Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 18:54:56
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door janpetel
Vandaag om 18:27:43
Sikje 225 door BartvD
Vandaag om 18:25:38
digitaal veranderd in 15 jaar door C_Jabaaij
Vandaag om 18:24:48
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 17:00:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:32:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09

Auteur Topic: niet zo vlakke baan  (gelezen 13592 keer)

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
Re: niet zo vlakke baan
« Reactie #90 Gepost op: 15 August 2024, 14:26:49 »
Wil je überhaupt wel van iemand iets horen?
Krijg zo langzamerhand sterk de indruk van niet.
Om op je laatste zin terug te komen, trek dan je eigen plan en ga niet eeuwig door met die aanpassingen en begin met de noodzakelijke rails te kopen en te bouwen.

Nou nou, dat kan ook wel wat minder. Hij geeft aan dat hij in principe alleen zit te wachten op feedback op het plan an sich, niet op alle dingen die je erbij kan halen (tijd, kosten, besturing, materiaal).

Lijkt me een zeer verstandige. Als iedereen in eerste instantie antwoord zou geven op de vraag die gesteld wordt zouden er ook aardig wat andere draadjes minder wollig worden.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Frankie

• Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 15 August 2024, 14:37:03 »
Nou nou, dat kan ook wel wat minder. Hij geeft aan dat hij in principe alleen zit te wachten op feedback op het plan an sich, niet op alle dingen die je erbij kan halen (tijd, kosten, besturing, materiaal).

Niet gaan roepen zonder het hele verhaal hierachter te kennen Martijn.

De betreffende reactie is een hele normale
« Laatst bewerkt op: 15 August 2024, 15:22:54 door Reinout van Rees. Reden: quote tag gerepareerd »

bask185

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 15 August 2024, 15:20:46 »
Citaat
Hij roept niet.

Citaat
Nee niet eens een klein beetje. ff serieus, dat soort gal daar is niks normaals aan. Wat de achtergrond ook is.

We zijn nu eenmaal niet hetzelfde. Sommigen van ons zijn soms wat moeilijker in de omgang dan anderen. Misschien is steele wel een een beetje apart, daar ik ken ik meer van. Ik spoor zelf ook maar half  :P.

Als je geirriteerd raakt door wat iemand anders op het internet zegt, kan je gewoon heel erg simpel niet antwoorden.. Je kan een ander draadje zoeken wat je wel bevalt. Of er zelf een starten. Je kan een leuk filmpje kijken. Of... wat ook een rete goed idee is, bouw een treinbaan en plaats bouwverslagen. Of film je materieel terwijl het over je tapijt dendert. Wees creatief en draag bij, niet af.

Als we persistent door blijven gaan met mekaars kop er af gaan bijten elke keer wanneer iemand iets verkeerds zegt of wat dat ook, dan wordt het er niet gezelliger op allemaal. Ook als iemand je verrot scheld, kan je ook gewoon lekker niet antwoorden. Dat is gewoon zonde van je eigen tijd.

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #93 Gepost op: 15 August 2024, 15:43:11 »
Daar zeg je ware woorden Bas. En als ik mag toevoegen.....

Helaas missen we 97% van de communicatie als we geschreven communiceren. Alle non-verbale communicatie is weg, de twinkeling in de ogen, de norse houding, de open blik etc. Kortom, online is het erg lastig om iemand echt goed te begrijpen. Helaas vallen mensen dan vaak terug in de gedachte dat "de ander" raar is, ik probeer het vaak bij mijzelf te zoeken (en vind daar helaas ook vaak iets  ;D).

Om weer on topic te komen, ik zou ervoor kiezen om of het gele of het blauwe spoor te saneren, of anders te combineren tot 1. Scheelt je 1 hele krappe (binnen) boog en een paar dure wissels. Maar het is niet aan mij om die keuze te maken  ;D

Groeten,
Rogier

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 15 August 2024, 16:01:29 »

Ten eerste: veronderstel niet dat ik me niet inlees
Ten tweede: wat het verhaal moge zijn, dan nog kan je op een vriendelijke manier met elkaar omgaan. En misschien vind jij het een hele normale reactie, ik vind dat niet.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #95 Gepost op: 15 August 2024, 16:25:28 »

Lijkt me een zeer verstandige. Als iedereen in eerste instantie antwoord zou geven op de vraag die gesteld wordt zouden er ook aardig wat andere draadjes minder wollig worden.
Martijn, als je het draadje wel gevolgd zou hebben had je geweten dat Yves hierover al een 19 bladzijden lang draadje op het 3railforum (zie de verwijzing van Cor--24) heeft lopen waar het hem blijkbaat te heet onder voeten werd en hij nu hier maar verder gaat.
En kijk je naar de reactie van Bert55 dat Yves het blijkbaar ook al op nog meer andere fora heeft geprobeerd.
Ja dan is mijn vraag volgens mij terecht of Yves echt wel geholpen wil worden en wil luisteren naar onze adviezen.
En aj dan vindt ik dat best wel een normale reactie.
Gr.
Eric

Bert55

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 15 August 2024, 17:11:10 »
En kijk je naar de reactie van Bert55 dat Yves het blijkbaar ook al op nog meer andere fora heeft geprobeerd.

