Het is mogelijk in 60 bladzijden van dit draadje al eerder beantwoord, maar ik kwam via de grasgroene blokkendozen en een verwijzing van Tonm in een bericht van Otto Dijkstra en daar las ik dat de DE1 nr. 22 tot 1968 in het blauw heeft gereden. Dus de nu uitgebrachte uitvoering is in een lange periode inzetbaar.Ik wacht met spanning op de DE1 nr. 41 (vanaf volgende week wordt gesuggereerd)mvg,IvoP.S. Je moet alleen vanaf de declassering de 3e klas vervangen door 2e klas en 2e klas door 1e klas
Ja, maar ik dacht dat er toch wel wat meer was veranderd. Meest opvallend een donkergrijs dak. We hebben hier zelfs een foto van zo'n blauwe de1 met grijs dak waarop ATB-leidingen.
Ja, dat grijze ook, maar voor 1968 waren er waarschijnlijk maar weinig met ATB leiding, tenslotte is ATB pas vanaf Harmelen serieus ingevoerd en diesellijnen en materieel hadden hier ook niet direct prioriteit.
Het zou me niet verbazen als die decoder met het juiste geluid voorlopig exclusief aan Artitec is voorbehouden.
Hoi,@Bessel, Er is zo te zien nog iemand die problemen heeft met de bewegingsvrijheid van het achterste draaistel. Dus ben ik misschien niet de enige. Is op zich ook geen teleurstelling, mocht blijken dat ik toch de enige ben die zoveel problemen tegenkomt. Ik ben eigenlijk wel blij voor de andere DE1-bezitters dat het probleem niet vaker voor blijkt(schijnt) te komen.