Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:03:35
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Probleem met inloggen door Gerrit H
Vandaag om 12:21:21
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Pauldg
Vandaag om 11:48:59
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 11:26:02
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
  

Auteur Topic: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.  (gelezen 10155 keer)

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3072
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #45 Gepost op: 06 January 2024, 22:14:12 »
Miss. de stuurstand gebruiken als aparte D trein.
De K vind op Werkspoor wel een plek.

Gr. Koen.

Deze rijtuigen B4ym-51, AB4ym-51 en Bpw4ymgf-51/BD4ymgf-51 hebben hoofdzakelijk in E(il)züge of N(ahverkehrs)züge gereden. D treinen werden hoofdzakelijk door o.a. A4ümg-54, B4ümg-54 of met B4ü-28/51, B4üwe-35-51 of B4üe-38/53
Grt, Ronald.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #46 Gepost op: 06 January 2024, 22:17:59 »
En dan wel met een V200 ervoor of andere locs.?

De vraag wijkt nu wel van de oorspronkelijke titel af. Een zijspoortje in dit verhaal.

Gr. Koen.

Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3072
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #47 Gepost op: 06 January 2024, 22:39:45 »
BR 220 met een D trein:


Vor der Kulisse von Königshofen/Baden rauscht 220 034 mit D 594 (Stuttgart-Würzburg-Hamburg) vorbei. (25.04.1975) Foto: Peter Schiffer



220 003-8 befördert den aus grünen Bm-Wagen gebildeten D 594 (Stuttgart - Würzburg - Hamburg) bei Eubigheim. (25.04.1975) Foto: Peter Schiffer

De Bm rijtuigen zijn de TP IV versies van o.a. de B4üm rijtuigen. Ja, ook andere lok's reden D treinen, voornamelijk Elok's. De BR 220's reden deze op de niet geëlektrificeerde lijnen, vaak te vinden op de route van Braunschweig richting noorden(Kiel, Lübeck). 
« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 22:44:20 door Ronald69 »
Grt, Ronald.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2964
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #48 Gepost op: 06 January 2024, 23:00:37 »
De Br.220 viel qua trekkracht een beetje tegen. DB had er meer van het ontwerp van verwacht. De locs zijn daarom vooral in vlak of licht geaccidenteerd terrein ingezet, dus zonder de stevige hellingen, en ook niet voor de echt zware treinen. Dat betekent dus vooral personenvervoer en lichte goederentreinen. Ze waren daarom geconcentreerd bij de Bw's in Noord-Duitsland.


220 066 (Bw Hannover) fährt mit dem aus niederländischen Wagen gebildeten E 1526 (Hildesheim - Hannover - Hengelo) aus dem Bahnhof Rheine. (08.1975) Foto: Robin Fell

Het lijkt me stug dat dat bijschrift correct is. Ook dit lijkt me trein tussen Amsterdam - Bad Harzburg (of andersom, daar wil ik af wezen). De Hildesheim-trein bestond in die tijd uit 3-5 Silberlinge met een Duitse bagagekar. Tractie was in beide gevallen wel een Br.220. Het is onlogisch een trein die vooral op Duits grondgebied rijdt samen te stellen met Nederlands materieel.

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #49 Gepost op: 06 January 2024, 23:07:56 »
Die wagen is een restauratieproject en geen restauratie. Dat is niet hetzelfde!
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #50 Gepost op: 06 January 2024, 23:19:34 »
Citaat
Het is onlogisch een trein die vooral op Duits grondgebied rijdt samen te stellen met Nederlands materieel
.

Dus dan niet zoals ik in gedachten heb. half/half.
Wordt dan ff doorverzamelen, ga dat lijstje maar is in de telefoon opslaan kan ik gelijk checken of het erbij past.
Worden dan 2 aparte treinen die je dan wel kan uitwisselen met locwissel.

Bedankt weer voor de bijdragen vandaag.
Ik zie nog even wat ik met die stuurstand doe, anders maar in de verkoop.

Gr. Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #51 Gepost op: 06 January 2024, 23:34:09 »
De kilometerverrekening hoeft niet steeds per trein te zijn, maar kan ook met meerdere treinen in een omloop.
Bv traject in Duitsland:Nederland is 2:1, dan twee treinen DB materieel en één NS materieel kan met "gesloten beurs" verrekend worden.

Btw: ik neem aan dat de trein doorreed naar Amsterdam en dat Hengelo niet het eindpunt was.
« Laatst bewerkt op: 07 January 2024, 12:22:16 door grossraumwagen »

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
  • Take It Or Leave It
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #52 Gepost op: 07 January 2024, 11:19:24 »
Bij mijn weten reed de Amsterdam - Bad Harzburg alleen met een 4 deurs.
« Laatst bewerkt op: 07 January 2024, 17:20:46 door IJmc »

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #53 Gepost op: 07 January 2024, 12:19:57 »
In Miba Heft "Zugbildung (4)" staat nog een foto van E1528 van Bad Harzburg naar Amsterdam onderweg te Salzbergen met een dieselloc BR220 en een stam NS-rijtuigen DIV - B - A - B - B - B (stalen D + 5x plan D).

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2964
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #54 Gepost op: 07 January 2024, 12:43:44 »
Lijkt me correct?

Bij mijn weten reed de Amsterdam - Bad Harzburg alleen met een 4 deurs.

Als je doelt op de Stalen D is dat een juiste bewering, al kwam incidenteel ook DV (zesdeurs) wel voor. Vanwaar het citaat naar mijn bericht?

Btw: ik neem aan dat de trein doorreed naar Amsterdam en dat Hengelo niet het eindpunt was.

Voor de Hildesheim-trein was Hengelo het eindpunt.

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
  • Take It Or Leave It
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #55 Gepost op: 07 January 2024, 12:52:30 »
Faudje.

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #56 Gepost op: 07 January 2024, 15:26:05 »
Voor de Hildesheim-trein was Hengelo het eindpunt.

Ok. Dan sloot deze wrs aan op de Intercity Enschede-Amsterdam (of -Den Haag/ -Rotterdam?).

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2964
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #57 Gepost op: 07 January 2024, 21:40:41 »
Dat durf ik niet te zeggen, maar het ligt voor de hand.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #58 Gepost op: 14 January 2024, 14:33:14 »
Nog even een update.

Miss niet helemaal de correcte rijtuigen maar het is een begin.
Langdurig thuis zijn is nergens goed voor maar het was ff niet anders gaat wel weer beter.

Rijswijk viel in het water voor mij maar ben online gaan hengelen op Catawiki met aas.

Als een combi met de blauwe D NS niet realistisch is dan ga ik eerst deze inzetten dan gaat het puur om de locwissel.
Komen die blauwe D's er nog wel bij.

Set Roco van 5 rijtuigen:

Videoklik.

Meld even als video niet werkt.
Geupload via externe videomaker en weer opgeslagen op mijn fotobestand.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 14 January 2024, 14:43:55 door NS264 »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

DJV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3360
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #59 Gepost op: 14 January 2024, 14:56:17 »
Bij mij werkt die, enige storende was een dikke duim in het beeld.. :P :P
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".