Misschien is dat bij kleine rangeerlocjes nog minder, maar met een vierasser kan je ook rangeren.
Terecht dat er opgemerkt werd dat 122 niet werkt zonder dat je er vanaf de andere kant bij kan. Dat betekent dat 90-100 beschikbare breedte het maximum is.
Ik heb begrepen dat de Fleischmann 'DCC' is en de Minitrix 'MFX'. Zowel Mobile station als de z21 zijn beperkt. Zijn er veel centrales van andere merken die 'MFX' praten? En beperk ik mijzelf als ik een toekomstige centrale DCC met een MFX loc wil laten praten? Wat zouden jullie adviseren?
Bij de witte z21 en witte z21start heb je wat mindere aansluitingen waardoor je als terugmeldbus een RB-melder mag gebruiken
Wat zouden jullie adviseren?
Ik denk aan de aanschaf van iets als een Intellibox; hoe sluit ik dat aan met de Roco spullen?Een schema zou heel fijn zijn.
,,,,, MFX is een protocol wat in eigendom is van Märklin. ....
Alleen de naam, het is ontwikkeld door ESU (ook de bouwer van de CS1) en omdat die 2 een beetje oneenigheid kregen is dij ESU de naam M4 geintroduceerd op het MFX protocol.
Om je wat op weg te helpen. Ik heb een aantal videoseries op Youtube staan.1. Digitaal modelspoor met een zelfbouw DCC-EX centrale.2. Digitaal modelspoor voor beginners (met o.a. een aantal video's over de (zwarte) Z21.3. Rocrail voor beginners en gevorderden. Inmiddels uitgegroeid tot 65 video's.Mijn kanaal: https://www.youtube.com/@Albert-DenAkkerVoor elke serie heb ik een aparte afspeellijst gemaakt.De witte z21 kun je met een router op je netwerk en dus op je computer aansluiten. Houd er wel rekening mee dat er maar 1 aansluiting op zit voor bezetmelders, namelijk de Roco R-bus. De zwarte Z21 heeft meerdere aansluitingen waaronder Loconet.