Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
13 August 2025, 23:55:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door TonM
13 August 2025, 23:20:35
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
13 August 2025, 23:08:01
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
13 August 2025, 22:53:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
13 August 2025, 22:32:26
Aanpassen baanplan bestaande baan door MichielB
13 August 2025, 22:25:43
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
13 August 2025, 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door jandcargo
13 August 2025, 22:19:39
booster vraag door Patrick Smout
13 August 2025, 22:05:38
Aachenau West door MichielB
13 August 2025, 22:02:43
Da's Daz 2 door Huup
13 August 2025, 22:02:43
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
13 August 2025, 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
13 August 2025, 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
13 August 2025, 21:22:09
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
13 August 2025, 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
13 August 2025, 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
13 August 2025, 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
13 August 2025, 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
13 August 2025, 18:23:28
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
13 August 2025, 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
13 August 2025, 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
13 August 2025, 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
13 August 2025, 16:40:13
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
13 August 2025, 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
13 August 2025, 16:30:02
Rijnstraat door Huup
13 August 2025, 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
13 August 2025, 15:40:21
  

Auteur Topic: Piko NS 1000  (gelezen 41722 keer)

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5001
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Piko NS 1000
« Reactie #225 Gepost op: 24 October 2024, 15:28:46 »
En wil je aan beide kanten een koppeling, dan beweegt het schort met koppeling niet mee zolang er geen trein aan vast zit. En dat is mijn inziens een stuk fraaier dan het "gat met omlijsting" van de Roco.

Maar als er bij Roco geen trein achter hangt kan je toch dichte schort plaatsen? Dan heb je ook geen koppeling, want om bij de piko zonder koppeling te rijden, moet je ook de schort wisselen :angel: we halen de 200 pagina's wel!

 
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re: Piko NS 1000
« Reactie #226 Gepost op: 24 October 2024, 17:01:36 »
Even goed lezen wat ik zeg

Soms wil je nou eenmaal aan beide zijden een koppeling, bijvoorbeeld omdat je wilt rangeren of omlopen. Dan ga je niet iedere keer een loc weer van de rails pakken om het gesloten front van lokzijde te verwisselen...  ;)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8553
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Piko NS 1000
« Reactie #227 Gepost op: 24 October 2024, 17:05:56 »
Quinzee, overheengelezen.  :-\
Blijf toch mn voorzeur houden 😉

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5001
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Piko NS 1000
« Reactie #228 Gepost op: 24 October 2024, 17:22:26 »
Maar dan beweegt tie na het omlopen, aankoppelen en vertrekken toch weer mee..? Da's hetzelfde als de eerdere Roco SNCF Corail rijtuigen; die schorten zie je ook alleen in de bocht... Maar da's het hele bonen eten, de knikkers, het ding. En als je het weet, ga je het zien! En als je het eenmaal ziet, kan je het niet meer niet zien! AAAAARGH.

(ik geef toe; dit voegt niets toe en mij is het om het even.. :angel: ik ga mij er pas echt druk om maken als ik de blauwe overweeg!)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6718
  • Spaar ze allemaal.
Re: Piko NS 1000
« Reactie #229 Gepost op: 24 October 2024, 17:53:49 »
Niet mauwen maar kopen  (y).
En de Roco in de prullenbak :P.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6724
Re: Piko NS 1000
« Reactie #230 Gepost op: 24 October 2024, 18:17:38 »

Maar ik heb een ander probleem, optrekken en afremmen gaat heel langzaam, en rijdt stopplaats in koploper voorbij, hoe kan ik dat oplossen?


CV3 en CV4 in waarde verlagen, die staan nu op 120 en zet die maar eens op 10 of zoiets.
De handleiding van de Sounddecoder die er in zit vind je hier: https://www.piko-shop.de/is.php?id=40483

Gr, Ben.


Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8553
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Piko NS 1000
« Reactie #231 Gepost op: 24 October 2024, 19:37:33 »
Niet mauwen maar kopen  (y).
En de Roco in de prullenbak :P.
Doe die dan maar naar mij 😇

Wilvo

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Re: Piko NS 1000
« Reactie #232 Gepost op: 24 October 2024, 20:07:18 »
3 en 4 veranderd maar het blijft gelijk. Zit ergens  een slot of zo.
Gr Wil

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6724
Re: Piko NS 1000
« Reactie #233 Gepost op: 25 October 2024, 13:00:49 »
CV53 Sanftanfahr- und Bremsrampe op 0 zetten.

En als dat niet helpt dan is er ook nog de alternatieve optrek en afremvertraging: CV150 t/m 153. Zet die ook maar op 0. Leuker kunnen ze het niet maken bij Piko.

Wilvo

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Re: Piko NS 1000
« Reactie #234 Gepost op: 25 October 2024, 17:20:56 »
Bedankt voor de tip, maar werkt ook niet.

Groet Wil

GerardH

  • Offline Offline
  • Berichten: 215
Re: Piko NS 1000
« Reactie #235 Gepost op: 25 October 2024, 20:13:46 »
hallo
kan iemand mij vertellen hoe ik de koppeling er uit krijg, en er de dichte plaat erop zet
 alvast bedankt
Gerard

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re: Piko NS 1000
« Reactie #236 Gepost op: 25 October 2024, 20:50:30 »
Als ik de handleiding zo zie, zit het beweeglijke schort met 2 pinnetjes vastgeklikt op de koppelboom van de NEM-schacht, dus die kun je voorzichtig met de koppeling naar voren eraf trekken. Dat werkt in ieder geval zo bij de V200, als je daar aan de beugelkoppeling trekt komt het schort mee.
Het dichte schort zou je dan met 2 schroefjes kunnen vastdraaien, in de handleiding staat wel een schematische tekening.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6718
  • Spaar ze allemaal.
Re: Piko NS 1000
« Reactie #237 Gepost op: 25 October 2024, 22:45:39 »
Juist, als je de koppeling gaat vervangen en eruit trekt komt de schortplaat al mee.
Bij mij ging dat aan de ene kant easy peasy maar de ander bleek op de een of andere manier aardig vervelend vast te zitten.

Ik zag trouwens dat de frontverlichting ook dat rijtje halfronde meters op de stuurtafel in de cabine verlicht.

Stephan.

JonasLa

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: Piko NS 1000
« Reactie #238 Gepost op: 26 October 2024, 08:51:31 »
Bedankt voor de tip, maar werkt ook niet.

Groet Wil

Ik denk dat het probleem toch in CV53 zit zoals Ben zegt, maar tegen de logica in moet je volgens mij CV53 op 255 zetten om die extra vorm van ABV uit te schakelen. Ik ben hier een tijd terug ook eens mee aan het sukkelen geweest met een Piko-decoder.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6724
Re: Piko NS 1000
« Reactie #239 Gepost op: 26 October 2024, 08:53:50 »
Wellicht. Het geeft maar aan hoe suf die Piko decoders zijn. Bovendien staat het niet in de handleiding van de betreffende NS1000 sounddecoder en moet je voor zoiets simpels gaan graven naar de uitgebreide versie op het web.