Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yamorc 8116 en MP1 MTB door FredD
Vandaag om 19:48:00
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
Vandaag om 19:24:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:58:05
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:32:21
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Ronald69
Vandaag om 18:31:23
Wat zit er in deze tender? door Ronald69
Vandaag om 18:30:06
De (3d) knutsels van Ronald. door Ronald Halma
Vandaag om 18:08:54
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Carl
Vandaag om 17:49:33
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Eric B
Vandaag om 17:10:29
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 16:35:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
Vandaag om 16:27:34
Rondom Charlois door Hans Reints
Vandaag om 15:53:59
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door 741230
Vandaag om 15:30:27
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 15:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 15:22:13
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 15:08:01
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 15:05:54
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
Vandaag om 15:00:39
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:41:54
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 14:31:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 13:56:19
3 januari NVBS oliebollenrit door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:57
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
Vandaag om 12:57:58
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 10:37:34
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:04:48
bouwtekening amsterdamse tram door Huup
Vandaag om 09:17:30
Roco 2025 door Dennis1984
Vandaag om 07:46:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:20:10
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
13 December 2025, 23:19:12
  

Auteur Topic: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.  (gelezen 10118 keer)

Ronald69

  • Online Online
  • Berichten: 3065
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #45 Gepost op: 06 January 2024, 22:14:12 »
Miss. de stuurstand gebruiken als aparte D trein.
De K vind op Werkspoor wel een plek.

Gr. Koen.

Deze rijtuigen B4ym-51, AB4ym-51 en Bpw4ymgf-51/BD4ymgf-51 hebben hoofdzakelijk in E(il)züge of N(ahverkehrs)züge gereden. D treinen werden hoofdzakelijk door o.a. A4ümg-54, B4ümg-54 of met B4ü-28/51, B4üwe-35-51 of B4üe-38/53
Grt, Ronald.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9106
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #46 Gepost op: 06 January 2024, 22:17:59 »
En dan wel met een V200 ervoor of andere locs.?

De vraag wijkt nu wel van de oorspronkelijke titel af. Een zijspoortje in dit verhaal.

Gr. Koen.

Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

Ronald69

  • Online Online
  • Berichten: 3065
  • Duitsland TP III/IV
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #47 Gepost op: 06 January 2024, 22:39:45 »
BR 220 met een D trein:


Vor der Kulisse von Königshofen/Baden rauscht 220 034 mit D 594 (Stuttgart-Würzburg-Hamburg) vorbei. (25.04.1975) Foto: Peter Schiffer



220 003-8 befördert den aus grünen Bm-Wagen gebildeten D 594 (Stuttgart - Würzburg - Hamburg) bei Eubigheim. (25.04.1975) Foto: Peter Schiffer

De Bm rijtuigen zijn de TP IV versies van o.a. de B4üm rijtuigen. Ja, ook andere lok's reden D treinen, voornamelijk Elok's. De BR 220's reden deze op de niet geëlektrificeerde lijnen, vaak te vinden op de route van Braunschweig richting noorden(Kiel, Lübeck). 
« Laatst bewerkt op: 06 January 2024, 22:44:20 door Ronald69 »
Grt, Ronald.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2960
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #48 Gepost op: 06 January 2024, 23:00:37 »
De Br.220 viel qua trekkracht een beetje tegen. DB had er meer van het ontwerp van verwacht. De locs zijn daarom vooral in vlak of licht geaccidenteerd terrein ingezet, dus zonder de stevige hellingen, en ook niet voor de echt zware treinen. Dat betekent dus vooral personenvervoer en lichte goederentreinen. Ze waren daarom geconcentreerd bij de Bw's in Noord-Duitsland.


220 066 (Bw Hannover) fährt mit dem aus niederländischen Wagen gebildeten E 1526 (Hildesheim - Hannover - Hengelo) aus dem Bahnhof Rheine. (08.1975) Foto: Robin Fell

Het lijkt me stug dat dat bijschrift correct is. Ook dit lijkt me trein tussen Amsterdam - Bad Harzburg (of andersom, daar wil ik af wezen). De Hildesheim-trein bestond in die tijd uit 3-5 Silberlinge met een Duitse bagagekar. Tractie was in beide gevallen wel een Br.220. Het is onlogisch een trein die vooral op Duits grondgebied rijdt samen te stellen met Nederlands materieel.

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1524
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #49 Gepost op: 06 January 2024, 23:07:56 »
Die wagen is een restauratieproject en geen restauratie. Dat is niet hetzelfde!
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9106
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #50 Gepost op: 06 January 2024, 23:19:34 »
Citaat
Het is onlogisch een trein die vooral op Duits grondgebied rijdt samen te stellen met Nederlands materieel
.

Dus dan niet zoals ik in gedachten heb. half/half.
Wordt dan ff doorverzamelen, ga dat lijstje maar is in de telefoon opslaan kan ik gelijk checken of het erbij past.
Worden dan 2 aparte treinen die je dan wel kan uitwisselen met locwissel.

Bedankt weer voor de bijdragen vandaag.
Ik zie nog even wat ik met die stuurstand doe, anders maar in de verkoop.

Gr. Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1524
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #51 Gepost op: 06 January 2024, 23:34:09 »
De kilometerverrekening hoeft niet steeds per trein te zijn, maar kan ook met meerdere treinen in een omloop.
Bv traject in Duitsland:Nederland is 2:1, dan twee treinen DB materieel en één NS materieel kan met "gesloten beurs" verrekend worden.

Btw: ik neem aan dat de trein doorreed naar Amsterdam en dat Hengelo niet het eindpunt was.
« Laatst bewerkt op: 07 January 2024, 12:22:16 door grossraumwagen »

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
  • Take It Or Leave It
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #52 Gepost op: 07 January 2024, 11:19:24 »
Bij mijn weten reed de Amsterdam - Bad Harzburg alleen met een 4 deurs.
« Laatst bewerkt op: 07 January 2024, 17:20:46 door IJmc »

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1524
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #53 Gepost op: 07 January 2024, 12:19:57 »
In Miba Heft "Zugbildung (4)" staat nog een foto van E1528 van Bad Harzburg naar Amsterdam onderweg te Salzbergen met een dieselloc BR220 en een stam NS-rijtuigen DIV - B - A - B - B - B (stalen D + 5x plan D).

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2960
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #54 Gepost op: 07 January 2024, 12:43:44 »
Lijkt me correct?

Bij mijn weten reed de Amsterdam - Bad Harzburg alleen met een 4 deurs.

Als je doelt op de Stalen D is dat een juiste bewering, al kwam incidenteel ook DV (zesdeurs) wel voor. Vanwaar het citaat naar mijn bericht?

Btw: ik neem aan dat de trein doorreed naar Amsterdam en dat Hengelo niet het eindpunt was.

Voor de Hildesheim-trein was Hengelo het eindpunt.

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
  • Take It Or Leave It
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #55 Gepost op: 07 January 2024, 12:52:30 »
Faudje.

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1524
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #56 Gepost op: 07 January 2024, 15:26:05 »
Voor de Hildesheim-trein was Hengelo het eindpunt.

Ok. Dan sloot deze wrs aan op de Intercity Enschede-Amsterdam (of -Den Haag/ -Rotterdam?).

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2960
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #57 Gepost op: 07 January 2024, 21:40:41 »
Dat durf ik niet te zeggen, maar het ligt voor de hand.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9106
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #58 Gepost op: 14 January 2024, 14:33:14 »
Nog even een update.

Miss niet helemaal de correcte rijtuigen maar het is een begin.
Langdurig thuis zijn is nergens goed voor maar het was ff niet anders gaat wel weer beter.

Rijswijk viel in het water voor mij maar ben online gaan hengelen op Catawiki met aas.

Als een combi met de blauwe D NS niet realistisch is dan ga ik eerst deze inzetten dan gaat het puur om de locwissel.
Komen die blauwe D's er nog wel bij.

Set Roco van 5 rijtuigen:

Videoklik.

Meld even als video niet werkt.
Geupload via externe videomaker en weer opgeslagen op mijn fotobestand.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 14 January 2024, 14:43:55 door NS264 »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

DJV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3358
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #59 Gepost op: 14 January 2024, 14:56:17 »
Bij mij werkt die, enige storende was een dikke duim in het beeld.. :P :P
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".