Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Sven
Vandaag om 19:47:19
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door HSIJ
Vandaag om 19:22:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ruben90
Vandaag om 18:57:32
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 18:31:39
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door Mitchell
Vandaag om 18:13:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 18:12:45
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 17:10:52
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door AlbertG
Vandaag om 16:54:44
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 16:53:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:39:49
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Albert.H0
Vandaag om 16:32:34
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:04:52
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 15:30:49
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 15:24:13
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door spoorijzer
Vandaag om 14:53:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 14:50:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 14:25:11
LS Models 2025 door martijnhaman
Vandaag om 14:20:18
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 14:00:16
Het Boemeltje door RobVille
Vandaag om 12:33:26
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
  

Auteur Topic: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.  (gelezen 8861 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #30 Gepost op: 05 January 2024, 22:34:51 »
Iig vele combi's mogelijk.

Gr. Koen
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2827
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #31 Gepost op: 05 January 2024, 22:45:21 »
Altijd gedacht dat treinen van/naar Bad Harzburg “Harz Express” genoemd werden. Weer wat geleerd :). Maar op welk traject reden de Harz Express dan wel?

Voor zover ik weet reed de D291 Harz Express altijd tussen Hoek van Holland en Hannover.

Volgens mij wil de TS een voorbeeldgetrouwe trein achter z’n V200 of 1300. Achter de V200 zie ik geen RD. Of zie ik het verkeerd?

Voor dat antwoord had je me een klein stukje verder moeten citeren:
...
Er zat namelijk zeker WEL een RD in deze trein, Plan D òf Plan E. Die werd aan- of afgekoppeld tegelijk met de Nederlandse loc, dus enkel op het Nederlandse deel van het traject. Staat er dus een Nederlandse loc voor de trein, dan is de RD er ook; staat er een Duitse loc voor, dan is de RD er niet. Deze trein reed tot en met mei 1976 met Plan D. Daarna werd de trein met Duits materieel gereden.

Of ie er perse niet bij moet, kwestie van vrije keus.
Ik gun die preiserreizigers wel een bakkie koffie en een maaltijd.

We zijn nu met die trein naar Bad Harzburg heel erg de diepte in gegaan, maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden met een 1300 of Br.220. Bovendien bepaal jij uiteindelijk wat er bij jou rondrijdt, helemaal goed. (y)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #32 Gepost op: 06 January 2024, 11:24:23 »
Ken natuurlijk niet aankomen met een Lima restauratie Plan E ;D
Had er een gezien van 6€
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #33 Gepost op: 06 January 2024, 15:53:02 »
Hé,
Draadje verhuist ;D

Om es te kijken wat voor wagons het nou precies zijn ben ik met mijn snufferd naar Arnhem gegaan en niet bij die bekende winkel in de Steenstraat alleen voor de ramen blijven staan maar ook naar binnen geweest.
Als herstellende van ziekte knap je daar enorm van op.

Potjandorie,
Te snel gekeken en de verkeerde plan D vd DB gekocht uit de 2ehands hoek.
De D/DB blijkt een stuurstand te zijn, op zich een mooi exemplaar maar die werd nou net niet genoemd, wel een Roco.

De blauwe D (oude Fleischmann)blijkt een restauratieproject te zijn.
Geen interieur, koppeling aan 1 kant ontbreekt.

Wat foto's ter inleiding van de sleep.




























Gr. Koen

« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 16:04:33 door NS264 »
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #34 Gepost op: 06 January 2024, 16:07:28 »
Die oude blauwe D van Fleischmann is een plan K.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1152
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #35 Gepost op: 06 January 2024, 19:24:49 »
De blauwe D (oude Fleischmann)blijkt een restauratieproject te zijn.

Die oude blauwe D van Fleischmann is een plan K.

En ook geen restauratie, maar een 1e/2e klasse  :) :) :)
« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 19:30:28 door grossraumwagen »

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #36 Gepost op: 06 January 2024, 19:32:27 »
Die wagen is een restauratieproject en geen restauratie. Dat is niet hetzelfde!
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #37 Gepost op: 06 January 2024, 19:35:49 »
 ;D had niet naar de Roco nrs gekeken kan ze altijd nog wel kwijt ergens.

Wat is dan het verschil tussen K en D.

En er staat Lorely express op het koersbord, dat trok mijn aandacht.
Lijkt in ieder geval korter te zijn.
« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 19:37:44 door NS264 »
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #38 Gepost op: 06 January 2024, 19:39:10 »
Restauratieproject is een opknapper en heeft niks met restauratierijtuig van doen. Dat andere rijtuig is een Bpw4ymgf-51 2.Klasse Mitteleinstieg/Steuerwagen. Of in gewoon Nederlands een midden instaprijtuig die een stuurstand heeft.

Het Plan K rijtuig van Fleischmann is waarschijnlijk 1:100 o.i.d. en de Plan D van Roco is wel 1:87, dat is het lengte verschil.
Grt, Ronald.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #39 Gepost op: 06 January 2024, 20:54:56 »
Nog maar eens een paar voorbeelden:


220 066 durchfährt vor einem Eilzug von Braunschweig nach Amsterdam den Bahnhof Hämelerwald und fuhr dem Fotografen dabei fast aus dem Sucher. (16.07.1975) Foto: Peter Schiffer


220 066 (Bw Hannover) fährt mit dem aus niederländischen Wagen gebildeten E 1526 (Hildesheim - Hannover - Hengelo) aus dem Bahnhof Rheine. (08.1975) Foto: Robin Fell


220 075 passiert mit E 1528 (Bad Harzburg - Amsterdam) das Einfahrsignal von Ibbenbüren-Laggenbeck. (07.10.1972) Foto: Bernd Kappel

Silberlinge waren ook gesteld:

220 072 (Bw Hannover) mit E 1519 (Amsterdam - Braunschweig) bei Ibbenbüren-Laggenbeck. (07.10.1972) Foto: Bernd Kappel







« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 21:50:28 door Ronald69 »
Grt, Ronald.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5345
  • Modelspoor is emotie...
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #40 Gepost op: 06 January 2024, 21:43:24 »

Het Plan K rijtuig van Fleischmann is waarschijnlijk 1:100 o.i.d. en de Plan D van Roco is wel 1:87, dat is het lengte verschil.

Laat dat ‘waarschijnlijk’ maar weg… ;)
Tbinnebarretije…

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #41 Gepost op: 06 January 2024, 21:45:51 »
Miss. de stuurstand gebruiken als aparte D trein.
De K vind op Werkspoor wel een plek.

Gr. Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #42 Gepost op: 06 January 2024, 21:46:08 »
Plan K van Fleischmann is naar ik denk ook nog in de oude Fleischmann 1:82 schaal.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #43 Gepost op: 06 January 2024, 21:49:53 »
Heb in de winkel gekeken naar essentiële verschillen tussen de V200 en V220, ik zie ze niet .
Maar heb op wikipedia gelezen dat de V220 geld vanaf 1968.

Gr Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3069
  • DB Tijdperk III
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #44 Gepost op: 06 January 2024, 21:55:14 »
Klopt. Het is tot '68/'69 BR V200. Daarna is het BR 220.
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal