, 16:09:38 »
Van Frank ontvangen en van Arnold nog niets.
De A bak (halberstadter is momenteel niet leverbaar, de Y uitvoering in het groen, een B, wel heb er net 2 besteld dus............).
Kees-Jan
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #18 Gepost op:
03 June 2008, 16:58:49 »
wie er één of meer wil hebben moet me maar een pm sturen. dit kan tot vrijdagmiddag en dan gaat de bestelling de deur uit.
Het rijtuig kost 31 euro (74564 Reisezugwagen Bwxzd, 2. Klasse).
Kees-Jan
Gelogd
dgfly
Offline
Berichten: 220
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #19 Gepost op:
03 June 2008, 20:57:45 »
Dat groene PKP A-rijtuig op de foto heeft 11 ramen/coupe's, welk Sachsenmodelle nr is dat?
Ik heb hier namelijk een uitvoering met 10 ramen/coupé's zie foto
Groeten David
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8994
Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #20 Gepost op:
03 June 2008, 20:58:31 »
Maar wat is dit? Ook SaMO?
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #21 Gepost op:
03 June 2008, 22:13:48 »
Ja Frank.
Effe tellen.
Kees-Jan
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8994
Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #22 Gepost op:
03 June 2008, 22:19:45 »
Wàt moet ik tellen?
Dat ie 10 ramen heeft i.p.v. 11 heb ik gelezen en... geteld.
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Ernst-Jan
Offline
Berichten: 1354
PTR
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #23 Gepost op:
03 June 2008, 22:40:50 »
Volgens mij bedoelt Kees-Jan dat hijzelf even moet tellen
.
Gelogd
Ja sam u pravu
http://www.flickr.com/photos/ernstgoed/
http://www.draaistel.nl/
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #24 Gepost op:
03 June 2008, 22:58:20 »
Ja ik ga zo tellen
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #25 Gepost op:
03 June 2008, 23:02:05 »
11 ramen nr 74565 (1e klas).
Kees-Jan
Gelogd
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5381
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #26 Gepost op:
04 June 2008, 09:27:00 »
Als ik e.e.a. zo bekijk op internet, is de Tillig 74564 (PKP 2e klas) in model 28,1 cm, terwijl de Tillig 74565 (PKP 1e klas) 30,3 cm is. Dat zou betekenen dat in het echt de 2e klas een 24,5m rijtuig was en de 1e klas een 26,4m rijtuig.
Nu heb ik echter van Ernst-Jan begrepen dat de 26,4m 1e klas niet bij de PKP heeft gereden.
Zelf zit ik nu te overwegen om een paar B's taan te gaan schaffen en van een B rijtuig een AB te maken. Dan heb ik weliswaar een raam teveel, maar ja, dat heb ik met de 26,4m A bak ook..........
In ieder geval erg gaaf dat deze rijtugien nu in 1:87 zijn, want dan kunnen mijn 1:100 rijtuigen ook eens vervangen worden
Kees-Jan, ik zit nog even in de besluitfase, doe ik het of doe ik het niet, maar dikke kans dat je in de loop van vandaag ook van mij een PM krijgt.....
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8994
Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #27 Gepost op:
04 June 2008, 09:35:33 »
Hé Jeroenster,
Ook al aan het smokkelen geslagen? Ik heb hetzelfde probleem en heb een type Y besteld van de PKP. Die is van een paar jaar later net als de WLAB van de SZD. Maar ja, je moet wat hé?
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5381
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #28 Gepost op:
04 June 2008, 09:38:42 »
Willem, even terug naar jouw oorspronkelijke vraag, want we zijn nu erg gericht op één internationale trein, namelij kde Hoek Warszawa Express, en er reden natuurlijk meer leuke internationale treinen!
Ik den kdat het wel erg belangrijk is om te bekijken of je je trein nu in de jaren 70 of in de jaren 80 wilt situeren, en als je heel kritisch bent, zou je eigenlijk een jaartal moeten nemen. Dit, omdat de samenstelling van internationale treinen met het jaar kon veranderen.
Zo heb ik als themajaar 1974. Toen reed het Russisch slaaprijtuig helemaal voor- of achteraan in de Hoek Warszawa, terwijl dit rijtuig later meer in het midden van de trein kwam te lopen.
Wat ik zelf een erg geslaagde trein vind geworden van 1974, is de D1312/D1313 van Amstrdam naar Ancona v.v.
Hier is een uitgebreidt draadje over geweest op Beneluxspoor en met heel veel hulp van andere forumleden heb ik deze trein uiteindelijk samen kunnen stellen. Als je interesse hebt, kijk eens op:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=3672.0
Groet,
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #29 Gepost op:
04 June 2008, 09:49:26 »
De oplossing om A en AB's te maken zonder te zagen
NB dat andere PKP rijtuig (de A bak van 303mm lang) is van een ander type dan de bovenstaande rijtuigen.
Kees-Jan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Internationale trein jaren '70 en '80