Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 19:56:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 19:48:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:45:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:43:16
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door edwin1974
Vandaag om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 18:49:49
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
  

Auteur Topic: 3737 gaat niet meer rijden  (gelezen 69465 keer)

guest7823

  • Gast
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #180 Gepost op: 21 January 2009, 22:20:45 »
Citaat
Trek je ook samen op met P. Bender?

YEP

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #181 Gepost op: 22 January 2009, 15:02:34 »
Goed, dan zal ik een tip van de sluier oplichten: JA, IK HEB CONTACT GEHAD MET HET NSM! Ik had het al een keer eerder gezegd, maar blijkbaar wordt daar overheen gelezen. Ik ga niet inhoudelijk op dit gesprek in op verzoek van het spoorwegmuseum. Momenteel (nu, vandaag, heute, today, 22 januari 2009) is de deur dicht bij het NSM, houdt het daar maar op. En dat zal ook nog zeker een tijdje zo blijven. Maar ondertussen is er al wel voorzichting naar de toekomst gekeken.

Als er geen kans was ging ik zeker geen initiatieven ontplooien. Ik heb ook mijn werk en alle andere factoren waar ik tijd in moet steken, dus het is niet zo dat ik zeeen van tijd heb. Daarnaast lijkt het me veel leuker om met zo'n loc te rijden dan al die organisatorische dingen er omheen, die mij veel te veel aan WERK doen denken. Maar goed, het is nu eenmaal niet anders.

Resumé: Ja ik heb contact gehad met het NSM en de belangrijkste dingen zijn voor mij nu duidelijk. En wat er dus vooral duidelijk is, is dat er een kans is.

Tom.
Spoor 0 adept

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #182 Gepost op: 22 January 2009, 22:10:41 »
Klinkt het niet een beetje vreemd dat je én zegt dat de deur dicht zit, én dat er een kans is ???

Volgens mij is dat toch een beetje tegenstrijdig...  ::)
Eerlijk gezegd had ik persoonlijk ook niet anders verwacht, een maand nadat zij hun besluit genomen hebben, komen ze daar niet zomaar op terug

Daarnaast vind ik het een beetje vreemd dat je zo makkelijk over het feit heenstapt dat het NSM de deur dicht houdt, en je gewoon doorgaat met werven en plannen opzetten.
Als straks blijkt dat het niks word, dan heb je een hoop mensen wat uit te leggen waar hun geld heen gegaan is..
« Laatst bewerkt op: 22 January 2009, 22:13:46 door Thom »

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #183 Gepost op: 22 January 2009, 23:44:38 »
Lezen is toch niet zo moeilijk?

Momenteel (nu, vandaag, heute, today, 22 januari 2009) is de deur dicht bij het NSM
Maar ondertussen is er al wel voorzichting naar de toekomst gekeken.

Dit draadje lezend vind ik dat er wel erg zwart/wit gedacht wordt.
Natuurlijk is er op basis van de huidige situatie een besluit genomen door NSM. Maar situaties veranderen.
Voorbeeld: als de jackpot van de staatsloterij bij een enorme stoomlocomotief liefhebber was terechtgekomen, en deze met zeg 2 van z'n 25 miljoen naar NSM zou gaan met de mededeling: Hier, pak an, mag je hebben om de 3737 op te knappen, denk je dan dat de directie NSM zou zeggen: nee bedankt, we hebben al een ander besluit genomen? Dacht 't niet. Zouden ze op z'n minst de mogelijkheden gaan bekijken.
Zo ook elk ander serieus initiatief. Ze zullen er zelf geen tijd in stoppen, maar als er iemand met een concreet iets komt, in welke vorm dan ook, waar men serieus iets mee kan is dat altijd reden om een besluit te wijzigen.

Wat mij betreft niet elk afwijkend initiatief direct de grond in boren, als het verder geen schade toebrengt. Gewoon afwachten. Wordt het niets, jammer dan. En als het wel lukt is dat toch alleen maar positief?
Of worden andere initiatieven soms gezien als een bedreiging voor de "vrijwilligers club" in plaats van hulp?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #184 Gepost op: 22 January 2009, 23:54:17 »
Ik vroeg me het eea af, moet dat nou gelijk als negatief opgevat worden?

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #185 Gepost op: 23 January 2009, 00:00:15 »
Ik dacht eigenlijk hetzelfde Thom, ik vind je erg negatief overkomen. Maar dat kan ook aan ons liggen. ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #186 Gepost op: 23 January 2009, 00:01:34 »
Ik ben er zeker van dat we eerder een rijdende 3700 in h0 hebben dan een herboren 3737. Een stoomloc knap je niet zomaar even op. Dat de Jumbo van de Staat vele fans heeft staat buiten kijf, maar laten we op dit moment de besluitvorming door het NSM respecteren.

Dus nog maar (wat?) langer de loc zien als statische Staatsspoorder te zien aan de Maliebaan. Laten we blij zijn dat de loc onder dak is en dus goed beschermd voor weersinvloeden staat.
Toen de loc in '58 het museum in ging had ook niemand gedacht dat ze rond 1974 weer dienstvaardig zou rondrijden. Je weet hoe het gaat met geschiedenis: soms herhaald die zich en soms neemt die grillige wendingen ;)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #187 Gepost op: 23 January 2009, 00:09:11 »
Van mij hoeft een trein ook niet te rijden hoor om leuk te zijn. Een voordeel, ze kwakken er minder snel een sprinter of een DDM (of weet ik veel hoe zo'n ding heet) tegenaan... Of ben ik nou erg negatief. ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #188 Gepost op: 23 January 2009, 00:21:44 »
nou nee... das vrij reëel. dr staat me nog wat bij dat er ooit een treinstel in de tender van de 3737 geprakt is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #189 Gepost op: 23 January 2009, 00:23:09 »
Ik dacht eigenlijk hetzelfde Thom, ik vind je erg negatief overkomen. Maar dat kan ook aan ons liggen. ;D
t'Zal niet aan jullie liggen, en mijn bedoeling is ook niet om negatief over te komen, maar ik denk dat als je mensen en gelden wilt gaan werven je die mensen wel wat moet kunnen waarmaken...

Als je nu een stichting opricht, mensen daar geld aan doneren en later duideljik zou worden dat het NSM vanaf begin af aan niet had willen mee werken zou ik me tochwel bedrogen voelen met alle gevolgen van dien...

Wil je zoiets bereiken moet je met een goed plan het NSM overtuigen en dan kun je ergens een basis mee starten.

Als men het hier al heeft over eventueel verder op te knappen museummaterieel in de toekomst, krijg ik het idee dat er nogal makkelijk over word gedacht en dat lijkt mij ook de plannen voor een 3737 niet ten goede te komen...

Immers was het NSM al zeker 3 jaar bezig met plannen maken, en die moet jij dus nu zien te overtreffen....

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #190 Gepost op: 23 January 2009, 00:31:02 »
Daar heb je wel gelijk natuurlijk.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1419
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #191 Gepost op: 23 January 2009, 16:11:57 »
 :DVanmidag zag ik zappend langs mijn TV kanalen(MDR Bahnzeit) dat nieuw bouwen wel gaat . In Meiningen werd een 1K en een Molli  nieuw  gebouwd. Ook een 95-027 voor de Rubelandbahn werd weer rijdbaar gemaakt (met dank aan de staat(E350.000)).
Het is voor de 3737 dus vooral een geld kwestie maar ook bij bovenstaande waren er ook nog bedrijven die sponsorden met handwerk

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #192 Gepost op: 23 January 2009, 16:23:17 »
In Groot-Brittannië  wordt gebouwd aan een replica van de Tornado, een grote sneltreinstoomlocomotief.  Hier een filmpje waarin de locomotief York station passeert tijdens een proefrit

Groet,

Marco
« Laatst bewerkt op: 23 January 2009, 16:26:15 door MR. Reden: tikfout »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #193 Gepost op: 23 January 2009, 16:48:44 »
Aan de Tornado hebben ze bijna 20 jaar gebouwd. Er is nog minstens een zo'n project, ik dacht in Llangollen.

De Flying Scotsman is een paar jaar geleden door het National Railway Museum voor veel geld gekocht, en ligt nu helemaal uit elkaar. Ook daar hebben ze vanwege tegenvallers  moeite om de eindjes aan elkaar te knopen, en doen ze nu een oproep aan het publiek om financiële bijdrages te geven. Ik hoop dat het lukt.

Maar er rijden daar nog een heleboel stoomloks rond.

Als je dat ziet dan vraag je je echt af, waarom in NL de 3737 niet kan rijden.

Leen.

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #194 Gepost op: 23 January 2009, 17:02:17 »
Ik ben niet meer zo heel jong, dus eigenlijk de 3737 al heel wat keren zien rijden, en nog vaker op de dia.

Kan de 6300 niet rijvaardig worden, dat tijdperk heb ik destijds net gemist.......

Probeer al jaren een model van Roco/Fleischmann te krijgen, maar werken ook al niet mee...........

Pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk