Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 23:38:22
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 23:26:21
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
Vandaag om 23:23:34
Station Roodeschool door Sikko
Vandaag om 23:05:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door lrrw
Vandaag om 22:33:23
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door RICROO
Vandaag om 22:18:35
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door MOVisser
Vandaag om 22:14:13
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door spock
Vandaag om 22:11:03
Railcom zender bouwen door AP3737
Vandaag om 22:01:55
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
Vandaag om 21:53:32
Rails roestig verven door Sven
Vandaag om 21:49:59
19 Toen door defender
Vandaag om 21:49:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 19:30:56
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door Dave.......
Vandaag om 19:30:36
20 jaar BNLS door Marco1044
Vandaag om 19:29:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
Vandaag om 19:27:27
Handregelaar aan IB Basic door laurent
Vandaag om 18:51:08
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 18:37:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:59:07
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 17:50:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door KNed
Vandaag om 16:41:47
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
Vandaag om 16:33:28
Spoorhumor door Eric B
Vandaag om 12:21:56
? Aanleg Zuidwestboog bij Meteren door Arjan6511
Vandaag om 11:43:27
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 11:35:34
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door damngrazy
Vandaag om 11:11:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:01:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:39:45
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rick
Vandaag om 10:12:45
  

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 536261 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8101
Re:Artitec DE1
« Reactie #1275 Gepost op: 12 February 2010, 08:41:56 »
Wat dacht je van Chris zijn site.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re:Artitec DE1
« Reactie #1276 Gepost op: 12 February 2010, 08:48:12 »
Bedankt, ik kon t niet vinden :-)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8415
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1277 Gepost op: 12 February 2010, 09:14:03 »
Floris, had jij ergens een foto van het aangepaste frontraamstuk?

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE1
« Reactie #1278 Gepost op: 12 February 2010, 09:44:03 »
Ik ben niet kapot van die snor die te dik (qua hoogte) is en te kort,
Zeker te kort. Misschien zou een correcte lengte hem ook minder dik laten lijken?
Ik hoop dat hier ook voor geldt "Het commentaar over [...] is doorgegeven en men kijkt ernaar." en dat het voor de rode DE-1 met ATB-kanaal nog gecorrigeerd kan worden - anders moet ik toch hard nadenken of ik die aan mij voorbij moet laten gaan (en dat wil echt wat zeggen!).
Dit is bijzonder teleurstellend na enkele jaren wachten (en dan zegt men wat van LS Models!) en een zo verdomd perfect (hand)model bij de aankondiging waar iedereen helemaal lekker mee is gemaakt. Dit zijn echt dingen die aantonen dat het gezegde "the devil is in the detail" klopt (een supermodel waar bijna niet eens aanwijsbare afwijkingen een enorme visuele impact hebben).

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8974
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec DE1
« Reactie #1279 Gepost op: 12 February 2010, 09:53:58 »
Eerlijk gezegd was ik er al bang voor toen ongeveer een jaar geleden het roodbruine productiemonster verscheen. Ik vond de koplampringen toen al wat fors overkomen, als er dan nog een snor om heen moet dan krijg je dit. Misschien kennen wij die rooie diesels wel veel te goed waardoor bepaalde details ons gaan storen. Evenwel zal ik het model er niet voor laten staan, sterker nog, er worden er in de loop van de tijd flink wat door mij besteld. Als het euvel mij teveel gaat storen hanteren wij, van ons, de airbrush wel want verder ziet het karretje er goed uit.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE1
« Reactie #1280 Gepost op: 12 February 2010, 11:36:28 »
Als het euvel mij teveel gaat storen hanteren wij, van ons, de airbrush wel want verder ziet het karretje er goed uit.
Misschien kan Artitec je inhuren om de zaken te herstellen dan (evt. voor een kleine meerprijs voor de koper).  ;D

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE1
« Reactie #1281 Gepost op: 12 February 2010, 12:34:49 »
Citaat van: Mispoes
...Als het euvel mij teveel gaat storen hanteren wij, van ons, de airbrush wel want verder ziet het karretje er goed uit...

 ;D Me too, eigenlijk hoeven dan alleen de koppen maar... een tikkie kleurverschil is gewoon acceptabel ;) Kijk maar goed naar de foto op de vorige pagina  8)

Grtzz,

Karst

Maarten43

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Tb
Re:Artitec DE1
« Reactie #1282 Gepost op: 12 February 2010, 18:41:16 »
Beste DE1 bezitters,

Ik zit te overwegen om haar te kopen maar wil toch graag weten wat de rijeigenschappen zijn met name in digitaal.
Ook ben ik zeer benieuwd of dat ze kruipend en stil is met bijvoorbeeld een lokpilot v3.0. Deze word er namelijk bij een digitale
versie standaard er in gezet. Mijn lokpilots doen het voortreffelijk in een Roco 2200, piko hondekop en een trix 6400 strukton (na verwijderen van spoeltje)maar in een Roco 2400 vind ik het een ramp. De 2400'en lopen en kruipen wel erg mooi maar er zit altijd zo'n zoemde geluid in met zo'n loppilot decoder,terwijl je dat bij analoog rijden absoluut niet hebt.

Is dat bij deze Artitec DE1 ook zo? of raden jullie mij aan een analoge versie te kopen en een ander decoder er in te plaatsen.
    

