Totaal aantal stemmen: 97
Poll gesloten: 13 January 2024, 17:06:28
Het nadeel van de laatste optie vind ik wel, dat je alles hard in je ontwerp inbouwt; het laat zich later lastig aanpassen
Het nadeel van de laatste optie vind ik wel, dat je alles hard in je ontwerp inbouwt; het laat zich later lastig aanpassen (@Klaas: graag jouw visie hierop).
Klaas moet waarschijnlijk een diodematrix om solderen als zijn layout verandert (wat ik me herinner van withouts automaat althans),
Ik heb bijvoorbeeld wat code geklopt waarmee ik een arduino zowel digitaal (Xnet) als analoog al mijn handelingen kan laten opnemen en afspelen. Ik kan dan ook nog een x aantal programma's opnemen en gelijktijdig afspelen. Daarbij worden dingen als bezetmelders en schakelaars ed ook opgenomen. Dat is echt ontzettend flexibel.
maar dit is wat mij betreft dus computergestuurd rijden
Je wilt niet weten wat voor slagveld je aanricht als je componenten uit een schakeling soldeert en daar dan weer nieuwe in moet krijgen.
Je kan ook zo'n gaten print vullen met female headers en dan kan je je diodes er in steken ipv solderen.
Voor mij niet, voor mij is computer gestuurd met een daadwerkelijke computer van minstens €600,- waarop je hoofdzakelijk vol automatisch rijdt.
Overigens zitten de echte kosten niet in de computer en centrale, maar in alles wat er omheen nodig is.
dus maandenlang programmeren om de spoorbaan te automatiseren zie ik totaal niet zitten.