Ja, gewoon optillen en omdraaien, zo simpel is het.
Je meent het, zal het vamiddag meteen doen.
En dat heeft niets met digitaal te maken. Geldt ook voor analoog. Ligt er maar net aan wat de voorkant van de lok is en hoe die op de rails staat.
Ongetwijfeld staan die nummers wel in de cabine zelf, maar foto's van het cabineinterieur zijn zeldzaam, en op die foto's staat nergens het cabinenummer in beeld.
Heel goed opletten dan inderdaad. Aan de regengoot boven de cabinedeur kon je zien of er een bagageruimte naast heeft gezeten......
Toen ik 46 jaar geleden van school afging heb ik 3 jaar gewerkt in de NS lijnwerkplaats te Zwolle. We deden daar de maandeijkse onderhoudsbeurten van de DE1, DE2, Plan U en de dieselloc's. Van de DE 1tjes en 2tjes herinner ik mij dat we de kant van de bagageruimte motor 2 en de andere kant motor 1 noemden en zo ook de kabines. Maar de officiële benaming was ABK en BDK zijde. Daarvoor stond A-eersteklas coupé, B-tweedeklas coupé, D-bagageruimte en K-Kop. Bij de Plan-U's had je de MBDK zijde. Aan die kant had je de M-Machinekamer, B-tweedeklas, D-bagageruimte en K-Kop. Het tussenrijtuig was de B-bak met alleen tweedeklas en de andere kant was de ABK met eersteklas, tweedeklas en kop. Ik kan mij niet herinneren dat het kabinenummer in de kabines aangegeven stond. Wel ABK of BDK en het nummer van het treinstel. Maar dat was toen.
Dat verbouwen is ook pas eind jaren zeventig begonnen