Ik vind het heel vervelend dat je totaal niet open staat tot andere denkwijzen.
En ik vind het heel vervelend dat je mijn bewijs blijft negeren. Ik sta best open voor andere denkwijzen, maar die moeten dan wel op iets gebaseerd zijn.En je verwijt me weer dat ik geen ervaring heb met geautomatiseerde digitale banen. Dat slaat nergens op want het heeft allemaal niks met de automatisering te maken. Het gaat puur om de signaalpropagatie van de digitale spanning en dat staat los van alle andere dingen.
Ik ben allang de "draad" kwijt.Wel vraag ik mij af wie wil er nog stug installatiedraad gebruiken als soepel draad goedkoper is en makkelijker werkt.En tevens je met Waco klemmen om bepaalde afstanden vertakkingen kan maken.Wie kiest er dan nog voor om een stukje massiefdraad kaal te maken en onder je baan probeert daar iets aan te solderen.En hoe zit het met de soldeer (bak) kwaliteiten van menige amateur?Ik heb dan meer aan het advies of discussie over de kabeldikte die je moet gebruiken.Ben nu bijvoorbeeld overgestapt op .25 mm2 voor aansluiten van de rails wat als voordeel heeft dat de aansluiting op de bezetmelders in ieder geval beter is dan 0.14 mm2 die regelmatig los gingen, waardoor slecht contact.
Wel vraag ik mij af wie wil er nog stug installatiedraad gebruiken als soepel draad goedkoper is en makkelijker werkt.En tevens je met Waco klemmen om bepaalde afstanden vertakkingen kan maken.Wie kiest er dan nog voor om een stukje massiefdraad kaal te maken en onder je baan probeert daar iets aan te solderen.
Je blijft je maar vastklampen aan het dogma soepel is beter. Maar met mijn proeven heb ik bewezen dat het niks uitmaakt. Wat belemmert jou om dat bewijs gewoon te aanvaarden?
neen alle gekheid op een stokje, maar ik treed de meerderheid bij dat je (Martin) wel echt alles er probeert bij te halen om jou gelijk te bewijzen. En wat ik me afvraag,
Je hebt het steeds over grote tot zeer grote banen? Waar heb je het dan over? Mijn baan heeft meer dan 250m spoor en er staan toch wel een 15 tal loks op met alle toeters en bellen, Is dat een kleine baan? een gewone baan ef een grote baan? En wat is zeer groot? Die in Rotterdam? MiWuLa? Dat zou ik graag willen weten, mant mijn baan is een hele spaghetti aan de onderkant, een ringleiding die niet gesloten is met massief 2.5mm² installatie draad, en die werkt ook al jaren.
Ik.Mijn vorige baan had een centrale voedingsleiding uit soepel luidsprekerdraad. Ook nog een heuse ster in verband met de Edits booster. Werkte allemaal prima.Mijn huidige baan heeft een rondlopende leiding uit 1,5mm installatiedraad. Omdat ik het aansolderen van de aftakkingen (wel soepel draad) bij nader inzien een stuk prettiger vindt dan gekloot met klemmetjes. Rondlopend wegens de vorm van de baan en inmiddels een Lenz LZV100 centrale. Werkt ook prima.Ieder zijn voorkeur. En dat kan omdat het op de doorsnee zolderbaan qua betrouwbaarheid toch niks uitmaakt.
Denk dat Martin inmiddels wel gesmolten is...
...het gaat niet meer inhoudelijk maar op de man persoonlijk.