Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Resin kits best met of zonder grondlaag door Svenn
Vandaag om 04:25:57
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:12:39
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
Vandaag om 00:07:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
17 December 2025, 23:51:19
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Contact gegevens Roco NL door Rob Ellerman
17 December 2025, 22:48:29
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
17 December 2025, 22:43:55
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door B2
17 December 2025, 22:41:00
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Probleem met inloggen door Ronald Halma
17 December 2025, 22:25:08
ratelende 1300 van Electrotren door B2
17 December 2025, 22:19:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 December 2025, 22:13:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Probleem met Trix wagon door Robert vh Prutsert
17 December 2025, 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 December 2025, 19:47:21
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
17 December 2025, 19:18:38
LS Models 2025 door Corné81
17 December 2025, 18:47:38
  

Auteur Topic: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.  (gelezen 10151 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #30 Gepost op: 05 January 2024, 22:34:51 »
Iig vele combi's mogelijk.

Gr. Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2964
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #31 Gepost op: 05 January 2024, 22:45:21 »
Altijd gedacht dat treinen van/naar Bad Harzburg “Harz Express” genoemd werden. Weer wat geleerd :). Maar op welk traject reden de Harz Express dan wel?

Voor zover ik weet reed de D291 Harz Express altijd tussen Hoek van Holland en Hannover.

Volgens mij wil de TS een voorbeeldgetrouwe trein achter z’n V200 of 1300. Achter de V200 zie ik geen RD. Of zie ik het verkeerd?

Voor dat antwoord had je me een klein stukje verder moeten citeren:
...
Er zat namelijk zeker WEL een RD in deze trein, Plan D òf Plan E. Die werd aan- of afgekoppeld tegelijk met de Nederlandse loc, dus enkel op het Nederlandse deel van het traject. Staat er dus een Nederlandse loc voor de trein, dan is de RD er ook; staat er een Duitse loc voor, dan is de RD er niet. Deze trein reed tot en met mei 1976 met Plan D. Daarna werd de trein met Duits materieel gereden.

Of ie er perse niet bij moet, kwestie van vrije keus.
Ik gun die preiserreizigers wel een bakkie koffie en een maaltijd.

We zijn nu met die trein naar Bad Harzburg heel erg de diepte in gegaan, maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden met een 1300 of Br.220. Bovendien bepaal jij uiteindelijk wat er bij jou rondrijdt, helemaal goed. (y)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #32 Gepost op: 06 January 2024, 11:24:23 »
Ken natuurlijk niet aankomen met een Lima restauratie Plan E ;D
Had er een gezien van 6€
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #33 Gepost op: 06 January 2024, 15:53:02 »
Hé,
Draadje verhuist ;D

Om es te kijken wat voor wagons het nou precies zijn ben ik met mijn snufferd naar Arnhem gegaan en niet bij die bekende winkel in de Steenstraat alleen voor de ramen blijven staan maar ook naar binnen geweest.
Als herstellende van ziekte knap je daar enorm van op.

Potjandorie,
Te snel gekeken en de verkeerde plan D vd DB gekocht uit de 2ehands hoek.
De D/DB blijkt een stuurstand te zijn, op zich een mooi exemplaar maar die werd nou net niet genoemd, wel een Roco.

De blauwe D (oude Fleischmann)blijkt een restauratieproject te zijn.
Geen interieur, koppeling aan 1 kant ontbreekt.

Wat foto's ter inleiding van de sleep.




























Gr. Koen

« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 16:04:33 door NS264 »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1462
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #34 Gepost op: 06 January 2024, 16:07:28 »
Die oude blauwe D van Fleischmann is een plan K.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #35 Gepost op: 06 January 2024, 19:24:49 »
De blauwe D (oude Fleischmann)blijkt een restauratieproject te zijn.

Die oude blauwe D van Fleischmann is een plan K.

En ook geen restauratie, maar een 1e/2e klasse  :) :) :)
« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 19:30:28 door grossraumwagen »

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1462
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #36 Gepost op: 06 January 2024, 19:32:27 »
Die wagen is een restauratieproject en geen restauratie. Dat is niet hetzelfde!
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #37 Gepost op: 06 January 2024, 19:35:49 »
 ;D had niet naar de Roco nrs gekeken kan ze altijd nog wel kwijt ergens.

Wat is dan het verschil tussen K en D.

En er staat Lorely express op het koersbord, dat trok mijn aandacht.
Lijkt in ieder geval korter te zijn.
« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 19:37:44 door NS264 »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3072
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #38 Gepost op: 06 January 2024, 19:39:10 »
Restauratieproject is een opknapper en heeft niks met restauratierijtuig van doen. Dat andere rijtuig is een Bpw4ymgf-51 2.Klasse Mitteleinstieg/Steuerwagen. Of in gewoon Nederlands een midden instaprijtuig die een stuurstand heeft.

Het Plan K rijtuig van Fleischmann is waarschijnlijk 1:100 o.i.d. en de Plan D van Roco is wel 1:87, dat is het lengte verschil.
Grt, Ronald.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3072
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #39 Gepost op: 06 January 2024, 20:54:56 »
Nog maar eens een paar voorbeelden:


220 066 durchfährt vor einem Eilzug von Braunschweig nach Amsterdam den Bahnhof Hämelerwald und fuhr dem Fotografen dabei fast aus dem Sucher. (16.07.1975) Foto: Peter Schiffer


220 066 (Bw Hannover) fährt mit dem aus niederländischen Wagen gebildeten E 1526 (Hildesheim - Hannover - Hengelo) aus dem Bahnhof Rheine. (08.1975) Foto: Robin Fell


220 075 passiert mit E 1528 (Bad Harzburg - Amsterdam) das Einfahrsignal von Ibbenbüren-Laggenbeck. (07.10.1972) Foto: Bernd Kappel

Silberlinge waren ook gesteld:

220 072 (Bw Hannover) mit E 1519 (Amsterdam - Braunschweig) bei Ibbenbüren-Laggenbeck. (07.10.1972) Foto: Bernd Kappel







« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 21:50:28 door Ronald69 »
Grt, Ronald.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5518
  • Modelspoor is emotie...
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #40 Gepost op: 06 January 2024, 21:43:24 »

Het Plan K rijtuig van Fleischmann is waarschijnlijk 1:100 o.i.d. en de Plan D van Roco is wel 1:87, dat is het lengte verschil.

Laat dat ‘waarschijnlijk’ maar weg… ;)
Tbinnebarretije…

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #41 Gepost op: 06 January 2024, 21:45:51 »
Miss. de stuurstand gebruiken als aparte D trein.
De K vind op Werkspoor wel een plek.

Gr. Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1462
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #42 Gepost op: 06 January 2024, 21:46:08 »
Plan K van Fleischmann is naar ik denk ook nog in de oude Fleischmann 1:82 schaal.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #43 Gepost op: 06 January 2024, 21:49:53 »
Heb in de winkel gekeken naar essentiële verschillen tussen de V200 en V220, ik zie ze niet .
Maar heb op wikipedia gelezen dat de V220 geld vanaf 1968.

Gr Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3157
  • DB Tijdperk III
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #44 Gepost op: 06 January 2024, 21:55:14 »
Klopt. Het is tot '68/'69 BR V200. Daarna is het BR 220.
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal