Sinds gisteren ineens storing in de baan.
Van de een op andere dag heb ik kortsluiting in de baan.De situatie:Er gaat een bruine draad naar een verdeelblok waarop allemaal bruine draden zijn aangesloten. De rode draad gaat naar een stroomrail. Zodra ik het aansluit begint het te tikken. Het maakt niet uit welke rode draad ik pak van welke stroomrail, er is altijd getik. De trein reed net een rondje. Toen niet meer. Er is niks veranderd aan wat dan ook.Dus... hoe nu verder?
https://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php?title=Centrale_voedingsleiding
Ik heb dit stuk nu een aantal keren gelezen maar kom hier niet uit.
Aanleg centrale voedingsleidingHet aanleggen van een centrale voedingsleiding is heel eenvoudig. Er zijn geen bijzondere materialen en/of -gereedschappen nodig. Een goede (zij)kniptang, schroevendraaiers, een soldeerbout en harskernsoldeer, een mesje, kroonstenen en schroefjes zijn voldoende.
AansluitingenEen aansluitingen maken op de hoofdaders, zoals bij het gebruik van installatiedraad, betekent dat het draad vrijgemaakt moet worden van de isolatie; "strippen". Op de plek waar de koperkern vrij is van isolatie is een aftakking aan de hoofdader te solderen. Zorg er daarbij wel voor dat de draden na Het solderen - dus tijdens het afkoelen - niet kunnen bewegen, anders ontstaat een zogenaamde "koude las". De verbinding kan dan weer losgaan en tevens bestaat de kans op zeer moelijk te vinden storingen in de voedingsaansluitingen.
1. Hoe sluit ik dan het mobile station hierop aan?
2. Hoe sluit ik dan de overige 20 stroomrails op die ringleiding aan? Zitten er dan in de ringleiding allemaal kroonsteentjes?
Tsja, ik vind het eerlijk gezegd jammer dat er zo hard gehamerd wordt op die ene foto. Het heeft een hele maand zo gewerkt en is meerdere keren los geweest. En ja, het werkte 's avonds wel, en de volgende ochtend niet meer. Dit heb ik meerdere keren gehad.
Dit heb ik meerdere keren gehad.
Er zit niets ergens tussen geklemd, alle draden van de baan zitten los van elkaar en kunnen elkaar niet raken tenzij ze helemaal dicht zijn (geen open draden die elkaar raken).
Zo zal Marklin het niet bedoeld hebben lijkt me.