Rond 2022 in ieder geval een Belgische site, H0modelspoor, 3 rail en hier.
Zoek maar op simpel baanidee. (Yves: waarom een nieuw draadje ipv voortborduren op het vorige draadje?)
Toen was er ook best wat ophef over de wat dringende vraagstelling, heftige reacties en matig reageren op vragen. Zelf heb ik veel met hem gecommuniceerd, kreeg ook pb’s 
Erg vaak zijn de plannen gewijzigd, nu lijkt het erop dat er licht achter de tunnel is, maar misschien komen er nog meer tunnels.

Maar Yves, verder maak ik me er niet druk over, ga vooral jouw plannen uitvoeren.
Concrete vraag: hoe tevreden ben je met de huidige stand en vanaf wanneer is het plan het ten uitvoer te brengen?

Met vriendelijke groet, Bert
Märklin, DCCnext, ECOS
Witmoosdorf afgebroken, Witmoos 2 wordt opgestart na de verhuizing

bask185

• Offline Offline
« Reactie #97 Gepost op: 15 August 2024, 17:52:39 »
Martijn weet dat allemaal allang, hij leest hier ook mee. Hij begrijpt dat het voor hier niets uitmaakt. Bovendien zitten hier immers de beste baan plan experts zoals spoorijzer en tothebeach   ;D

Steele is niet degene die ophef aan het veroorzaken is over de andere fora.

Maar veel belangrijker..
Ik heb een nieuwe trein gekocht. Een 0-6-0D

Train-Science.com
Train-Science github

Mark D.

• Offline Offline
« Reactie #98 Gepost op: 15 August 2024, 18:49:38 »
Waarom heeft die twee koppelings haken?

Of is dat om die buffer te compenseren?

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 15 August 2024, 20:10:08 »
Jullie poneren dat ik moet bouwen en dit dan zichzelf wel zal uitwijzen doch ik heb geen heel arsenaal sporen ter beschikking waarmee ik kan goochelen dus de mogelijkheden zouden snel een einde nemen.
Daar heb je ook nog niet alle rails voor nodig.
Als ik je hiervoor dan een tip mag geven.
Ik weet niet in welk ontwerpprogramma je dit getekend hebt, maar print het baanplan eens 1:1 uit en leg het op de plaat die je wilt gebruiken. Plaats er dan ook het nodige materieel op en beoordeel zelf hoe het er uit ziet.
Gr.
Eric

bask185

• Offline Offline
« Reactie #100 Gepost op: 15 August 2024, 22:00:22 »
Waarom heeft die twee koppelings haken?
Ik kan niet zeggen of je een grapje maakt of niet  :-[, dus ik geef maar gewoon antwoord, die 10 secondes...
Die bovenste is cosmetisch, die onderste is functioneel.
Train-Science.com
Train-Science github

steele

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 16 August 2024, 08:59:33 »
Voorgaande tips van oa Rogier en Bas indachtig de paralelle schuine sporen in het midden verder uit elkaar gehaald en een Engelse wissel boven op een andere  manier opgelost. Ik wil de keercirkel behouden (een beetje de ziel van het plan).
Al doende gezien dat nog niet opgemerkt was  dat op vorig plan  een beweging niet mogelijk was, nl van de keercirkel naar het binnenste perronspoor, dit laatste was enkel van boven naar onderen bereikbaar en nu via de oranje lijn ook andersom; dit  is tevens nuttig voor het bereiken van het groene gedeelte via de 3 wegwissel.
Voor de duidelijkheid op het plan de sporen daarboven weggehaald.
Eén parallspoor komt dus onder een half open galerij te liggen.

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #102 Gepost op: 16 August 2024, 09:23:14 »
Ik zit zo te denken wat je met dit sporenplan kunt. En dat is eigenlijk maar weinig. Er kunnen veel treinen op staan, maar ze kunnen niet rijden. Zeker ook met dit toegevoegde oranje spoor. Ja, het voegt iets toe, maar je verkort al je sporen er mee.
Met andere woorden, zodra er een trein moet wachten op een andere trein, staat deze hoe dan ook op een wissel. Daarmee belemmert deze trein de (mogelijke) loop van een andere trein. Hoe meer wissels en wisselstraten je toevoegt, hoe minder treinen er kunnen rijden.

Nu heb ik geen verstand van automatisering, maar dit baantje zou ik niet eens willen automatiseren. Al die mogelijkheden die je nu maakt zal je ook ergens moeten instellen/inprogrammeren. Voor ongeveer maximaal 3-4 treinen, maar wel met maximale spoorwisselcombinaties. Terwijl je deze 3-4 treinen ook kunt laten rijden op dit zelfde opervlak, met een vergelijkbaar sporenplan dat minder wissels heeft. En dan zelfs nog zonder te automatiseren.

Nou ja. Print het eens uit, leg het eens neer op de vloer, teken het uit op het hout. Maar maak het eens visueel, en ga er dan mee aan de slag in plaats van dit tekenen op de computer. Want een tekening is mooi, realiteit is beter.

Groet,
michel

marco

• Offline Offline
« Reactie #103 Gepost op: 16 August 2024, 10:02:24 »
 ;D ;D ;D Het is bijna niet meer te tellen maar t.o.v. het plan van gisteren zijn er 4 wissels bijgekomen ...  (y)
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

steele

• Offline Offline
« Reactie #104 Gepost op: 16 August 2024, 10:03:00 »
maximaal 2 treinen zal wel lukken zeker, de andere worden uit de slaapstand gehaald wanneer nodig.