Misschien niet, maar de 6317 en 2104 hebben wel weer andere kwalen. De 6317 is niet bepaald in tip-top conditie in het NSM terecht gekomen en beide locs hebben al ruim 50 jaar geen onderhoud meer gehad (los van enig restauratiewerk). Je kunt zeggen wat je wil van de toestand van de 3737, maar onderhoudstechnisch vermoed ik dat deze er aanmerkelijk beter aan toe is. Al laat ik mijn woorden graag loochenstraffen door iemand die er echt iets van weet.EelcoPS: schiet me nu te binnen. In oude Railhobby's die aandacht besteedden aan het aankomende jubileum van de NS in 1989 werd gekeken naar de mogelijke inzet van museummaterieel. Over de NS 6317 werd toen gezegd 'men betaalt nu helaas de prijs voor het ongeconserveerd wegzetten van deze loc'. (pin me niet exact vast op de woorden)
Zal eens iemand polzen in de metaal/rvs industrie wat die kan betekenen voor de Loc.Goed idee of wat?Plannen moeten echt strak serieus zijn!!Greetz:Menno
Aanvulling:De 6305 is nog tenminste tot september 1960 (Leiden Lammerschans), maar waarschijnlijk langer, gebruikt en in januari 1962 voor sloop verkocht
Met de notaris ? ?Je gaat de 3737 toch niet opkopen.......
Van ongeconserveerd wegzetten was geen sprake, was gewoon "zoals die nu is (toen was dus)"De 3737 is rijvaardig het NSM in gekomen in 1958. De 6317 was hooguit versleepbaar
En wat is er bekend over de staat van bv. de 2104 als alternatieve optie? Die zou, indien rijvaardig te maken, qua inzetbaarheid toch in de buurt van een 3700 moeten kunnen komen...
Trouwens jammer dat het NSM niet eens een stukje plaatst, kunnen we lezen hoe ze nu eigenlijk werkelijk denken over dit particuliere idee.