Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:41:44
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 09:35:02
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 09:22:59
Eanos/ Eaos in model door ES44C4
Vandaag om 09:14:49
20 jaar BNLS door Tomasso
Vandaag om 09:03:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 08:31:29
CIWL type P door willyTEE
Vandaag om 08:20:03
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:13:11
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 08:08:47
Ertstreinen in HO door ES44C4
Vandaag om 08:04:33
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 00:33:18
Rails roestig verven door Ronald Halma
21 June 2025, 23:21:13
Piko 1136 van AC naar DC door Blausee-Mitholz
21 June 2025, 22:51:54
Railcom zender bouwen door bask185
21 June 2025, 22:35:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
21 June 2025, 22:21:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
21 June 2025, 22:08:53
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
21 June 2025, 22:05:28
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 June 2025, 21:19:32
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
21 June 2025, 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
21 June 2025, 19:47:23
Een nieuw begin door dreezy
21 June 2025, 19:31:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
21 June 2025, 16:17:50
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
21 June 2025, 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
21 June 2025, 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
21 June 2025, 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
21 June 2025, 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
21 June 2025, 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
21 June 2025, 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
21 June 2025, 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
21 June 2025, 14:45:31
  

Auteur Topic: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.  (gelezen 8891 keer)

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #45 Gepost op: 06 January 2024, 22:14:12 »
Miss. de stuurstand gebruiken als aparte D trein.
De K vind op Werkspoor wel een plek.

Gr. Koen.

Deze rijtuigen B4ym-51, AB4ym-51 en Bpw4ymgf-51/BD4ymgf-51 hebben hoofdzakelijk in E(il)züge of N(ahverkehrs)züge gereden. D treinen werden hoofdzakelijk door o.a. A4ümg-54, B4ümg-54 of met B4ü-28/51, B4üwe-35-51 of B4üe-38/53
Grt, Ronald.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #46 Gepost op: 06 January 2024, 22:17:59 »
En dan wel met een V200 ervoor of andere locs.?

De vraag wijkt nu wel van de oorspronkelijke titel af. Een zijspoortje in dit verhaal.

Gr. Koen.

Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #47 Gepost op: 06 January 2024, 22:39:45 »
BR 220 met een D trein:


Vor der Kulisse von Königshofen/Baden rauscht 220 034 mit D 594 (Stuttgart-Würzburg-Hamburg) vorbei. (25.04.1975) Foto: Peter Schiffer



220 003-8 befördert den aus grünen Bm-Wagen gebildeten D 594 (Stuttgart - Würzburg - Hamburg) bei Eubigheim. (25.04.1975) Foto: Peter Schiffer

De Bm rijtuigen zijn de TP IV versies van o.a. de B4üm rijtuigen. Ja, ook andere lok's reden D treinen, voornamelijk Elok's. De BR 220's reden deze op de niet geëlektrificeerde lijnen, vaak te vinden op de route van Braunschweig richting noorden(Kiel, Lübeck). 
« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 22:44:20 door Ronald69 »
Grt, Ronald.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2830
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #48 Gepost op: 06 January 2024, 23:00:37 »
De Br.220 viel qua trekkracht een beetje tegen. DB had er meer van het ontwerp van verwacht. De locs zijn daarom vooral in vlak of licht geaccidenteerd terrein ingezet, dus zonder de stevige hellingen, en ook niet voor de echt zware treinen. Dat betekent dus vooral personenvervoer en lichte goederentreinen. Ze waren daarom geconcentreerd bij de Bw's in Noord-Duitsland.


220 066 (Bw Hannover) fährt mit dem aus niederländischen Wagen gebildeten E 1526 (Hildesheim - Hannover - Hengelo) aus dem Bahnhof Rheine. (08.1975) Foto: Robin Fell

Het lijkt me stug dat dat bijschrift correct is. Ook dit lijkt me trein tussen Amsterdam - Bad Harzburg (of andersom, daar wil ik af wezen). De Hildesheim-trein bestond in die tijd uit 3-5 Silberlinge met een Duitse bagagekar. Tractie was in beide gevallen wel een Br.220. Het is onlogisch een trein die vooral op Duits grondgebied rijdt samen te stellen met Nederlands materieel.

grossraumwagen

  • Online Online
  • Berichten: 1161
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #49 Gepost op: 06 January 2024, 23:07:56 »
Die wagen is een restauratieproject en geen restauratie. Dat is niet hetzelfde!
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #50 Gepost op: 06 January 2024, 23:19:34 »
Citaat
Het is onlogisch een trein die vooral op Duits grondgebied rijdt samen te stellen met Nederlands materieel
.

