Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LIMA IRM Cardanassen door Duikeend
Vandaag om 00:48:46
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Duikeend
Vandaag om 00:42:07
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Jint Nijman
03 September 2025, 23:54:35
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
03 September 2025, 23:38:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
03 September 2025, 23:26:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
03 September 2025, 23:07:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 September 2025, 22:40:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Donny95
03 September 2025, 22:07:59
Hebden Bridge, digitale modulebaan in schaal 00. door Donny95
03 September 2025, 22:05:28
Veevervoer ss/ ns door klusser
03 September 2025, 21:49:39
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
03 September 2025, 21:42:57
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound door Jeroen Water
03 September 2025, 21:26:44
Modelspoorbaan van Einte door Schachbrett
03 September 2025, 21:16:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
03 September 2025, 21:11:59
Aachenau West door wob
03 September 2025, 21:03:53
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
03 September 2025, 20:30:19
Pfarrerwinkel bahn door einte
03 September 2025, 19:43:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door einte
03 September 2025, 19:38:54
Rocrail terugstel tijd wissels door jack is back
03 September 2025, 19:33:59
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
03 September 2025, 19:25:22
Een Rotterdams gebouw door BartvD
03 September 2025, 18:59:50
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
03 September 2025, 18:56:54
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door odaoda
03 September 2025, 18:50:08
Minder wissels door AP3737
03 September 2025, 18:12:15
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen 15 en 16 November. door Keska
03 September 2025, 17:54:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 September 2025, 17:42:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
03 September 2025, 17:39:52
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
03 September 2025, 17:15:10
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door PBModels
03 September 2025, 17:04:52
Verlichting inbouwen in LS 96 026 Messwagen van de Rurtalbahn door Peter45
03 September 2025, 16:21:03
  

Auteur Topic: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets  (gelezen 14143 keer)

orientexpress

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #60 Gepost op: 07 July 2025, 21:22:02 »
Frits,

Dank voor de oplettendheid. Alles is natuurlijk voor verbetering vatbaar maar de kaffa ets voorziet in ieder geval in de waspluggen en de deksels van de waterkasten.
De vetsmeerpunten ontbreken bij alle originele kaffa modelen die ik gezien heb. Garratfan heeft daar wel wat voor geknutseld.
De bellen staan wel in het lijstje van kaffa gunther 1441.
Dat rechthoekige luikje was mij nog niet opgevallen waar dient daar voor?

Met vriendelijke groet,

Adriaan

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11378
    • nulpunt
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #61 Gepost op: 07 July 2025, 21:31:10 »
Alles op een rij.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=89596.msg3222484907#msg3222484907

Die rechthoekige op de voetplaat: deksels zandkist
Die verticale tegen de huif: smeerpotjes

Deksels waterkasten uit plat plaat?.....het kan/mag, maar is niet volgens 1:1
« Laatst bewerkt op: 07 July 2025, 21:35:01 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11378
    • nulpunt
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #62 Gepost op: 14 July 2025, 23:13:23 »
Deze al eens gezien?
Te zien op een Zwitserse databank.

https://ba.e-pics.ethz.ch/#main-search-text=niederlande%20eisenbahnen&main-search-mode=and&detail-asset=e57e0737-e5f7-4b74-b9be-319fbb8f8fff



Details om na te bouwen:

Zie de Servo in de framebalk. Uniek detail.








7583
« Laatst bewerkt op: 14 July 2025, 23:28:44 door FritsT »

orientexpress

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #63 Gepost op: 15 July 2025, 08:46:39 »
Frits,

Dank voor de link. Dat is inderdaad een hele mooie foto. En nog openbaar ook.
Helpt zeker met het vinden van onderdelen.

Met vriendelijke groet,

Adriaan

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12276
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #64 Gepost op: 16 July 2025, 12:42:32 »
Aan de hand van die laatste foto heb ik toch een vraag.
Ik neem aan dat de deksels op/open geklapt liggen daar,maar waarom zo er bovenop en niet gewoon geplaatst voor de openingen ?
Iemand enig idee ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11378
    • nulpunt
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #65 Gepost op: 16 July 2025, 16:01:15 »
Zo hoef je toch 0,0 aan te passen of te slopen. En ze kunnen binnen een seconde ook nog dicht. Dus waarom extra werk en kosten?
« Laatst bewerkt op: 16 July 2025, 16:02:59 door FritsT »

orientexpress

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #66 Gepost op: 16 July 2025, 21:11:42 »
Tijgernootje,

Ik denk dat je er normaliter niet bij hoeft. Ik kan mij voorstellen dat je er om een aantal redenen wellicht bij moet zijn:
1. smeren van de delen?
2. inspecteren van het mechaniek
3. wellicht op hete dagen open zetten?

Als je om een van deze redenen het al open hebt gezet is er niemand die je verplicht om het allemaal weer dicht te zetten.

Met vriendelijke groet,

Adriaan
« Laatst bewerkt op: 16 July 2025, 21:14:00 door orientexpress »

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1571
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #67 Gepost op: 18 July 2025, 19:42:31 »
Adriaan, ik denk dat ik je aan een aanvullende informatie omtrent het missende Bemo onderdeel kan helpen. Allereerst vermoed ik dat de nummers van Bemo en Philotrain verwisseld zijn. Ik ga ervan uit dat Harry Bemo spaakwielen voor de loc gebruikte. Ik heb destijds voor Harry een aantal onderstellen voor de RTM 50 stoomloc gebouwd. Harry gebruikte daarvoor de Bemo spaakwielen die destijds bij de SWEG loc toegepast werden. Het waren in feite spaakwielen van de Big Boy loc in spoor N. Ook de tussentandwielen kwamen bij Bemo vandaan.

Groet, Rob

orientexpress

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #68 Gepost op: 18 July 2025, 21:51:08 »
Rob,

Benieuwd wat je kan vinden alle hulp is welkom. Het is wel zo dat de bouwlijst fleischmann n wielen toont.

Met vriendelijke groet,

Adriaan

orientexpress

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #69 Gepost op: 19 July 2025, 07:58:41 »
Rob,

Wat betreft de philotrainnummers ik kwam het onderstaande tegen bij een medemodelspoorder. Wat mij er van overtuigd dat er een ouder nummeringsysteem is.



Mvg,

Adriaan

orientexpress

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #70 Gepost op: 29 August 2025, 22:18:51 »
Hi,

Soms is een teken van leven van een project even goed. Een eerste stap, de eerste onderdelen:

Meer zal bij weinert vandaan gaan komen.

Met vriendelijke groet,

Adriaan

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11378
    • nulpunt
Re: LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
« Reactie #71 Gepost op: 29 August 2025, 22:29:14 »
Ik heb een paar dagen geleden die dubbele ketelvoeding nog eens getest op maakbaarheid bij Imaterialise. 0,3mm ligt echt onder hun geadviseerde grens van 0,8mm. Handwielen vallen er in de computeranalyse compleet af en de verbinding bovenop idem. Wat blijft er dan nog over? Weinig. Ik kan daarin dus niets voor je betekenen.

Hoe dan ook... veel plezier met het bouwen van die unieke loc.