Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Met welke tang knip je verenstaal? door cor_b
Vandaag om 19:58:14
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door roco
Vandaag om 19:57:36
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 19:47:07
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 19:21:26
De fabriek - Spoor 0 door Huup
Vandaag om 19:17:06
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:07:39
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
Grootspoor in Frankrijk door Karben
Vandaag om 18:23:17
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:05:24
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
  

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 539640 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec DE1
« Reactie #1470 Gepost op: 01 April 2010, 11:46:16 »
hoe wil je t draadje dan hebben? tis de enige route die je hebt om dat draadje zonder potentieel gedonder langs het vliegwiel te krijgen en toch de motor goed uitneembaar te houden.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re:Artitec DE1
« Reactie #1471 Gepost op: 01 April 2010, 12:32:32 »
Weet ik veel, dat had in de ontwerpfase anders gemoeten. Wat ik wel weet is dat het draadje ook volgens de officiële route niet klemvast zit en akelig dicht langs het vliegwiel moet. Geen fijne combinatie. Het had al gescheeld als het gleufje naast het vliegwiel waar het draadje door moet, veel dieper was geweest. Dan kan het draadje meteen rechtsaf zonder eerst omhoog langs het vliegwiel te lopen.
« Laatst bewerkt op: 01 April 2010, 12:39:09 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec DE1
« Reactie #1472 Gepost op: 01 April 2010, 12:37:23 »
het gaat toch vanaf de koolborstelhouder direct opzij, weg van t vliegwiel? waar wil je die draad dan heen hebben? ik snap echt t probleem niet...  ???

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re:Artitec DE1
« Reactie #1473 Gepost op: 01 April 2010, 12:39:59 »
Het gaat niet gelijk opzij, het gaat eerst omhoog. In ieder geval op die foto toch.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec DE1
« Reactie #1474 Gepost op: 01 April 2010, 12:42:15 »
en is dat een probleem?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re:Artitec DE1
« Reactie #1475 Gepost op: 01 April 2010, 12:45:58 »
Het los liggende stuk draad gaat eerst omhoog een stuk langs het vliegwiel voordat het opzij buigt. Dat had beter andersom gekund.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec DE1
« Reactie #1476 Gepost op: 01 April 2010, 12:47:53 »
wel 4 mm ofzo ja... als je er dan met veel moeite hele rare bochten in gaat zitten buigen met 4 pincetten tegelijk kun je het na een hele middag zwoegen wellicht voor elkaar krijgen om het draadje aan te laten lopen. oh boy oh boy.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re:Artitec DE1
« Reactie #1477 Gepost op: 01 April 2010, 13:04:14 »
Ik denk eigenlijk dat we daar in veel gevallen helemaal geen moeite voor hoeven te doen en dat het helemaal vanzelf gaat.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec DE1
« Reactie #1478 Gepost op: 01 April 2010, 13:12:44 »
een draadje is geen zelf kronkelende regenworm... maar als jij t niet vertrouwt heb je bij deze van mij toestemming om het draadje vast te lijmen oid.  (y)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re:Artitec DE1
« Reactie #1479 Gepost op: 01 April 2010, 13:22:02 »
Hartelijk dank.
Gaat op mijn lijstje van werkzaamheden uit te voeren bij de volgende openingsceremonie de1.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1480 Gepost op: 01 April 2010, 13:57:21 »
Hoi,

Bij mijn DE1 ging het gele draadje ook eerst heel schuin omhoog. Daar het draadje te strak stond heb ik een stukje uit het plastic gesneden (zie foto), en toen zat het draadje wel fatsoenlijk.
.
Dat het gele draadje nu nog veel korter blijkt te zijn dan bij de nummer 22 verbaast me zeer.

mvg,
Fred.
 
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re:Artitec DE1
« Reactie #1481 Gepost op: 01 April 2010, 22:35:03 »
Het gele draadje zit bij mij een ruim eind (dat wil zeggen, 1,5 mm ofzo) van het vliegwiel af, ook al is dat op bovenstaande foto slecht te zien. Er lijkt me geen reden voor verdere modificaties aan dit exemplaar.

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re:Artitec DE1
« Reactie #1482 Gepost op: 02 April 2010, 18:47:56 »
zijn er meer mensen die inmiddels de sound uitvoering hebben ? en hoe zit het nu eigenlijk met de lichtlekkage of valt dat reuze mee ?


Wiebe

Johan Keuterink

  • Bouw Welgelegen vordert gestaag!
  • Offline Offline
  • Berichten: 856
  • Tijdperk III
Re:Artitec DE1
« Reactie #1483 Gepost op: 02 April 2010, 20:00:00 »
Zoals ik al eerder noemde heb ik hem afgelopen dinsdag op kunnen halen, het is een prachtig treinstel maar hij ontspoort telkens op dezelfde stukken. Ook draait het niet aangedreven draaistel een stuk soepeler dan het aangedreven draaistel (draait stroef).

En ik vind dat er sprake is van behoorlijk wat lekkage qua verlichting (maar is mijn mening), bij de frontverlichting heb ik vier seinen branden wanneer ik in het donker rij, en bij de sluitverlichting is het bagage gedeelte geheel rood verlicht (ik hoop nog dat er iemand met een oplossing komt  ;D).

Greetz Johan

RobbertJan

  • Online Online
  • Berichten: 3530
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1484 Gepost op: 02 April 2010, 20:10:06 »
Het maakt niet uit welk treinstel je bekijkt, ik heb ze beide, de 22 en 41 en ze zijn kwa verlichting
identiek en hebben dus iets lichtlekkage naar het achterliggende compartiment, voornamelijk rood.

Frontsein, ja die schijnt iets door naar het andere bovenste frontsein.

Ik rij er over het algemeen niet mee in het donker en het was mij bij de 22 ook opgevallen.

Je kan wel iets doen aan het probleem, maar dat vereist iets meer dan het loshalen van de kap.
Het demonteren van het complete binnenwerk om het aan te pakken, daar begin ik "nog" niet aan.

Gr.

Robbert Jan.

(Dimmen met de decoder levert ook een positief resultaat, standje 2 i.p.v. 15 is goed genoeg.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5