Kan het artikel niet openen, gezien de gebruikte woorden in het screenshot weet ik al genoeg.
Maar wat blijkt: het grootste deel van de gevaarlijke stoffen van en naar Rotterdam trekt zuidelijker over de Brabantroute, de reguliere spoorweg door steden en dorpen. ‘Ongeveer 40 procent daarvan had over de Betuweroute moeten gaan, absurd dat dat niet gebeurt.’ Reden: een ketel gevaarlijk spul over de Betuweroute sturen, is voor de vervoerder duurder dan over de Brabantroute.
Op alleen de titel kun je geen oordeel vellen.
Een deel van de oplossing staat ook in het artikel:het grootste deel van de gevaarlijke stoffen van en naar Rotterdam trekt zuidelijker over de Brabantroute, de reguliere spoorweg door steden en dorpen. ‘Ongeveer 40 procent daarvan had over de Betuweroute moeten gaan, absurd dat dat niet gebeurt.’ Reden: een ketel gevaarlijk spul over de Betuweroute sturen, is voor de vervoerder duurder dan over de Brabantroute.
Reden: een ketel gevaarlijk spul over de Betuweroute sturen, is voor de vervoerder duurder dan over de Brabantroute.
En wij weten dat dat dus larie is, het grootste deel van de gevaarlijke stoffen van en naar Rotterdam gaat niet per spoor.
Andere voorbeelden van gevaarlijke stoffen zijn vuurwerk, parfumproducten, ammoniak en lithium-ion-batterijen
En pijpleidingen...geloof niet dat die journalist in de gaten heeft hoeveel leidingen je dan wel niet zou moeten leggen.