Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 14:43:57
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 14:38:46
De Projecten van RetroJack
door
MOVisser
Vandaag
om 14:16:27
Modulebanen algemeen; Is de megabiels uitgerangeerd?
door
MOVisser
Vandaag
om 14:14:50
advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing
door
MOVisser
Vandaag
om 14:02:48
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 13:57:27
Albert's fantasie in schaal 0e
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:37:10
Digitale kraan Roco 46801
door
VAM65
Vandaag
om 13:23:41
Piko 2025
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:06:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:06:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 13:02:43
Da's Daz 2
door
Keska
Vandaag
om 12:57:24
Roco 290 digtaliseren
door
AP3737
Vandaag
om 12:42:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 12:38:02
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september
door
tothebeach
Vandaag
om 12:29:10
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57)
door
Mar-Cas
Vandaag
om 11:43:45
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:26:36
4 ledjes op één voorweerstand?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:46:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:25:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Teun
Vandaag
om 09:24:05
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Jelmer
Vandaag
om 09:16:39
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven"
door
Servé
Vandaag
om 08:52:24
Problemen met digitale koppeling Roco
door
Ben
Vandaag
om 08:02:09
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
Vandaag
om 00:09:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
marco
16 September 2025, 22:05:09
NS 8800 in spoor 0
door
Rob Moerkerken
16 September 2025, 21:46:50
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
door
R1954
16 September 2025, 21:41:04
Halling aandrijvingen
door
Sven
16 September 2025, 21:39:03
S3/6, de grote ontbrekende…
door
Robert vh Prutsert
16 September 2025, 21:21:45
Raadplaatje
door
grossraumwagen
16 September 2025, 20:41:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
34
Omlaag
Auteur
Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. (gelezen 75145 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 11414
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #225 Gepost op:
25 September 2024, 21:12:43 »
Dit proefexemplaar is afgelopen periode heel handig geweest om een indruk te krijgen wat waar komt en hoe groot/klein iets is en vooral wat we kunnen vereenvoudigen ivm de constructie van Vs.1.
.
Het toilet had ik ook al in de basis,
Gelogd
Michiel2
Offline
Berichten: 300
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #226 Gepost op:
28 September 2024, 19:59:42 »
Voor de ruiten dacht ik dat vacuum casting nog niet genoemd was. Afgelopen week liep ik op de beurs langs een stand van PCBWAY en die konden ook lage aantallen (>20) spuitgieten met siliconen mallen. Volgens de selectietool hebben ze ook transparant Polycarbonaat. Geen idee wat dat kost trouwens en of het dus interessant is.
https://www.pcbway.com/rapid-prototyping/manufacture/?type=4
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11414
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #227 Gepost op:
06 October 2024, 20:58:06 »
Deze dagen hebben de leden van de bouwgroep even wat andere zaken aan het hoofd, maar vanavond toch weer aan de slag al was dat heel beperkt.....het raam met kozijn en ventilatierooster in de WC.
Hier zweeft het nog in het niks, maar het is er.
20551
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11414
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #228 Gepost op:
07 October 2024, 19:03:20 »
Draaistel en kap even aan/in elkaar gezet voor de beeldvorming en constructie.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11414
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #229 Gepost op:
08 October 2024, 16:24:34 »
De gaten voor de ramen zitten er in, met aan de binnenkant kozijnen.
Nog wat technische aanpassingen en komende sessies nadenken over het dak, maar deze eenheid die je hier ziet kan in principe als één geheel geprint worden.
20926
«
Laatst bewerkt op: 08 October 2024, 16:27:45 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11414
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #230 Gepost op:
09 October 2024, 20:14:13 »
Het dak van het model wordt demontabel om binnenin het model te kunnen kijken en om "te spelen" met rolcontainers en postzakken.
De lengte van het dak wordt 64 cm. Onze printer kan tot 20 cm, dus het dak zal uit 4 segmenten gaan bestaan. Die zetten we "kaal" aan elkaar en dan lijmen, schuren en plamuren we alles glad. Details worden later er op gezet.
Vanavond de eerste sectie van het dak passend (als losse deksel) op de bak/sorteerruimte gemaakt en voorzien van half-ronde ribbels waar later 2mm ronde strips in komen. Sprayputty doet de rest.
Hoe we het model vast gaan zetten...we zien wel. Nog niet over nagedacht.
Foto's van boven...altijd een probleem voor de modelbouwer.
Maar we zijn er uitgekomen.
Boven op de zijwand komt nog een L-profiel 1,5x1,5 als regengoot. Het dak rust op de andere vrije 1,5mm want de zijwand wordt 3,0mm dik. En nog een aanslag van 5 mm aan de binnenkant.
Zijwanden worden net zoals 1:1 met spanten aan elkaar verbonden.
21115
«
Laatst bewerkt op: 09 October 2024, 20:19:32 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11414
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #231 Gepost op:
09 October 2024, 20:25:34 »
Ik heb alvast een bus verf in bestelling gezet. Niet overeenkomend met het rood/bruin van de MP-3031. Een bewuste keuze.
«
Laatst bewerkt op: 09 October 2024, 20:53:23 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11414
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #232 Gepost op:
11 October 2024, 12:19:47 »
Het draaistel is nog even onder handen genomen.
In de veren zijn busjes 3,0mm met tapje M1,4 gezet.
Aspotten/assen zijn demontabel.
21406
Gelogd
Kees-Jan
Offline
Berichten: 306
BarbapapaSpoor
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #233 Gepost op:
11 October 2024, 14:56:00 »
Wat mooi allemaal Frits.
Wanneer is ie klaar?
Mvg
KeesJan
Gelogd
Ik wist niet dat je modeltreinen had?
Heb ik ook niet.
FritsT
Offline
Berichten: 11414
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #234 Gepost op:
11 October 2024, 15:27:23 »
Straks.
«
Laatst bewerkt op: 11 October 2024, 15:39:58 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11414
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #235 Gepost op:
11 October 2024, 17:18:16 »
Test met de kleuren.
Spoor-1: bruin RAL 8016, grijs RAL 7016, creme RAL 1001
Spoor-0: bruin RAL 8017, idem, idem
8012 en 8015 zouden ook nog kunnen (iets meer rood er in), maar zijn waarschijnlijk te licht van kleur.
«
Laatst bewerkt op: 11 October 2024, 17:22:40 door FritsT
»
Gelogd
edwin1974
Online
Berichten: 2029
Allegra" treinstel
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #236 Gepost op:
11 October 2024, 17:28:37 »
Ziet er goeD uit Frits
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
Marlon Hübner
Offline
Berichten: 132
Vrijwilliger bij het Spoorwegmuseum
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #237 Gepost op:
11 October 2024, 21:31:13 »
Vind de Ral8016 erg goed gelukt komt heel overtuigend over
Gelogd
Voor nostalgisch NS materieel zie mijn draadje hieronder ;0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=106766.msg3222407574#msg3222407574
FritsT
Offline
Berichten: 11414
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #238 Gepost op:
12 October 2024, 14:39:21 »
Zo langzamerhand komen we aan het eind van de eerste bouwsectie en we zijn tot nu toe heel erg tevreden, maar nog lang niet klaar.
Nee, niet alleen stoomlocs hebben klinknagels.
Bovenop de zijwand komt nog een messing L-profiel (regengoot) van 1,5x1,5. Die wordt creme-kleurig gespoten.
Is het 3D-getekende werkstuk printbaar?..het lijkt er wel op.
21912
«
Laatst bewerkt op: 12 October 2024, 14:43:08 door FritsT
»
Gelogd
edwin1974
Online
Berichten: 2029
Allegra" treinstel
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #239 Gepost op:
12 October 2024, 14:41:36 »
Grapping nooit geweten dat aan de onderkant van het dak van de MP klinknagels zaten
heb jij een foto van het grote voorbeeld waar op je ze ziet ?
«
Laatst bewerkt op: 12 October 2024, 14:44:42 door edwin1974
»
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
34
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.