Dus dan niet zoals ik in gedachten heb. half/half.
Wordt dan ff doorverzamelen, ga dat lijstje maar is in de telefoon opslaan kan ik gelijk checken of het erbij past.
Worden dan 2 aparte treinen die je dan wel kan uitwisselen met locwissel.

Bedankt weer voor de bijdragen vandaag.
Ik zie nog even wat ik met die stuurstand doe, anders maar in de verkoop.

Gr. Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

grossraumwagen

  • Online Online
  • Berichten: 1161
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #51 Gepost op: 06 January 2024, 23:34:09 »
De kilometerverrekening hoeft niet steeds per trein te zijn, maar kan ook met meerdere treinen in een omloop.
Bv traject in Duitsland:Nederland is 2:1, dan twee treinen DB materieel en één NS materieel kan met "gesloten beurs" verrekend worden.

Btw: ik neem aan dat de trein doorreed naar Amsterdam en dat Hengelo niet het eindpunt was.
« Laatst bewerkt op: 07 January 2024, 12:22:16 door grossraumwagen »

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1434
  • Take It Or Leave It
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #52 Gepost op: 07 January 2024, 11:19:24 »
Bij mijn weten reed de Amsterdam - Bad Harzburg alleen met een 4 deurs.
« Laatst bewerkt op: 07 January 2024, 17:20:46 door IJmc »

grossraumwagen

  • Online Online
  • Berichten: 1161
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #53 Gepost op: 07 January 2024, 12:19:57 »
In Miba Heft "Zugbildung (4)" staat nog een foto van E1528 van Bad Harzburg naar Amsterdam onderweg te Salzbergen met een dieselloc BR220 en een stam NS-rijtuigen DIV - B - A - B - B - B (stalen D + 5x plan D).

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2830
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #54 Gepost op: 07 January 2024, 12:43:44 »
Lijkt me correct?

Bij mijn weten reed de Amsterdam - Bad Harzburg alleen met een 4 deurs.

Als je doelt op de Stalen D is dat een juiste bewering, al kwam incidenteel ook DV (zesdeurs) wel voor. Vanwaar het citaat naar mijn bericht?

Btw: ik neem aan dat de trein doorreed naar Amsterdam en dat Hengelo niet het eindpunt was.

Voor de Hildesheim-trein was Hengelo het eindpunt.

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1434
  • Take It Or Leave It
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #55 Gepost op: 07 January 2024, 12:52:30 »
Faudje.

grossraumwagen

  • Online Online
  • Berichten: 1161
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #56 Gepost op: 07 January 2024, 15:26:05 »
Voor de Hildesheim-trein was Hengelo het eindpunt.

Ok. Dan sloot deze wrs aan op de Intercity Enschede-Amsterdam (of -Den Haag/ -Rotterdam?).

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2830
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #57 Gepost op: 07 January 2024, 21:40:41 »
Dat durf ik niet te zeggen, maar het ligt voor de hand.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #58 Gepost op: 14 January 2024, 14:33:14 »
Nog even een update.

Miss niet helemaal de correcte rijtuigen maar het is een begin.
Langdurig thuis zijn is nergens goed voor maar het was ff niet anders gaat wel weer beter.

Rijswijk viel in het water voor mij maar ben online gaan hengelen op Catawiki met aas.

Als een combi met de blauwe D NS niet realistisch is dan ga ik eerst deze inzetten dan gaat het puur om de locwissel.
Komen die blauwe D's er nog wel bij.

Set Roco van 5 rijtuigen:

Videoklik.

Meld even als video niet werkt.
Geupload via externe videomaker en weer opgeslagen op mijn fotobestand.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 14 January 2024, 14:43:55 door NS264 »
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

DJV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3277
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #59 Gepost op: 14 January 2024, 14:56:17 »
Bij mij werkt die, enige storende was een dikke duim in het beeld.. :P :P
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".