Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:08:01
Programmeren cv door maartenvdb
Vandaag om 22:06:35
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 22:05:18
booster vraag door maartenvdb
Vandaag om 21:54:08
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
Vandaag om 21:41:52
Tams app door reinderlf
Vandaag om 21:41:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:40:15
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door grossraumwagen
Vandaag om 21:36:06
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
Vandaag om 21:35:29
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 20:36:15
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 20:35:21
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
Vandaag om 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
Vandaag om 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
Vandaag om 18:37:10
Modelbaan Beltheim. door mass am see
Vandaag om 18:10:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:52:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 17:16:33
Wat was jullie allereerste loc? door wob
Vandaag om 17:00:42
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 16:23:24
EL11 NSB sound file door bellejt
Vandaag om 16:10:59
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
  

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 540204 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8988
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec DE1
« Reactie #1650 Gepost op: 27 June 2010, 22:49:22 »
In de hobby moeten we niks (gelukkig).

Ik ken dit vraagstuk van dichtbij: een vriend van mij, NS-verzamelaar tijdp. 4b heeft jarenlang rondgelopen hiermee: nog geen baan maar wel een hoeveel 2-rail en 3-rail geschikt spul. De wijzer van de schaal sloeg uiteindelijk door t.g.v. 3-rail vanwege het het hoge aantal 3-railmaterieelstukken dat (inderdaad) gemotoriseerd was...

Is de wisselstroomversie wel officieel aangekondigd door Att?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3186
    • SpoorObjecten
Re:Artitec DE1
« Reactie #1651 Gepost op: 27 June 2010, 22:53:25 »
ik dacht van wel toch?
was heel wa bladzijdes terug al gemeld :)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Artitec DE1
« Reactie #1652 Gepost op: 27 June 2010, 23:17:49 »
Ja, de AC varianten zijn wweldegelijk aangekondigd. Een aanmtal winkels meldden onlangs dat de AC rood met logo eind van de zomer moet komen. Mij werd niet duidelijk of de andere versies dan ook meteen komen.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1653 Gepost op: 28 June 2010, 16:55:32 »

Ik ken dit vraagstuk van dichtbij: een vriend van mij, NS-verzamelaar tijdp. 4b heeft jarenlang rondgelopen hiermee: nog geen baan maar wel een hoeveel 2-rail en 3-rail geschikt spul. De wijzer van de schaal sloeg uiteindelijk door t.g.v. 3-rail vanwege het het hoge aantal 3-railmaterieelstukken dat (inderdaad) gemotoriseerd was...

Zo ken ik iemand die uiteindelijk zijn 3railmodelbaan inwisselde voor een 2railmodelbaan, van 3rail naar 2rail modelspoormoduleclub wisselde, uiteindelijk zijn  wisselstroommaterieel stilzette en deels verkocht, en toch nog gelukkig werd. Sterker, ik ken er zelfs twee!
;)

Binkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Soms zou ik willen dat ik een kat was .....
Re:Artitec DE1
« Reactie #1654 Gepost op: 28 June 2010, 18:23:26 »
Heren,

Als je het aandurft/kan/wil met een dergelijk duur model ( ik nam de sound versie van de 41 ) is deze redelijk eenvoudig om te bouwen naar 3-rail. Bij mij ging het in ieder geval zeer gemakkelijk.
Ben ik nu de enige met een 3-Rail DE1, nee toch?

Grt peter

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec DE1
« Reactie #1655 Gepost op: 28 June 2010, 18:44:55 »
@ Peter,

sleper plaatsen en wielcontacten verbinden zal zeker geen probleem geven. Immers het draaistel is reeds voorbereid om een sleper te plaatsen.
Het probleem is echter de (hogere) wielflenzen, hoe heb je dit aangepakt? Voor het draaistel zonder motor zal nog wel lukken maar met name de wielen van de motor. E.e.a. is wel zeer belangrijk ivm wissels om zodoende ontsporen te voorkomen. Om deze reden nog geen eigen ombouw naar 3 rail verricht. Tevens is het demonteren TE (veel te) groot dat het model blijvend beschadigd (afbreken van lipjes en of nokjes, dat ik liever op de levering vanuit Artitec wacht.
Uiteraard is een reactie met eventueel foto van de wielen motor van harte welkom.

