Re: Artitec DE-1 en DE-2 decoder-instellingen Lenz SILVER21+« Reactie #20 Gepost op: 14 December 2016, 21:45:48 » ReageerReageer CitaatCitaatheb toch nog een poging gewaagd. Daarvoor de tekening van die website geleend en wat aanpassingen ingetekend.De verbinding bij A verbreken (kan je eventueel doen door de 10k te verwijderen)De verbinding bij B verbreken. Dit punt zal je moeten opzoeken, ik kan het op je foto's niet zien.Dan de groene verbinding met weestand aanleggen. voor de weerstand zou ik beginnen met 2k2, en dan even het resultaat bekijken.Volgens mij moet het dan werken.
Nee, dat is geen goede oplossing. Pin 4 is een z.g. logische uitgang, die schakelt naar de plus. Een logische uitgang kan niet veel stroom leveren, daarom moet er een versterking tussen, in dit geval in de vorm van een transistor.Pin 13 is een direct uitgang, die schakelt naar de min. Je kan de verbinding van pin 4 dus niet zonder meer overzetten naar pin 13.Overigens krijg ik mijn twijfels bij het schema, want 6B is een PNP transistor, maar hij staat geschakeld als een NPN transistor. Ergens rammelt er iets aan dat schema. Daarom kom ik er niet uit.