Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:46:45
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 17:44:06
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door MOVisser
Vandaag om 17:40:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 17:21:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:53:02
Haperende locs door BartvD
Vandaag om 16:52:06
Pfarrerwinkel bahn door mass am see
Vandaag om 16:48:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:42:41
LIMA IRM Cardanassen door Bierwagen
Vandaag om 16:31:58
Standerdmolen door Ronald Halma
Vandaag om 16:22:50
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door BartvD
Vandaag om 16:15:48
NS 3502 van zwart naar groen door 008200
Vandaag om 15:47:48
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 13:57:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
Vandaag om 13:30:51
De modeltreinen van Spoorijzer door NS264
Vandaag om 13:26:01
Roco traxx 'Eurocity' door the_gold
Vandaag om 13:02:54
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:58:46
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september) door Ben
Vandaag om 12:30:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:24:47
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 11:06:23
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:33:32
lima spoor N lok schoonmaken door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:05
Pendel module door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:43
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:07:20
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:57:05
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 00:10:44
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Ruben90
22 September 2025, 23:27:50
Minibaan Visserskaai H0 door Ruben90
22 September 2025, 23:20:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door NS264
22 September 2025, 23:06:40
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door FritsT
22 September 2025, 22:42:15
  

Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?  (gelezen 23570 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Re: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
« Reactie #60 Gepost op: 29 April 2025, 11:41:25 »
Als  laatste bericht zou ik nog contact willen zoeken met iemand met een 0 baan hier in de buurt van Oegstgeest/Noordwijk.
Je weet het nooit en het zou mijn   "probleem "in een ander daglicht plaatsen.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 901
Re: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
« Reactie #61 Gepost op: 29 April 2025, 21:36:04 »
https://www.funda.nl/detail/koop/noordwijk-zh/appartement-beeklaan-86/89284858/


Afgaande op de foto's van die kelderbox, zitten er gewone stopcontacten, is de kanteldeur elektrisch bediend en is er sprake van een boiler.
Nu weet ik het niet 100% zeker, maar boilers worden dacht ik altijd op 230 Volt aangesloten.

Bor

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Re: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
« Reactie #62 Gepost op: 30 April 2025, 21:53:08 »
Hallo Bor ,
Als jij dat kan zien is het best mogelijk.
 Toch zien we af an ciappartemen.
 
Vandaag heeft de makelaar een ander app. gevonden voorons.
De treinenkamer meet4,4 m bij 2,6 m en is geschikt voor een H0 baan ,maar niet voor spoor 0 ,de boogstralen zouden hoogstens 120 cm kunnen zijn ,te krap voor stoomloks en NS treinstellen helaas....
Morgen gaan we kijken.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18078
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Laat het rondlopen nou eens los..... dan is de ruimte prima geschikt voor jou 0  ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7499
Eens. Spoor 0 + hoofdlijnmaterieel + rondrijden + appartement+ randstad - staatsloterijbudget is gewoon niet realistisch. Heen en weer of iets modulairs lijkt mij haalbaarder
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Als ik niet rond rij, want er zit een hinderlijke deur in ewen hoek ,kan ik ook heen en weer rijden. vanmiddag even getekend en gerekend, ik kan langs de muur en raam rijden ,rij lengte 8,5 m van stootjuk tot stootjuk door bogen van 125cm,  de  DB  010 zal het niet willen de NS 3900 wss wel.
Aan een eindpunt mss een schuifbak?
Maar wat voot thema  moet ik dan bedenken?
 Nog steeds werkplaats?
Zou rijden met een losse lok niet gauw vervelen(Rondjes rijden is  in <5 minuten   ook niks aan..)
Ik hoor het wel. ;)
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Ik  heb vanmiddag het app. gezien.
Er is een ruimte van 2,66  bij 4 meter . Niet slecht, voor een 0 baan.
Spoor 0 komt toch weer in zicht. ;)
Nog een paar weekjes afwachten ,er zijn uiteraard meer liefhebbers.
Peter
« Laatst bewerkt op: 02 May 2025, 12:13:00 door Peter Kleton. Reden: afmetingen gecorrigeerd »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Sinds gisteren druk aan het tekenen geweest(,nog niet met nyrail .komt nog..)
De kamer s 4 bij 4 meter ,maar er gaat een pad aan de zijkant vanaf  en een naar binnen draaiende deur, bijna in de hoek daardoor netto 3,5  bij 3,50m.
Ik kom dan uit op een driekwart cirkel met een boogstraal van 150 cm .Rijlengte 7,5 m van stootjuk tot stootjuk,enkelspoor.
 Maar waar  laat ik nu het materieel?
Ik kan aan een kant een paar kopsporen  maken voor een paar loks (nietallemaal),met een traverse, maar dat lijkt toch nergens op?
Zit ik helemaal verkeerd  met zo'n ontwerp?
Ik hoor of liever lees graag hoe het beter en anders moet.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18078
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Maak eens een schets van wat je vertelt..... voor jou is het duidelijk, voor ons nog niet helemaal ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

grossraumwagen

  • Online Online
  • Berichten: 1396
Ik zie twee afmetingen genoemd in #66 en #67.
Zijn dat twee verschillende kamers, waarvan een van beide voor de treinbaan?


Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Ja ,dat is verwarrend.
Dat komt omdat de ene ((Slaap)kamer te warm bleek te worden ,die wordt   nu de treinen kamer ,de andere van 2,66 bij 4 m wordt de echte slaapkamer.
 Hier is een beschrijving van de treinenkamer.(foto lukte niet,morgen  mss)
Afmetingen  kamer 4 bij 4,12 m
De maat van de baan zelf is 3.6 bij 4 m . Boogstralen zijn 1,50 m.
Langs de linker wand ,als je de kamer in loopt,loopt  het pad  van  de deur langs de wand  naar balkondeur .
De vorm van de baan is a.h.w. een ring die open geknipt is en een eindje naar binnen is gebogen.

https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/DSCF8095-kopie-6816797b42b99.jpg][img]https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/DSCF8095-kopie-6816797b42b99.jpg
« Laatst bewerkt op: 03 May 2025, 23:03:48 door Peter Kleton »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

grossraumwagen

  • Online Online
  • Berichten: 1396
Uiteindelijk zal het ook in de andere richting iets korter worden.
Aan de raamzijde zal nog wat ruimte gereserveerd moeten worden voor gordijnen, zonwering e.d.
Ook is er ruimte nodig om de ramen af en toe te kunnen schoonmaken, cv-radiator ontluchten, warmtemeter aflezen en/of vervangen etc.
Warmtemeters zijn tegenwoordig weliswaar vaak op afstand uit te lezen, maar werken helaas niet altijd feilloos en gaan ook niet oneindig lang mee.


Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Heel goed van jou dat je dit schrijft,bijna niet aan gedacht, ;)
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

grossraumwagen

  • Online Online
  • Berichten: 1396
Je kunt deze ruimte langs het raam nog wel optimaliseren.

Bv de zonwering en/of gordijnen boven de radiator ipv ervoor. Is ook gunstiger met stoken.
Ramen wassen kan bv met een lange stok, voordeel van de grote boogstralen is dat er in de hoeken een groot mangat gemaakt kan worden.
De meters aflezen en/of vervangen kan onder de baan door, daarvoor dus voldoende ruimte houden.
Bij opslag van spullen onder de baan wel rekening houden dat het hier warm(er) kan zijn, zeker vlak bij de radiator.

Nav toegevoegde schets:
Zo te zien op de foto's (als ik het juiste app. voor ogen heb) draait de balkondeur naar buiten open.
Verder zou je de draairichting van de binnendeur nog kunnen wijzigen, scharnieren op de andere deurpost en/of draairichting naar de gang.

Nog een toevoeging mbt de radiatoren:
Het lijkt erop dat er geen centrale thermostaat is en dat de temperatuur per kamer wordt geregeld dmv de draaikraan op de radiatoren. deze moet dus ook bereikbaar blijven.
Evt de kraan vervangen door iets moderners.

« Laatst bewerkt op: 03 May 2025, 23:42:51 door grossraumwagen »

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4012
Hallo,
Ik denk dat je wel het goede app. had:   Mortelstr. 26 .

Het zal nog wel een week of wat duren voor ik zeker weet dat we dit app. "krijgen"  ;)   vandaag nog maar weer eens tekenen enzo. ;D
En een betere foto neerzetten.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen