Was ook niet alleen de titel, hoewel dat wel meespeelde.Vooruit, poging gewaagd en ergens halverwege gestopt, bevat geen nieuws en wel de koers die ik verwachtte.Mooi:Tien jaar geleden botste op deze plek een reizigerstrein op de achterste ketelwagen van een goederentrein die van Chemelot op weg was Rotterdam. Na de botsing lekte butadieen uit de laatste wagon.De lekkage had geen gevolgen.Versus wat eveneens onnodig lang uitgerekte tekst een alinea verder:‘De kans is klein dat het misgaat, daar moeten we eerlijk over zijn’, over het risico van een ongeluk met een gevaarlijkestoffentrein. ‘Maar als het misgaat, hebben we een giga probleem.’Ging het bij zeldzaamheid eens een keer mis, het was dus geen giga probleem.
Weer een duidelijk stukje subjectieve, gekleurde Nederlandse riooljournalistiek van bagger niveau dus.Bolle onzin, een significant deel van het vervoer wat over de Betuweroute zou moeten gaan, gaat over de Brabantroute, omdat we nog steeds in de 80 weken periode zitten waarin aan de Duitse kant grote werkzaamheden worden uitgevoerd aan de Betuweroute.
Omdat wat daar gebeurde ook in Tilburg kan gebeuren. De wagons die er rijden zijn hetzelfde, de infrastructuur ook niet heel anders.De kans dat er iets misgaat is (erg) klein, maar de gevolgen kunnen erg groot zijn.
paden over de Betuwe Route zijn wel degelijk duurder dan over conventioneel spoor.
Ik verbaas me trouwens al jaren over de nog steeds massale stroom vrachtwagens op de A15, zowel van west naar oost als via versa,
Ik verbaas me trouwens al jaren over de nog steeds massale stroom vrachtwagens op de A15, zowel van west naar oost als via versa, naast een spoorlijn waar nu en dan een trein rijdt, in plaats van 24/7 op blokafstand.(Dat was namelijk hetgeen werd beloofd voor de aanleg)