Totaal aantal stemmen: 97
Poll gesloten: 13 January 2024, 17:06:28
Als ik een digitaal schaduwstation heb met een paar kopsporen met ABC stukken. Dan kan ik wel automatisch treinen laten remmen, maar hoe laat je dan automatisch een andere trein dan die al geparkeerd staat, omkeren en vertrekken? Je kan wel een decoder laten pendelen met ABC, maar als je dat instelt, hoe kan je dan een trein vast blijven houden en niet laten pendelen?
En dan moet je natuurlijk om kunnen gaan met push-pull setjes. Al bij al is dat tamelijk simpele probleem digitaal toch lastig om op te lossen.
Als ik zo'n computer gestuurde baan zie, dan ben ik er bijna meteen op uitgekeken. