Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op Zuid (NL H0) door Jeroen Water
Vandaag om 07:14:39
Problemen met digitale koppeling Roco door Ben
Vandaag om 05:55:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:12:38
Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0 door NS264
Vandaag om 01:13:30
Pendel module door saskia
Vandaag om 01:10:38
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door saskia
Vandaag om 00:57:52
CTA’s jaren …70? / 80… door grossraumwagen
21 September 2025, 23:08:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 September 2025, 23:03:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edsko Hekman
21 September 2025, 22:49:14
Au bord de la Cèze door Frank 123
21 September 2025, 22:31:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door eitreb
21 September 2025, 21:55:26
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
21 September 2025, 21:49:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
21 September 2025, 21:34:28
Aachenau West door wob
21 September 2025, 21:30:31
Messing op z'n Zweeds (h0) door AB 7216
21 September 2025, 21:02:53
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
21 September 2025, 20:57:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
21 September 2025, 20:47:52
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door bask185
21 September 2025, 19:36:26
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
21 September 2025, 18:34:20
Wat doen jullie als het koud wordt? door Frank 123
21 September 2025, 17:41:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
21 September 2025, 17:18:24
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
21 September 2025, 17:06:56
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door aad52
21 September 2025, 16:59:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
21 September 2025, 16:40:35
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
21 September 2025, 16:39:37
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
21 September 2025, 16:36:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door C_Jabaaij
21 September 2025, 16:22:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Erik01
21 September 2025, 15:58:56
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
21 September 2025, 15:52:58
Roco traxx 'Eurocity' door the_gold
21 September 2025, 13:59:18
  

Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?  (gelezen 23061 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Re: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
« Reactie #60 Gepost op: 29 April 2025, 11:41:25 »
Als  laatste bericht zou ik nog contact willen zoeken met iemand met een 0 baan hier in de buurt van Oegstgeest/Noordwijk.
Je weet het nooit en het zou mijn   "probleem "in een ander daglicht plaatsen.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 901
Re: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
« Reactie #61 Gepost op: 29 April 2025, 21:36:04 »
https://www.funda.nl/detail/koop/noordwijk-zh/appartement-beeklaan-86/89284858/


Afgaande op de foto's van die kelderbox, zitten er gewone stopcontacten, is de kanteldeur elektrisch bediend en is er sprake van een boiler.
Nu weet ik het niet 100% zeker, maar boilers worden dacht ik altijd op 230 Volt aangesloten.

Bor

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Re: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
« Reactie #62 Gepost op: 30 April 2025, 21:53:08 »
Hallo Bor ,
Als jij dat kan zien is het best mogelijk.
 Toch zien we af an ciappartemen.
 
Vandaag heeft de makelaar een ander app. gevonden voorons.
De treinenkamer meet4,4 m bij 2,6 m en is geschikt voor een H0 baan ,maar niet voor spoor 0 ,de boogstralen zouden hoogstens 120 cm kunnen zijn ,te krap voor stoomloks en NS treinstellen helaas....
Morgen gaan we kijken.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18067
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Laat het rondlopen nou eens los..... dan is de ruimte prima geschikt voor jou 0  ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7497
Eens. Spoor 0 + hoofdlijnmaterieel + rondrijden + appartement+ randstad - staatsloterijbudget is gewoon niet realistisch. Heen en weer of iets modulairs lijkt mij haalbaarder
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Als ik niet rond rij, want er zit een hinderlijke deur in ewen hoek ,kan ik ook heen en weer rijden. vanmiddag even getekend en gerekend, ik kan langs de muur en raam rijden ,rij lengte 8,5 m van stootjuk tot stootjuk door bogen van 125cm,  de  DB  010 zal het niet willen de NS 3900 wss wel.
Aan een eindpunt mss een schuifbak?
Maar wat voot thema  moet ik dan bedenken?
 Nog steeds werkplaats?
Zou rijden met een losse lok niet gauw vervelen(Rondjes rijden is  in <5 minuten   ook niks aan..)
Ik hoor het wel. ;)
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Ik  heb vanmiddag het app. gezien.
Er is een ruimte van 2,66  bij 4 meter . Niet slecht, voor een 0 baan.
Spoor 0 komt toch weer in zicht. ;)
Nog een paar weekjes afwachten ,er zijn uiteraard meer liefhebbers.
Peter
« Laatst bewerkt op: 02 May 2025, 12:13:00 door Peter Kleton. Reden: afmetingen gecorrigeerd »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Sinds gisteren druk aan het tekenen geweest(,nog niet met nyrail .komt nog..)
De kamer s 4 bij 4 meter ,maar er gaat een pad aan de zijkant vanaf  en een naar binnen draaiende deur, bijna in de hoek daardoor netto 3,5  bij 3,50m.
Ik kom dan uit op een driekwart cirkel met een boogstraal van 150 cm .Rijlengte 7,5 m van stootjuk tot stootjuk,enkelspoor.
 Maar waar  laat ik nu het materieel?
Ik kan aan een kant een paar kopsporen  maken voor een paar loks (nietallemaal),met een traverse, maar dat lijkt toch nergens op?
Zit ik helemaal verkeerd  met zo'n ontwerp?
Ik hoor of liever lees graag hoe het beter en anders moet.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18067
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Maak eens een schets van wat je vertelt..... voor jou is het duidelijk, voor ons nog niet helemaal ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1395
Ik zie twee afmetingen genoemd in #66 en #67.
Zijn dat twee verschillende kamers, waarvan een van beide voor de treinbaan?


Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Ja ,dat is verwarrend.
Dat komt omdat de ene ((Slaap)kamer te warm bleek te worden ,die wordt   nu de treinen kamer ,de andere van 2,66 bij 4 m wordt de echte slaapkamer.
 Hier is een beschrijving van de treinenkamer.(foto lukte niet,morgen  mss)
Afmetingen  kamer 4 bij 4,12 m
De maat van de baan zelf is 3.6 bij 4 m . Boogstralen zijn 1,50 m.
Langs de linker wand ,als je de kamer in loopt,loopt  het pad  van  de deur langs de wand  naar balkondeur .
De vorm van de baan is a.h.w. een ring die open geknipt is en een eindje naar binnen is gebogen.

https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/DSCF8095-kopie-6816797b42b99.jpg][img]https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/DSCF8095-kopie-6816797b42b99.jpg
« Laatst bewerkt op: 03 May 2025, 23:03:48 door Peter Kleton »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1395
Uiteindelijk zal het ook in de andere richting iets korter worden.
Aan de raamzijde zal nog wat ruimte gereserveerd moeten worden voor gordijnen, zonwering e.d.
Ook is er ruimte nodig om de ramen af en toe te kunnen schoonmaken, cv-radiator ontluchten, warmtemeter aflezen en/of vervangen etc.
Warmtemeters zijn tegenwoordig weliswaar vaak op afstand uit te lezen, maar werken helaas niet altijd feilloos en gaan ook niet oneindig lang mee.


Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Heel goed van jou dat je dit schrijft,bijna niet aan gedacht, ;)
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1395
Je kunt deze ruimte langs het raam nog wel optimaliseren.

Bv de zonwering en/of gordijnen boven de radiator ipv ervoor. Is ook gunstiger met stoken.
Ramen wassen kan bv met een lange stok, voordeel van de grote boogstralen is dat er in de hoeken een groot mangat gemaakt kan worden.
De meters aflezen en/of vervangen kan onder de baan door, daarvoor dus voldoende ruimte houden.
Bij opslag van spullen onder de baan wel rekening houden dat het hier warm(er) kan zijn, zeker vlak bij de radiator.

Nav toegevoegde schets:
Zo te zien op de foto's (als ik het juiste app. voor ogen heb) draait de balkondeur naar buiten open.
Verder zou je de draairichting van de binnendeur nog kunnen wijzigen, scharnieren op de andere deurpost en/of draairichting naar de gang.

Nog een toevoeging mbt de radiatoren:
Het lijkt erop dat er geen centrale thermostaat is en dat de temperatuur per kamer wordt geregeld dmv de draaikraan op de radiatoren. deze moet dus ook bereikbaar blijven.
Evt de kraan vervangen door iets moderners.

« Laatst bewerkt op: 03 May 2025, 23:42:51 door grossraumwagen »

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Hallo,
Ik denk dat je wel het goede app. had:   Mortelstr. 26 .

Het zal nog wel een week of wat duren voor ik zeker weet dat we dit app. "krijgen"  ;)   vandaag nog maar weer eens tekenen enzo. ;D
En een betere foto neerzetten.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen