Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

booster vraag door hmmglaser
Vandaag om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
Vandaag om 16:12:02
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Rick
Vandaag om 15:52:11
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:06:45
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 14:51:09
The Summer of 69 door Ronald Halma
Vandaag om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:31:50
't Boemeltje door Sam
Vandaag om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal? door Montanbahn
Vandaag om 13:14:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:42:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door jan47
Vandaag om 12:41:51
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door ES44C4
Vandaag om 12:20:47
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:11:32
De fabriek - Spoor 0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Jeronimos
Vandaag om 11:42:25
Wat was jullie allereerste loc? door puntenglijder
Vandaag om 10:43:11
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 10:41:52
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door Hans Reints
Vandaag om 10:30:51
Modelbaan Beltheim. door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk door Wouter W
Vandaag om 10:09:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Montanbahn
Vandaag om 09:01:55
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 08:29:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 08:22:44
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 08:02:11
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Benjamin92
Vandaag om 01:36:24
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Joz
Vandaag om 00:04:18
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
US diorama in H0 door 741230
06 August 2025, 21:07:12
  

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 539816 keer)

Johan Keuterink

  • Bouw Welgelegen vordert gestaag!
  • Offline Offline
  • Berichten: 856
  • Tijdperk III
Re:Artitec DE1
« Reactie #1485 Gepost op: 02 April 2010, 20:16:37 »
@Robbertjan

Bedankt voor je reactie!
Ik zal de cv's eens aanpassen  (y)

Greetz Johan

P.S. Heb jij ze in dubbeltraktie rijden? Zo ja, hoe rijdt dit?

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1486 Gepost op: 02 April 2010, 20:24:15 »
Dubbeltractie heb ik nog niet geprobeerd, daarvoor is het spoor waarop ik momenteel kan testen net
even te kort, 60 cm is net genoeg om ze achter elkaar te zetten.

Ik ga het wel testen gezien ik ook wel eens dubbel wil rijden, dan moet ik beide treinstellen wel
even netjes gelijk inregelen, gezien ik met de 22 al aan het stoeien ben geweest om het optrekken
en afremmen lekker geleidelijk te krijgen.

En gezien ik geen Cv's kan uitlezen met een Multimaus moet ik beide tegelijk inregelen voor het juiste resultaat.

Ik ga er nog mee bezig  ;D

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Johan Keuterink

  • Bouw Welgelegen vordert gestaag!
  • Offline Offline
  • Berichten: 856
  • Tijdperk III
Re:Artitec DE1
« Reactie #1487 Gepost op: 02 April 2010, 21:10:47 »
@Robbertjan

Oké, ben benieuwd naar je bevindingen!  (y)

Hoop dat je het hier meldt als je het geprobeerd hebt!  ;) ;D

Greetz Johan

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Artitec DE1
« Reactie #1488 Gepost op: 03 April 2010, 11:31:52 »
Dubbeltractie heb ik nog niet geprobeerd, daarvoor is het spoor waarop ik momenteel kan testen net
even te kort, 60 cm is net genoeg om ze achter elkaar te zetten.

Ik ga het wel testen gezien ik ook wel eens dubbel wil rijden, dan moet ik beide treinstellen wel
even netjes gelijk inregelen, gezien ik met de 22 al aan het stoeien ben geweest om het optrekken
en afremmen lekker geleidelijk te krijgen.

En gezien ik geen Cv's kan uitlezen met een Multimaus moet ik beide tegelijk inregelen voor het juiste resultaat.

Ik ga er nog mee bezig  ;D

Gr.

Robbert Jan.

RJ,

Je bent van harte welkom in Wassedam om van de aanwezige IB gebruik te maken...

Gerard

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1489 Gepost op: 03 April 2010, 12:39:32 »
Dan moeten we daarover maar eens een afspraak maken, neem ik ze allebij mee  (y)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Artitec DE1
« Reactie #1490 Gepost op: 03 April 2010, 12:46:02 »
Wat mij betreft kan vanmiddag wel.

gerard

burtonbouwer

  • Mijn smaak is eenvoudig; ik ben altijd tevreden met het beste (Bron: Oscar Wilde)
  • Offline Offline
  • Berichten: 448
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:Artitec DE1
« Reactie #1491 Gepost op: 14 April 2010, 10:34:23 »
Heeft iemand twee DE-1's digitaal al in dubbeltractie laten rijden en wat is het resultaat. Heb nu zelf nr 41 digitaal zonder sound en wil er een rode digitaal bij kopen tzt, ben benieuwd!
Schaal H0 (1:87), MM, Rocomotion 10785, TrainController Gold ver. 8.0 F2, lichtsluis voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite op zichtbare deel, DR4024 servos

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Artitec DE1
« Reactie #1492 Gepost op: 14 April 2010, 10:55:28 »
Burton
De vorige 6 berichten in dit draadje gaan over dezelfde vraag.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1493 Gepost op: 14 April 2010, 11:05:15 »
Ik gebruik de beide De-1 treinstellen apart en, helaas voor het multiple rijden moet je
de zogenaamde "consist module" inprogrammeren in de decoders van beide machine's.
Gezien dit puur voor de leuk zou wezen laat ik het er bij.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:Artitec DE1
« Reactie #1494 Gepost op: 14 April 2010, 11:11:20 »
Dat is niet meer dan bij beide even CV19 programmeren.
En dan onder dat adres aanroepen en rijden maar.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1495 Gepost op: 14 April 2010, 11:15:41 »
Dat zou dus inhouden dat onder het consist adres beide machine's multiple kunnen rijden.
En daarnaast onder hun eigen adres apart kunnen rijden?
Dan is het het proberen nog wel waard en zal ik kijken wat ik kan doen.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

burtonbouwer

  • Mijn smaak is eenvoudig; ik ben altijd tevreden met het beste (Bron: Oscar Wilde)
  • Offline Offline
  • Berichten: 448
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:Artitec DE1
« Reactie #1496 Gepost op: 14 April 2010, 11:25:24 »
Dat zou dus inhouden dat onder het consist adres beide machine's multiple kunnen rijden.
En daarnaast onder hun eigen adres apart kunnen rijden?
Dan is het het proberen nog wel waard en zal ik kijken wat ik kan doen.

Gr.

Robbert Jan.

Precies en dat is juist zo leuk in dubbeltractie rijden!

@Harm,
dat de vorige 6 berichtjes daarover gaan was mij al duidelijk, maar dat is alweer 11 dagen geleden, vandaar!
Schaal H0 (1:87), MM, Rocomotion 10785, TrainController Gold ver. 8.0 F2, lichtsluis voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite op zichtbare deel, DR4024 servos

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE1
« Reactie #1497 Gepost op: 14 April 2010, 11:33:10 »
Citaat van: RobbertJan
Dat zou dus inhouden dat onder het consist adres beide machine's multiple kunnen rijden.
En daarnaast onder hun eigen adres apart kunnen rijden?

Yep :)

Hier duidelijk beschreven http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,7354.msg112986.html#msg112986

Grtzz,

karst


RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1498 Gepost op: 14 April 2010, 12:02:38 »
Ik heb het geprogrammeerd zoals beschreven, nu doen ze het allebij inderdaad onder 1 adres.
wat ik dan wel jammer vind is het moeten veranderen van Cv 19 als je dus wilt rijden met
en zonder consist.

Goed, dat werkt, nu nog kijken dat de verlichting ook goed funtioneerd.
bij de De-1 22 werkt alles wel, de De-1 41 is net even anders en de frontseinen werken dus niet (F0)
Pas als ik de Cv 19 weer op 0 programmeer is het wel goed.

Even uitzoeken.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE1
« Reactie #1499 Gepost op: 14 April 2010, 12:11:21 »
Hoi,

ook daarvoor zijn er speciale CV's waarin je kunt aangeven, welke functies wel en niet werken in Consist-Mode.
( eet alleen even niet uit m'n hoofd welke ;) )

Grtzz,

Karst