Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door Silvolde
Vandaag om 19:42:31
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
  

Auteur Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.  (gelezen 56976 keer)

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11246
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #120 Gepost op: 19 March 2024, 14:30:55 »
Mitchell,

Ik denk wel stappen vooruit, maar nu nog niet. Maar wat niet is kan nog komen. Deze uitdaging omvat: groot, kunststof én details en vooralsnog niks in messing.

Heb jij nog adviezen voor glashelder printen van de ronde ramen? Mat 64 hebben die ook  ;D

Frits.

Michiel2

  • Offline Offline
  • Berichten: 301
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #121 Gepost op: 20 March 2024, 14:02:25 »
 Vandaag bij de post in spoor 0:


FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11246
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #122 Gepost op: 20 March 2024, 14:34:41 »
Voordat ik hem helemaal zelf ga maken....
Waar?
Wat kost ie?

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2157
  • Relax, it is only a hobby.
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #123 Gepost op: 20 March 2024, 16:29:33 »
Ruiten printen met 3d: Ik ben zelf ook op zoek hoe je 3d "clear glass" kan printen (voor mijn volgende Dapol ombouw) en heb een paar filmpjes gezien die dat overtuigend doen.

Het is wel wat werk:
1) je print met een clear resin. Resin bakje moet tiptop schoon zijn.
2) je neem een polijst set waar je ook kunststof auto lampen mee helder kunt krijgen (afgelopen herfst gedaan met de koplampen van mijn Tucson). Sets bestaan uit diverse grofheden schuurpapier en een polijst middel (is te bestellen bij de betere auto materialen shop)

De basis is heel simpel. Je begint met grof schuurpapier en je eindigt met een korrel van 2000. Daarna gebruik je het polijstmiddelen om eventuele oneffenheden mee te dichten.

De Youtuber in het filmpje van de link doet net alsof hij het wiel heeft uitgevonden het is dezelfde instructie als een goede set voor het polijsten van de kunststof autolampen.

https://youtu.be/Qnn-EGq_kbI

Je hebt ook heel goedkope setjes van € 10,- maar deze werd mij aangeraden door een knaap die autopoetsen als verdien model heeft. Deze set kun je met de boormachine doen. Scheelt een heleboel handwerk.



Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11246
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #124 Gepost op: 20 March 2024, 17:34:33 »
We hebben juist vanmorgen een fles "helder" (Merk Esun) gekocht en wilden deze "polijst procedure" gaan testen. Ik ben alleen bang dat je op dat ronde raampje juist problemen zou kunnen krijgen. Meer slijpen dan polijsten op dat bolle oppervlak. Maar we gaan het zien. En dan heb ik nog de optie met het gieten van resin in de mal.

Zo uit de printer ?.....ik zeg geen nee, maar ik moet het nog zien. In dat geval zou ik zeker op Youtube daar informatie over verwachten, maar die zie ik vooralsnog niet.
Ook nog gekeken bij Powerresin (in Turkije)...alleen maar "translucent".


https://esun3dstore.com/collections/3d-resin/products/esun-lcd-pmma-like-3d-printer-resin-1kg
« Laatst bewerkt op: 20 March 2024, 19:40:36 door FritsT »

Michiel2

  • Offline Offline
  • Berichten: 301
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #125 Gepost op: 20 March 2024, 17:59:14 »
http://www.prmrp.com/fittings--all-other-accessories.html

UKP 28.50

Ik geloof alleen dat ik de laatste twee stuks gekocht heb, sorry 🙂. Hopelijk kunnen ze er nog bij gieten. Let op dat dit niet exact de juiste versie is!

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11246
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #126 Gepost op: 20 March 2024, 19:11:54 »
Ok, dan moet ik ze toch  zelf maken. Ook leuk als hobby.

Michiel2

  • Offline Offline
  • Berichten: 301
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #127 Gepost op: 20 March 2024, 22:00:04 »
 Oeps, dan heb ik wel geen schier onuitputtelijke voorraad aan onderdelen maar ik vond net nog twee panto's bij de R van rommelbak:



 Zelfbouw (?) maar de bovenkant komt wel overeen met het Engelse gietdeel. De Engelse pantograven zouden een hogere uitvoering zijn van de Nederlandse ivm 25 kV (heb ik mij laten vertellen door iemand die deed alsof hij er verstand van had).

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2157
  • Relax, it is only a hobby.
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #128 Gepost op: 21 March 2024, 08:26:58 »
Ik ben alleen bang dat je op dat ronde raampje juist problemen zou kunnen krijgen. Meer slijpen dan polijsten op dat bolle oppervlak.


Het gaat erom om het bovenste laag vlak te krijgen, dus niet zwaar schuren. Zodra het oppervlakte van het raampje melkwit is moet je stoppen en dat gaat sneller dan dat je denkt. Koplamp van de Tucson zijn behoorlijk wat groter maar het polijsten van 2 lampen kost maar 45 minuten.

Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7476
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #129 Gepost op: 21 March 2024, 10:05:40 »
Wel een koopje hoor die Faively pantograaf kit. Moet je voor de grap eens bij Demko kijken wat een stroomafnemer kost  :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11246
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #130 Gepost op: 21 March 2024, 10:24:32 »
Heeft Demko die dan?


« Laatst bewerkt op: 21 March 2024, 10:28:19 door FritsT »

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7476
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #131 Gepost op: 21 March 2024, 10:30:24 »
Schaarpantograven. Losse eenbeen exemplaren heb ik niet gezien in de shop, maar aangezien de nadruk van hun kant-en-klare werk op moderne tractie ligt moeten ze dat vast kunnen leveren.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11246
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #132 Gepost op: 21 March 2024, 11:24:42 »
Vast, als, misschien.... daar heb je toch niks aan. Als je goed gelezen zou hebben zou je kunnen je weten dat we ze zelf gaan maken.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7476
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #133 Gepost op: 21 March 2024, 11:47:43 »
Als jij goed gelezen zou hebben had je gezien dat ik alleen een opmerking maakte over het prijsverschil tussen een Britse en een Duitse leverancier en over niets anders. Wijs mij maar eens aan waar ik suggereer dat Demko een goed adres is voor Faively 1 been stroomafnemers.  :angel:

Sowieso snap ik je reacties soms niet. Regelmatig heb ik het gevoel een kat te krijgen omdat ik iets niet heb begrepen of omdat het daar niet (precies) over gaat. Ik weet donders goed waar het over gaat en dat die stroomafnemers ook op je werkbank zullen gaan verschijnen en ik kijk uit naar de foto's van de bouw.  Maar dit soort raar-uit-de-hoek reacties van jouw kant ontnemen mij wel de lol om in je topics te reageren en ik vermoed dat ik niet de enige ben.
« Laatst bewerkt op: 21 March 2024, 11:52:54 door Pauldg »
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11246
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #134 Gepost op: 21 March 2024, 12:58:39 »
Ik stoor me mateloos aan het schrijven om het schijven en mededelingen die eigenlijk niets met het draadje te maken hebben. Daar reageer ik op.
En ook nu weer suggesties (laatste zin in je laatste bericht) die niets met het onderwerp te maken hebben. Waarvoor toch?
Doe gewoon echt inhoudelijk mee met het bouwdraadje en de feitelijke gedachtegang. Iedereen happy, toch?