En geen idee over de binnenkant maar hier wat foto's van de buitenkant.Het zijn respectievelijk de Piko , de vernieuwde Roco met extra MFO G87 pantografen van FRIE en de oude Roco.
De Roco heeft meer klinknagels
Ben wel benieuwd wat er onder de kap aan 'hardware' dan allemaal verbeterd is...
Vooral dus decoder/digitaal met Plux22 en dan afzonderlijk schakelbare sluitseinen en cabineverlichting en zo. Verder leds direct achter de lenzen neem ik aan, maar dat is het wel zo’n beetje. Een kortkoppelmechaniek kreeg de Roco in 1990 al. Een hoge kwaliteit motor had het model van meet af aan. Voor afzonderlijk schakelbare sluitseinen moet je een beetje omsolderen. Voor 1989 was het echt wel een topmodel.Je moet het verschil toch vooral in detaillering en fijnheid zoeken. Denk aan de koplichten.
Bedankt voor de mooie foto’s, Stefan. Wat mij opvalt (ik ben geen kenner):De Roco heeft meer klinknagels De roco heeft twee extra luikjes aan de zijkant, tussen de ventilatieroosters.
Die luikjes zijn later aangebracht, Piko heeft de oerversie uitgebracht met als verschillen; de luikjes, de regengootjes boven de ramen, de panto's, de trapjes onder de buffers en de handgrepen op de neus.
(…) het zijn vier klinknagels op de plek zoals PIKO ze heeft gemaakt. Ik mis echter de klinknagels in het verlengde van de verticale naad erboven.
Ik hoop alleen, ze kunnen de 1010 natuurlijk tot in detail bekijken in het NSM, dat ze bij de blauwe versie niet de fout maken het nummer en No te kopiëren, want dat is fout op de loc in het NSM.