Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 08:00:03
Stottering Piko 98551BD door VAM65
Vandaag om 07:46:56
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 06:55:55
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:14:43
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
Vandaag om 01:01:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
Vandaag om 00:12:56
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
Vandaag om 00:10:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
23 November 2025, 23:52:01
LS models 92008, NMBS 1801, komt er printplaat voor meer functies? door arnaud-ns/htm
23 November 2025, 23:22:05
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door neudalhausenstadbahn
23 November 2025, 23:08:38
Bf Kibronn door Benelux795
23 November 2025, 23:00:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
23 November 2025, 22:29:35
Mijn geweatherde modellen door Frank 123
23 November 2025, 21:43:04
LS Models 2025 door Cegielski
23 November 2025, 21:32:38
Da's Daz 2 door Huup
23 November 2025, 21:26:11
Doornvliet door Chris Westerduin
23 November 2025, 21:21:32
S88N bezetmelder door bask185
23 November 2025, 21:12:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 November 2025, 21:09:50
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Frank 123
23 November 2025, 21:00:16
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
23 November 2025, 20:40:04
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
23 November 2025, 19:38:53
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
23 November 2025, 17:05:09
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
23 November 2025, 16:53:16
Nieuw huis, nieuwe baan door Fred_G
23 November 2025, 16:37:35
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
23 November 2025, 16:30:47
Spoor 1 loc omschakelen van analoog naar digitaal. door hmmglaser
23 November 2025, 16:23:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
23 November 2025, 16:19:53
Hoe programmeer ik de snelheid van mijn lok met de multimuis? door henk
23 November 2025, 16:07:44
Aachenau West door Bertje B
23 November 2025, 15:35:36
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door Bahn-AG
23 November 2025, 15:09:54
  

Auteur Topic: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.  (gelezen 9959 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9055
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #30 Gepost op: 05 January 2024, 22:34:51 »
Iig vele combi's mogelijk.

Gr. Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2942
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #31 Gepost op: 05 January 2024, 22:45:21 »
Altijd gedacht dat treinen van/naar Bad Harzburg “Harz Express” genoemd werden. Weer wat geleerd :). Maar op welk traject reden de Harz Express dan wel?

Voor zover ik weet reed de D291 Harz Express altijd tussen Hoek van Holland en Hannover.

Volgens mij wil de TS een voorbeeldgetrouwe trein achter z’n V200 of 1300. Achter de V200 zie ik geen RD. Of zie ik het verkeerd?

Voor dat antwoord had je me een klein stukje verder moeten citeren:
...
Er zat namelijk zeker WEL een RD in deze trein, Plan D òf Plan E. Die werd aan- of afgekoppeld tegelijk met de Nederlandse loc, dus enkel op het Nederlandse deel van het traject. Staat er dus een Nederlandse loc voor de trein, dan is de RD er ook; staat er een Duitse loc voor, dan is de RD er niet. Deze trein reed tot en met mei 1976 met Plan D. Daarna werd de trein met Duits materieel gereden.

Of ie er perse niet bij moet, kwestie van vrije keus.
Ik gun die preiserreizigers wel een bakkie koffie en een maaltijd.

We zijn nu met die trein naar Bad Harzburg heel erg de diepte in gegaan, maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden met een 1300 of Br.220. Bovendien bepaal jij uiteindelijk wat er bij jou rondrijdt, helemaal goed. (y)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9055
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #32 Gepost op: 06 January 2024, 11:24:23 »
Ken natuurlijk niet aankomen met een Lima restauratie Plan E ;D
Had er een gezien van 6€
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9055
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #33 Gepost op: 06 January 2024, 15:53:02 »
Hé,
Draadje verhuist ;D

Om es te kijken wat voor wagons het nou precies zijn ben ik met mijn snufferd naar Arnhem gegaan en niet bij die bekende winkel in de Steenstraat alleen voor de ramen blijven staan maar ook naar binnen geweest.
Als herstellende van ziekte knap je daar enorm van op.

Potjandorie,
Te snel gekeken en de verkeerde plan D vd DB gekocht uit de 2ehands hoek.
De D/DB blijkt een stuurstand te zijn, op zich een mooi exemplaar maar die werd nou net niet genoemd, wel een Roco.

