Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 3502 van zwart naar groen door Eelco Storm
Vandaag om 20:07:37
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door Frits C
Vandaag om 20:04:00
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 19:57:24
Au bord de la Cèze door Ronald69
Vandaag om 19:42:36
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:41:39
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:39:43
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september) door Overet
Vandaag om 19:27:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:26:58
lima spoor N lok schoonmaken door Tjalling
Vandaag om 19:09:34
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 19:07:13
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 18:49:54
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Wim1969
Vandaag om 18:35:55
Op Zuid (NL H0) door 741230
Vandaag om 18:21:42
CTA’s jaren …70? / 80… door Petertje
Vandaag om 18:15:20
VERPLAATST: tka G.P.P. vouwbalgen HO door Reinout van Rees
Vandaag om 17:56:36
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:43:41
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 16:34:02
Roco 290 digtaliseren door Reinout van Rees
Vandaag om 16:33:28
Messing op z'n Zweeds (h0) door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:01
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door phdirk
Vandaag om 15:49:43
Pendel module door Mar-Cas
Vandaag om 14:49:58
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 13:27:02
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 13:25:44
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 13:24:43
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:20:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door hervé
Vandaag om 13:19:48
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door MOVisser
Vandaag om 13:05:16
Haperende locs door Hasenwald
Vandaag om 12:59:18
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 12:31:08
  

Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?  (gelezen 23480 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012


Vanmiddag weer gaan tekenen ,maar eerst even een verbeterde foto.
Er komt  nu nog een plan  waarbij li boven het startpunt is ,vandaar kan je met 2% of omlaag.
Je rijdt rechts om en gaat dan  na het wissel dalen of stijgen. Als je daalt kom je  rechtsom rijdend op het eindpunt  links midden ,als je stijgt  kom je op een paar opstel sporen ook li in het midden boven het ca 15cm lager gelegen eindpunt.
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 7304
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Is het hier niet een beetje de huid en de beer?

1 mei heb je het apartement bekeken.
En dan nog een paar weken wachten op de uitslag of het wel aan je toegewezen wordt???
Of heb je zoveel overboden dat je het wel MOET krijgen?

Maar ja, plannen maken mag altijd....

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 4 oktober ben ik er weer...

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Ik begrijp wat je bedoelt.
De beer loopt nog los in het bos... :D
Mss rekenen we veel te veel  er op  dat het door gaat,
 
We hebben ook eigenlijk geen haast ,maar we hebben een knoop door gehakt om het te gaan doen ,maar verder gaat het allemaal niet zo vlug als we zouden willen.Dat kan niet anders want je bent afhankelijk van andere partijen.

Even  maar weer on-topic ,ik heb nu een ontwerp gemaakt  in schaal 0  dat dus bestaat uit een stukje soor van 1,5 meter, daarna een wissel en dan een stuk spoor van 4 meter naar 4 opstel sporen van elk 1,5 m.
Als je de andere kant op gaat na dat wissel dan is er na ca 5 meter een tweetal  opstel sporen.
Meer is er net mogelijk.
Als er iemand  is die  kan adviseren er nog wat van te maken  graag  zijn voorstellen.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 7304
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Wel een gemeend succes gewenst.
Opdat jullie het mogen verkrijgen.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 4 oktober ben ik er weer...

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Dank je wel !
Nog een beter plaatje  :
Hoe kleed ik dit een beetje aan ?
Peter



NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26783
    • Pagina van klaas
De draairichting van de onderste deur vind ik onlogisch.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1423
Mogelijk vervangen door een schuif-harmonicadeur.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Hoi Klaas en Karben,
Tja ,Ik heb voor de zekerheid  op de plattegrond getekend ,het is werkelijk zo.

Het zou heel mss kunnen dat de huidige bewoonster dat heeft veranderd,maar ik verwacht niet dat de oude bewoonster dat ooit heeft laten doen.
Het draaipunt zou aan de andere deurpost moeten zitten.
 Ik heb even de rij afstand opgemeten  in het nieuwe plan,die is via beide routes 8.5 meter.of wel
25 sec.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Als de tekening een kwa maatvoering beetje klopt is het normaal, anders kan de deur niet helemaal open.
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18071
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Mogelijk vervangen door een schuif-harmonicadeur.

Kost geen drol zo'n ding en werkt prima.

Maar Peter.... wacht nou eerst eens af of je daadwerkelijk die woning krijgt  ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Ja zeker,  je hebt helemaal gelijk. ;D
Eerst moet ons bod  geaccepteerd worden zal wel 2 (?) weken duren op zijn vlugst.
 Een vouwdeur  zou makkelijk zijn,ik weet niet hoe die gemonteerd wordt als het stalen kozijnen zijn;niet op gelet.
Ik heb 85 cm voor de deur breedte gerekend.

 
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1722
Ik zou er een schuifdeur in zetten.

Ik werd zelf gek van 2 draaideuren in huis

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26783
    • Pagina van klaas
Je kunt de deur ook gewoon weghalen. Dan kun je er deur zonder een deur open te doen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1423
Dat ligt er aan wat er aan de andere kant van de deur is en de verdere indeling.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6319
Of, als de ruimte aan de andere kant van de deur het toelaat, hele kozijn demonteren en 180° gedraaid terug zetten. Dan draait de deur de potentiële spoorkamer niet meer in.

Wel even kijken of kozijn om muur geklemd is (meestal zit schroef van klembeugel dan achter de rubber stoordopjes in de sponning) of dat hij ingemetseld is. In laatste geval wordt het iets minde makkelijk om kozijn om te draaien.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)