Terwijl ik aan het bouwen ben, ben ik ook het baanontwerp aan het voltooien (meestal doe je dat andersom geloof ik).Het hoofdstation staat nu wel vast, het witte gedeelte van het sporenplan (met de draaischijf) is nog wat onzeker. Wellicht net wat te krap om een draaischijf in te passen. Eerst de rest maar eens bouwen.
Deze week niet veel gedaan (aan de treinbaan dan). Plaat gezaagd voor het grote station en los geplaatst:Ziet er al bijna uit als een complete baan. Missende rails bijbesteld, kan nu schaduwstation afmaken.Nu rails voor station aan het proefleggen en kijken hoe ik met de wissels en wisselaandrijvingen uitkom.
Dat is altijd flink balen inderdaad...De boogwissels R5/R6 zijn echter wel bedoeld voor R5 als binnenbocht, en niet als buitenbocht. De straal van het afbuigende spoor van de wissel is wel in dit geval wel een R5 boog, maar deze wordt voorafgegaan door een recht stukje ter lengte van de hart-op-hartafstand (bij Roco 6,1 cm of iets dergelijks), daardoor komt de buitenboog te ver naar buiten. Is het wellicht nog weg te moffelen door verderop in de bocht een stukje als R3/R4 uit te voeren?