Kan alleen niet zien welke plan E's dit zijn.
Ja die foto is het. Je had hem dus al ergens gezien.
Die sla ik, in ieder geval voorlopig, even over.
Het DB-bagagerijtuig is een verhaal apart. Dat was er doorgaans eentje zonder kansel (het uitzichttorentje bovenop het rijtuig tbv de conducteur dat in die tijd nog veel voorkwam bij mn oudere Duitse bagagerijtuigen). Ik heb daarover met diverse forumleden van gedachten gewisseld en veel foto's bekeken. Daaruit blijkt dat het niet eenduidig is vast te stellen welk bagagerijtuig daarvoor nu werd gebruikt. Eigenlijk blijkt uit het fotomateriaal dat ik gezien heb dat er niet één specifiek rijtuig werd gebruikt, maar dat er in de pool D's van verschillende pluimage werden gebruikt, alle zonder kansel. Op een enkele foto is ook een bagagerijtuig te zien mèt, maar dat lijkt niet de regel. Voor een realistische samenstelling op onze modelbaan zouden we dus redelijk vrij kunnen opereren zou je zeggen. In aanmerking komen ten minste een Dye 937 (Roco 44593), Düe 938 (Liliput L328901 of 28900), Düe 941 (mèt kansel gemaakt door Fleischmann: 867508) of Dye 973 (Jouef HJ4094). Voor alle genoemde modellen blijkt dat deze nieuw niet meer verkrijgbaar zijn en als occasion zeer zelden worden aangeboden. Een goede oplossing zou kunnen zijn het verbouwen van een goed verkrijgbare Roco 44556, model van een bagagewagen mèt kansel, zoals getoond in Ermehuizen.