Kijken we naar een 10 kilometer lange persleiding dan is de druk bij de pomp het hoogste en neemt af naarmate de weerstand van de wand de energie opslurpt.
5. Minder kans op breuk: Massieve draden kunnen sneller breken wanneer ze vaak gebogen of verplaatst worden.
Het gebruik van soepele bedrading in regeltechnische installaties biedt verschillende voordelen ten opzichte van massieve draden:1. Flexibiliteit: 2. Trillingsbestendigheid: 3. Betere contactvorming: 4. Gemakkelijker te hanteren: 5. Minder kans op breuk:
De punten 1, 2 en 4 komen feitelijk op hetzelfde neer. Ben ik het mee eens.3: oneens. Met goede klemmen heb je bij massief ook een goed contact.
Als je dus weer zo'n gevalletje hebt, toch even wat dieper graven naar de oorzaak. En als je dan een half uurtje nodig hebt om met een scoop naar het signaal te kijken, dan kun je met de klant afspreken dat je dat halve uurtje niet in rekening brengt.
Sorry Martin, maar Klaas maakt in ieder geval nog een testopstelling en geeft hier de resultaten.Jouw verhaal is eigenlijk alleen maar: baan met problemen, massief draad vervangen door meeraderig draad, geen problemen meer. De meest voor de hand liggende reden voor het verdwijnen van de problemen is in mijn beleving dan bedrading opnieuw aangelegd. Over de vraag of de vervanging met meeraderig draad er iets mee te maken heeft, kom je niet verder dan wat getheoretiseer, waarover kennelijk van mening kan worden verschild.Heb er vooral veel plezier mee allemaal. Maar blijf aub benadrukken dat het voor de doorsnee zolderbaan allemaal weinig betekenis heeft. Ik denk dat beginners anders flink onzeker kunnen worden van dit draadje.En mijn ringleiding is van massief installatiedraad, omdat ik het aansluiten van de aftakkingen met de soldeerbout dan erg prettig vind. Die aftakkingen en de hele rest allemaal meeraderig draad om de door jou genoemde redenen.
Maar ik blijf erbij, wie, behalve het handvol techneuten heeft hier iets aan behalve dat het een bladvulling is.
Even doorredenerend, zou dat betekenen, dat als de leiding langer is, ver van de pomp en horizontaal ligt, een gat aan de bovenzijde heeft, de vloeistof er niet uit zou stromen, omdat er geen druk meer achter zit?
Hoe zal ik hier nu eens serieus op reageren?Met andere woorden, hou ???je opgedane ervaring en constatering lekker voor je. […]Dus nee, wijs de vinger niet naar mij (Don't shoot the messenger), maar neem eens iets aan van een anderen die uit ervaring en professie spreken. Of lees gewoon eens wat er geschreven word. Ik blijf gewoon mijn bevindingen en ervaringen delen. En tuurlijk mag je het niet met mee eens zijn, geef dat ook gewoon aan. Hou het alleen bij jezelf en stop met dat vingerwijzen, dat is zo vermoeiend.