Ik mag aannemen dat de haven van Sloe wel te bereiken blijft per spoor. Als dat ook niet te bereiken is dan is het de doodsteek voor het goederenvervoer per spoor....
Waarom proberen ze het niet gewoon op Den Haag-Rotterdam? Daar heb je tenminste omreismogelijkheden.
Ja da's die PVV staatssecretaris van "minder minder".
Misschien ter aanvulling. De twee genoemde lijnen zijn lijnen die vanaf het begin zijn voorzien van ERTMS. Bovendien het materieel wat daarop rijdt is vanaf nieuwbouw voorzien van ERTMS. De Zeeuwse lijn wordt, net als de lijnen in Noord Nederland, omgebouwd van ATB naar ERTMS (wat bovendien een nieuwere versie is). Ook het deel van de NS vloot dat in Zeeland (gaat) rijden moet worden omgebouwd. Deze ombouwen moeten (ook gezamenlijk) getest worden. Ook het personeel van de vervoerders (en ProRail verkeersleiding etc) moeten worden opgeleid, en hun oefenuren maken.De vergelijking met andere landen gaat misschien niet op, omdat er bijvoorbeeld een ander level van ERTMS is uitgerold of omdat de voorziening in de baan anders zijn.