De blauwe D (oude Fleischmann)blijkt een restauratieproject te zijn.
Geen interieur, koppeling aan 1 kant ontbreekt.

Wat foto's ter inleiding van de sleep.




























Gr. Koen

« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 16:04:33 door NS264 »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1450
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #34 Gepost op: 06 January 2024, 16:07:28 »
Die oude blauwe D van Fleischmann is een plan K.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1499
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #35 Gepost op: 06 January 2024, 19:24:49 »
De blauwe D (oude Fleischmann)blijkt een restauratieproject te zijn.

Die oude blauwe D van Fleischmann is een plan K.

En ook geen restauratie, maar een 1e/2e klasse  :) :) :)
« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 19:30:28 door grossraumwagen »

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1450
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #36 Gepost op: 06 January 2024, 19:32:27 »
Die wagen is een restauratieproject en geen restauratie. Dat is niet hetzelfde!
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9055
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #37 Gepost op: 06 January 2024, 19:35:49 »
 ;D had niet naar de Roco nrs gekeken kan ze altijd nog wel kwijt ergens.

Wat is dan het verschil tussen K en D.

En er staat Lorely express op het koersbord, dat trok mijn aandacht.
Lijkt in ieder geval korter te zijn.
« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 19:37:44 door NS264 »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3025
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #38 Gepost op: 06 January 2024, 19:39:10 »
Restauratieproject is een opknapper en heeft niks met restauratierijtuig van doen. Dat andere rijtuig is een Bpw4ymgf-51 2.Klasse Mitteleinstieg/Steuerwagen. Of in gewoon Nederlands een midden instaprijtuig die een stuurstand heeft.

Het Plan K rijtuig van Fleischmann is waarschijnlijk 1:100 o.i.d. en de Plan D van Roco is wel 1:87, dat is het lengte verschil.
Grt, Ronald.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3025
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #39 Gepost op: 06 January 2024, 20:54:56 »
Nog maar eens een paar voorbeelden:


220 066 durchfährt vor einem Eilzug von Braunschweig nach Amsterdam den Bahnhof Hämelerwald und fuhr dem Fotografen dabei fast aus dem Sucher. (16.07.1975) Foto: Peter Schiffer


220 066 (Bw Hannover) fährt mit dem aus niederländischen Wagen gebildeten E 1526 (Hildesheim - Hannover - Hengelo) aus dem Bahnhof Rheine. (08.1975) Foto: Robin Fell


220 075 passiert mit E 1528 (Bad Harzburg - Amsterdam) das Einfahrsignal von Ibbenbüren-Laggenbeck. (07.10.1972) Foto: Bernd Kappel

Silberlinge waren ook gesteld:

220 072 (Bw Hannover) mit E 1519 (Amsterdam - Braunschweig) bei Ibbenbüren-Laggenbeck. (07.10.1972) Foto: Bernd Kappel







« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 21:50:28 door Ronald69 »
Grt, Ronald.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5504
  • Modelspoor is emotie...
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #40 Gepost op: 06 January 2024, 21:43:24 »

Het Plan K rijtuig van Fleischmann is waarschijnlijk 1:100 o.i.d. en de Plan D van Roco is wel 1:87, dat is het lengte verschil.

Laat dat ‘waarschijnlijk’ maar weg… ;)
Tbinnebarretije…

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9055
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #41 Gepost op: 06 January 2024, 21:45:51 »
Miss. de stuurstand gebruiken als aparte D trein.
De K vind op Werkspoor wel een plek.

Gr. Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1450
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #42 Gepost op: 06 January 2024, 21:46:08 »
Plan K van Fleischmann is naar ik denk ook nog in de oude Fleischmann 1:82 schaal.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9055
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #43 Gepost op: 06 January 2024, 21:49:53 »
Heb in de winkel gekeken naar essentiële verschillen tussen de V200 en V220, ik zie ze niet .
Maar heb op wikipedia gelezen dat de V220 geld vanaf 1968.

Gr Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3145
  • DB Tijdperk III
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #44 Gepost op: 06 January 2024, 21:55:14 »
Klopt. Het is tot '68/'69 BR V200. Daarna is het BR 220.
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal