Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 01:21:11
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07
  

Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?  (gelezen 18835 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
Re: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
« Reactie #60 Gepost op: 29 April 2025, 11:41:25 »
Als  laatste bericht zou ik nog contact willen zoeken met iemand met een 0 baan hier in de buurt van Oegstgeest/Noordwijk.
Je weet het nooit en het zou mijn   "probleem "in een ander daglicht plaatsen.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
« Reactie #61 Gepost op: 29 April 2025, 21:36:04 »
https://www.funda.nl/detail/koop/noordwijk-zh/appartement-beeklaan-86/89284858/


Afgaande op de foto's van die kelderbox, zitten er gewone stopcontacten, is de kanteldeur elektrisch bediend en is er sprake van een boiler.
Nu weet ik het niet 100% zeker, maar boilers worden dacht ik altijd op 230 Volt aangesloten.

Bor

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
Re: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
« Reactie #62 Gepost op: 30 April 2025, 21:53:08 »
Hallo Bor ,
Als jij dat kan zien is het best mogelijk.
 Toch zien we af an ciappartemen.
 
Vandaag heeft de makelaar een ander app. gevonden voorons.
De treinenkamer meet4,4 m bij 2,6 m en is geschikt voor een H0 baan ,maar niet voor spoor 0 ,de boogstralen zouden hoogstens 120 cm kunnen zijn ,te krap voor stoomloks en NS treinstellen helaas....
Morgen gaan we kijken.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17877
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Laat het rondlopen nou eens los..... dan is de ruimte prima geschikt voor jou 0  ;)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7483
Eens. Spoor 0 + hoofdlijnmaterieel + rondrijden + appartement+ randstad - staatsloterijbudget is gewoon niet realistisch. Heen en weer of iets modulairs lijkt mij haalbaarder
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
Als ik niet rond rij, want er zit een hinderlijke deur in ewen hoek ,kan ik ook heen en weer rijden. vanmiddag even getekend en gerekend, ik kan langs de muur en raam rijden ,rij lengte 8,5 m van stootjuk tot stootjuk door bogen van 125cm,  de  DB  010 zal het niet willen de NS 3900 wss wel.
Aan een eindpunt mss een schuifbak?
Maar wat voot thema  moet ik dan bedenken?
 Nog steeds werkplaats?
Zou rijden met een losse lok niet gauw vervelen(Rondjes rijden is  in <5 minuten   ook niks aan..)
Ik hoor het wel. ;)
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
Ik  heb vanmiddag het app. gezien.
Er is een ruimte van 2,66  bij 4 meter . Niet slecht, voor een 0 baan.
Spoor 0 komt toch weer in zicht. ;)
Nog een paar weekjes afwachten ,er zijn uiteraard meer liefhebbers.
Peter
« Laatst bewerkt op: 02 May 2025, 12:13:00 door Peter Kleton. Reden: afmetingen gecorrigeerd »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
Sinds gisteren druk aan het tekenen geweest(,nog niet met nyrail .komt nog..)
De kamer s 4 bij 4 meter ,maar er gaat een pad aan de zijkant vanaf  en een naar binnen draaiende deur, bijna in de hoek daardoor netto 3,5  bij 3,50m.
Ik kom dan uit op een driekwart cirkel met een boogstraal van 150 cm .Rijlengte 7,5 m van stootjuk tot stootjuk,enkelspoor.
 Maar waar  laat ik nu het materieel?
Ik kan aan een kant een paar kopsporen  maken voor een paar loks (nietallemaal),met een traverse, maar dat lijkt toch nergens op?
Zit ik helemaal verkeerd  met zo'n ontwerp?
Ik hoor of liever lees graag hoe het beter en anders moet.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17877
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Maak eens een schets van wat je vertelt..... voor jou is het duidelijk, voor ons nog niet helemaal ;)

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1256
Ik zie twee afmetingen genoemd in #66 en #67.
Zijn dat twee verschillende kamers, waarvan een van beide voor de treinbaan?


Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
Ja ,dat is verwarrend.
Dat komt omdat de ene ((Slaap)kamer te warm bleek te worden ,die wordt   nu de treinen kamer ,de andere van 2,66 bij 4 m wordt de echte slaapkamer.
 Hier is een beschrijving van de treinenkamer.(foto lukte niet,morgen  mss)
Afmetingen  kamer 4 bij 4,12 m
De maat van de baan zelf is 3.6 bij 4 m . Boogstralen zijn 1,50 m.
Langs de linker wand ,als je de kamer in loopt,loopt  het pad  van  de deur langs de wand  naar balkondeur .
De vorm van de baan is a.h.w. een ring die open geknipt is en een eindje naar binnen is gebogen.

https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/DSCF8095-kopie-6816797b42b99.jpg][img]https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/DSCF8095-kopie-6816797b42b99.jpg
« Laatst bewerkt op: 03 May 2025, 23:03:48 door Peter Kleton »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1256
Uiteindelijk zal het ook in de andere richting iets korter worden.
Aan de raamzijde zal nog wat ruimte gereserveerd moeten worden voor gordijnen, zonwering e.d.
Ook is er ruimte nodig om de ramen af en toe te kunnen schoonmaken, cv-radiator ontluchten, warmtemeter aflezen en/of vervangen etc.
Warmtemeters zijn tegenwoordig weliswaar vaak op afstand uit te lezen, maar werken helaas niet altijd feilloos en gaan ook niet oneindig lang mee.


Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
Heel goed van jou dat je dit schrijft,bijna niet aan gedacht, ;)
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1256
Je kunt deze ruimte langs het raam nog wel optimaliseren.

Bv de zonwering en/of gordijnen boven de radiator ipv ervoor. Is ook gunstiger met stoken.
Ramen wassen kan bv met een lange stok, voordeel van de grote boogstralen is dat er in de hoeken een groot mangat gemaakt kan worden.
De meters aflezen en/of vervangen kan onder de baan door, daarvoor dus voldoende ruimte houden.
Bij opslag van spullen onder de baan wel rekening houden dat het hier warm(er) kan zijn, zeker vlak bij de radiator.

Nav toegevoegde schets:
Zo te zien op de foto's (als ik het juiste app. voor ogen heb) draait de balkondeur naar buiten open.
Verder zou je de draairichting van de binnendeur nog kunnen wijzigen, scharnieren op de andere deurpost en/of draairichting naar de gang.

Nog een toevoeging mbt de radiatoren:
Het lijkt erop dat er geen centrale thermostaat is en dat de temperatuur per kamer wordt geregeld dmv de draaikraan op de radiatoren. deze moet dus ook bereikbaar blijven.
Evt de kraan vervangen door iets moderners.

« Laatst bewerkt op: 03 May 2025, 23:42:51 door grossraumwagen »

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
Hallo,
Ik denk dat je wel het goede app. had:   Mortelstr. 26 .

Het zal nog wel een week of wat duren voor ik zeker weet dat we dit app. "krijgen"  ;)   vandaag nog maar weer eens tekenen enzo. ;D
En een betere foto neerzetten.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen