Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
Vandaag om 22:18:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Looney Tunes
Vandaag om 22:10:03
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
Vandaag om 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
Vandaag om 20:47:32
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 20:40:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 20:32:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:10:53
Pendel module door Golden Oldie
Vandaag om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:52:47
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Falcon10
Vandaag om 19:30:44
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
Vandaag om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
Vandaag om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
Vandaag om 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:33:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:16:35
Klompentrein door Huup
Vandaag om 17:06:34
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
  

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 552504 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec DE1
« Reactie #1650 Gepost op: 27 June 2010, 22:49:22 »
In de hobby moeten we niks (gelukkig).

Ik ken dit vraagstuk van dichtbij: een vriend van mij, NS-verzamelaar tijdp. 4b heeft jarenlang rondgelopen hiermee: nog geen baan maar wel een hoeveel 2-rail en 3-rail geschikt spul. De wijzer van de schaal sloeg uiteindelijk door t.g.v. 3-rail vanwege het het hoge aantal 3-railmaterieelstukken dat (inderdaad) gemotoriseerd was...

Is de wisselstroomversie wel officieel aangekondigd door Att?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3188
    • SpoorObjecten
Re:Artitec DE1
« Reactie #1651 Gepost op: 27 June 2010, 22:53:25 »
ik dacht van wel toch?
was heel wa bladzijdes terug al gemeld :)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Artitec DE1
« Reactie #1652 Gepost op: 27 June 2010, 23:17:49 »
Ja, de AC varianten zijn wweldegelijk aangekondigd. Een aanmtal winkels meldden onlangs dat de AC rood met logo eind van de zomer moet komen. Mij werd niet duidelijk of de andere versies dan ook meteen komen.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8778
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1653 Gepost op: 28 June 2010, 16:55:32 »

Ik ken dit vraagstuk van dichtbij: een vriend van mij, NS-verzamelaar tijdp. 4b heeft jarenlang rondgelopen hiermee: nog geen baan maar wel een hoeveel 2-rail en 3-rail geschikt spul. De wijzer van de schaal sloeg uiteindelijk door t.g.v. 3-rail vanwege het het hoge aantal 3-railmaterieelstukken dat (inderdaad) gemotoriseerd was...

Zo ken ik iemand die uiteindelijk zijn 3railmodelbaan inwisselde voor een 2railmodelbaan, van 3rail naar 2rail modelspoormoduleclub wisselde, uiteindelijk zijn  wisselstroommaterieel stilzette en deels verkocht, en toch nog gelukkig werd. Sterker, ik ken er zelfs twee!
;)

Binkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Soms zou ik willen dat ik een kat was .....
Re:Artitec DE1
« Reactie #1654 Gepost op: 28 June 2010, 18:23:26 »
Heren,

Als je het aandurft/kan/wil met een dergelijk duur model ( ik nam de sound versie van de 41 ) is deze redelijk eenvoudig om te bouwen naar 3-rail. Bij mij ging het in ieder geval zeer gemakkelijk.
Ben ik nu de enige met een 3-Rail DE1, nee toch?

Grt peter

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec DE1
« Reactie #1655 Gepost op: 28 June 2010, 18:44:55 »
@ Peter,

sleper plaatsen en wielcontacten verbinden zal zeker geen probleem geven. Immers het draaistel is reeds voorbereid om een sleper te plaatsen.
Het probleem is echter de (hogere) wielflenzen, hoe heb je dit aangepakt? Voor het draaistel zonder motor zal nog wel lukken maar met name de wielen van de motor. E.e.a. is wel zeer belangrijk ivm wissels om zodoende ontsporen te voorkomen. Om deze reden nog geen eigen ombouw naar 3 rail verricht. Tevens is het demonteren TE (veel te) groot dat het model blijvend beschadigd (afbreken van lipjes en of nokjes, dat ik liever op de levering vanuit Artitec wacht.
Uiteraard is een reactie met eventueel foto van de wielen motor van harte welkom.

 ;)

Binkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Soms zou ik willen dat ik een kat was .....
Re:Artitec DE1
« Reactie #1656 Gepost op: 28 June 2010, 19:04:22 »
@ Northlander

Wielen heb ik uitsluitend op de juiste breedte gezet, en verder niets aan gedaan. Het stel ontspoort totaal niet op mijn C-rails. Overigens is de sleper plaatsen iets gecompliceerder dan je hierboven doet voorkomen, maar het gaat zeker goed. Kwam misschien ook omdat ik er een fluistersleper onder wilde heben...

Zie ook; ( moet je wel voor inloggen geloof ik, ben je ook lid van 3-rail ?)

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=22654.0

Grt peter

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec DE1
« Reactie #1657 Gepost op: 28 June 2010, 22:37:40 »
@Peter,

uitsparing voor sleper is reeds aanwezig in draaistel, naar mijn weten en kan daardoor gemakkelijk een sleper worden geplaatst.

Wat betreft de wielen kan ik verder niet oordelen of deze ook goed lopen op Marklin K en of M.


Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE1
« Reactie #1658 Gepost op: 02 July 2010, 13:05:41 »
Foto's DE1 ATB rood en NS logo


Totaal plaatje


Snor (is langer) en logo


ATB (los aangezet)

Vanavond meer (en veel betere foto's) op Groterdam. Zijn nu gemaakt met simpel telefoon toestel.

Ja, is (nu beperkt) leverbaar.

« Laatst bewerkt op: 02 July 2010, 13:09:03 door Chris van Diesen »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec DE1
« Reactie #1659 Gepost op: 02 July 2010, 13:10:35 »
Heb net de DE-1 met NS-vignetten +ATB-leiding ook bekeken  in de winkel (treinstelnr. 32). De snor is wat mij betreft volkomen mislukt. Zowel aan de onderzijde als de bovenzijde niet mooi recht maar hij zwabbert. Misschien nog wel lelijker dan bij de 47, ja hij is langer, dat wel.

Verder is de bak krom, zò krom dat een andere klant alle 7 aanwezige dieseleentjes heeft bekeken en geen enkel model goed genoeg vond.  
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec DE1
« Reactie #1660 Gepost op: 02 July 2010, 13:26:55 »
Misschien trekken ze weer recht als het wat afkoelt... ;D Zonde zeg.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re:Artitec DE1
« Reactie #1661 Gepost op: 02 July 2010, 13:34:55 »
Ik ben benieuwd naar de foto's vanavond van Chris. In elk geval is de snor lang genoeg, maar het lijkt een krulsnor die naar boven eindigt.

Als het in China niet wil lukken dan is misschien de beste oplossing om er dan maar zelf een waterslide transfer van te maken (of een Benelux aktie), de kop voor de deuren afplakken en in dieselrood spuiten en dan de transfer erop.
Ik heb de DE1 nr 41 en daar ga ik de kop ook nog van bijwerken: het rood onder mooi rond met als middelpunt de koplampen en het rood boven iets meer naar beneden laten doorlopen, zodat de sluitlichten helemaal in het rood vallen.

Het is het enige storende wat niet helemaal goed is. Voor de rest blijf ik het een perfect model vinden van een DE1

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec DE1
« Reactie #1662 Gepost op: 02 July 2010, 13:37:48 »
Ik heb er alle vertrouwen in dat je dat tot een goed einde brengt Ivo (y)

Maar als het model inderdaad krom is, dan zie ik niet zo snel hoe dat is op te lossen  :-\

Gr. Remco.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re:Artitec DE1
« Reactie #1663 Gepost op: 02 July 2010, 13:42:48 »
Remco,

Krom ben ik met je eens. Ik denk dat noch wij noch Artitec die zouden moeten afnemen, want de eerdere series waren volgens mij niet krom. Hoogstens een kattenrug net zoals jouw en mijn plan E DE's.

Overigens zie ik op de foto's van Chris niet dat deze krom is. Heeft MTE weer een speciale batch ontvangen ;D ;D

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE1
« Reactie #1664 Gepost op: 02 July 2010, 13:45:17 »
 ;D  Dat zal toch niet. Ik zal vanavond (koopavond dus ik ben laat) goede foto's maken van opzij en recht op de snoet.

Ik ben er in ieder geval blij mee, deze kan eindelijk rijden op Groterdam.