Niemand ervaring? ik vraag me af of dat er wel mee gereden word. ;D
Maar zonder gekheid, er word altijd veel beschreven om het uiterlijk en de perfectie tegenover de werkelijkheid hiervan maar vind het
zelf toch ook wel belangrijk hoe de rijeigenschappen zijn met het bijbehorende geluid. Als een lok als een bromtor over de baan rijd
is ook geen pretje. 
Groet, maarten
N-spoor DB/NS Selectrix - HO NS DCC Profiboss.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE1
« Reactie #1283 Gepost op: 12 February 2010, 18:42:33 »
Ze zoemt (snort) rustig.

Maarten43

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Tb
Re:Artitec DE1
« Reactie #1284 Gepost op: 12 February 2010, 18:53:00 »
Kijk dat is goed nieuws. Ik neem dan aan met een lokpilot? want met zo'n decoder krijg ik mijn Roco 2200 loks echt niet zo stil, je hoort gewoon dat irritante zoemgeluid boven alles uitkomen, ook na alle decoder instelingen veranderd te hebben. Met een Kuehn en digirails
decoder lopen ze nog het mooist, zonder dat zoemen dan. 

Groet,
Maarten
N-spoor DB/NS Selectrix - HO NS DCC Profiboss.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec DE1
« Reactie #1285 Gepost op: 12 February 2010, 19:18:53 »
Tja...hoe erg vind jij erg ?

Maarten43

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Tb
Re:Artitec DE1
« Reactie #1286 Gepost op: 12 February 2010, 19:46:08 »
Hoi Chris,

Het valt mij alleen op dat dit alleen gebeurd bij de 2200 loks samen met een lokpilot V3.0. Als de kap eraf is valt het reuze mee
maar zodra hij er op zit dan zit er gewoon een zoempie in zullen we maar zeggen en die krijg je niet weg. Analoog of met de
andere decoder-merken zijn ze fluisterstil ook met kap.

Maar goed, uiteindelijk ga ik de DE-1 toch wel bestellen hoor......
Groetjes,
Maarten
N-spoor DB/NS Selectrix - HO NS DCC Profiboss.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE1
« Reactie #1287 Gepost op: 13 February 2010, 12:28:58 »
Verder waar ik al bang voor was:  de gele bies boven de kop volgt de lasnaad ipv zijn eigen hoogte... (of dit echt nooit voorgekomen is waag ik te betwijfelen maar organiek was het niet)
In mijn ervaring (d.w.z. jaren tachtig en foto's) kon je alles tegenkomen tussen helemaal recht en helemaal de dakrand volgen.
Het niet recht zijn kun je op erg veel foto's zien, op een foto in "Blauwe Engelen en Rode Duivels" (1e druk) van de drie rode tweetjes 106+95+102 tussen Gnn en Swd op 24 augustus 1976 gaat het (bijna?) helemaal langs de dakrand, de tegenoverliggende pagina zie je een aangereden stel waar de lijn behoorlijk langs de dakrand gaat maar niet helemaal.
De 47 heb ik in dat boek niet zo snel gezien, in het boek "Dieselend door Nederland" is er welgeteld 1 foto van (bijzonder weinig gefotografeerd blijkbaar) in Eijgelshoven ofzo, maar da's op iets grotere afstand - ik denk dat-ie daar niet helemaal recht was maar ook niet langs de dakrand. Het is echter wel een opname van de toestand in de zeventiger jaren ofzo (met NS-vignet).
Ueberhaupt raar dat NS die lijn officieel rechtdoor liet gaan (dat geloof ik wel; designers he) - bij de blauwe versie was dat al niet en het lijkt me knap lastig in de pre-laser tijd :-\

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Artitec DE1
« Reactie #1288 Gepost op: 13 February 2010, 13:11:54 »
Doe mij vooral een goede snor; die is zo beeldbepalend. Ik snap niet dat Artitec een treinstel met zo'n fout op de markt zet.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8974
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec DE1
« Reactie #1289 Gepost op: 13 February 2010, 13:29:42 »
Gezien Illya! De uitzonderingen bevestigen ook hier de regel. Net als de dieselvijven 188 en 196 dat deden bij de rest van de serie. Maar prààt me niet van het boek "Dieselend door Nederland"... Bijzonder mooie plaatjes en origineel van opzet maar klinkklare bagger* v.w.b. de fotobijschriften. Er staan ontzettend veel fouten in, vooral veel treinstelnummers zijn fout. Met name Paul Loman maakt een potje van zijn administratie. Maar dat zijn we wel gewend als we zijn -overigens mooie- foto's kopen op de beurs. Het is hem vergeven, het is meer een klacht naar de redactie van het boek. Daarnaast wordt er soms gewoon wat verzonnen: vergelijk de foto op blz. 57 bovenaan eens met de laatste foto van dit document. En wees gerust, de laatste klopt, de mede-oprichter van de Stibans zal het kunnen beamen, hij stond naast mij in Enschede... Op blz. 107 boven is de nog 46 geheel rood en onder heeft ie na een paar slagen ineens blauwe banen. Dus of het de 47 is op blz. 99 is nog maar zeer de vraag...  

*copyright CHPvDiesen
« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 13:38:48 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.