 ;)

Binkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Soms zou ik willen dat ik een kat was .....
Re:Artitec DE1
« Reactie #1656 Gepost op: 28 June 2010, 19:04:22 »
@ Northlander

Wielen heb ik uitsluitend op de juiste breedte gezet, en verder niets aan gedaan. Het stel ontspoort totaal niet op mijn C-rails. Overigens is de sleper plaatsen iets gecompliceerder dan je hierboven doet voorkomen, maar het gaat zeker goed. Kwam misschien ook omdat ik er een fluistersleper onder wilde heben...

Zie ook; ( moet je wel voor inloggen geloof ik, ben je ook lid van 3-rail ?)

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=22654.0

Grt peter

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec DE1
« Reactie #1657 Gepost op: 28 June 2010, 22:37:40 »
@Peter,

uitsparing voor sleper is reeds aanwezig in draaistel, naar mijn weten en kan daardoor gemakkelijk een sleper worden geplaatst.

Wat betreft de wielen kan ik verder niet oordelen of deze ook goed lopen op Marklin K en of M.


Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE1
« Reactie #1658 Gepost op: 02 July 2010, 13:05:41 »
Foto's DE1 ATB rood en NS logo


Totaal plaatje


Snor (is langer) en logo


ATB (los aangezet)

Vanavond meer (en veel betere foto's) op Groterdam. Zijn nu gemaakt met simpel telefoon toestel.

Ja, is (nu beperkt) leverbaar.

« Laatst bewerkt op: 02 July 2010, 13:09:03 door Chris van Diesen »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8988
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec DE1
« Reactie #1659 Gepost op: 02 July 2010, 13:10:35 »
Heb net de DE-1 met NS-vignetten +ATB-leiding ook bekeken  in de winkel (treinstelnr. 32). De snor is wat mij betreft volkomen mislukt. Zowel aan de onderzijde als de bovenzijde niet mooi recht maar hij zwabbert. Misschien nog wel lelijker dan bij de 47, ja hij is langer, dat wel.

Verder is de bak krom, zò krom dat een andere klant alle 7 aanwezige dieseleentjes heeft bekeken en geen enkel model goed genoeg vond.  
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec DE1
« Reactie #1660 Gepost op: 02 July 2010, 13:26:55 »
Misschien trekken ze weer recht als het wat afkoelt... ;D Zonde zeg.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec DE1
« Reactie #1661 Gepost op: 02 July 2010, 13:34:55 »
Ik ben benieuwd naar de foto's vanavond van Chris. In elk geval is de snor lang genoeg, maar het lijkt een krulsnor die naar boven eindigt.

Als het in China niet wil lukken dan is misschien de beste oplossing om er dan maar zelf een waterslide transfer van te maken (of een Benelux aktie), de kop voor de deuren afplakken en in dieselrood spuiten en dan de transfer erop.
Ik heb de DE1 nr 41 en daar ga ik de kop ook nog van bijwerken: het rood onder mooi rond met als middelpunt de koplampen en het rood boven iets meer naar beneden laten doorlopen, zodat de sluitlichten helemaal in het rood vallen.

Het is het enige storende wat niet helemaal goed is. Voor de rest blijf ik het een perfect model vinden van een DE1

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec DE1
« Reactie #1662 Gepost op: 02 July 2010, 13:37:48 »
Ik heb er alle vertrouwen in dat je dat tot een goed einde brengt Ivo (y)

Maar als het model inderdaad krom is, dan zie ik niet zo snel hoe dat is op te lossen  :-\

Gr. Remco.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Artitec DE1
« Reactie #1663 Gepost op: 02 July 2010, 13:42:48 »
Remco,

Krom ben ik met je eens. Ik denk dat noch wij noch Artitec die zouden moeten afnemen, want de eerdere series waren volgens mij niet krom. Hoogstens een kattenrug net zoals jouw en mijn plan E DE's.

Overigens zie ik op de foto's van Chris niet dat deze krom is. Heeft MTE weer een speciale batch ontvangen ;D ;D

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE1
« Reactie #1664 Gepost op: 02 July 2010, 13:45:17 »
 ;D  Dat zal toch niet. Ik zal vanavond (koopavond dus ik ben laat) goede foto's maken van opzij en recht op de snoet.

Ik ben er in ieder geval blij mee, deze kan eindelijk rijden op Groterdam.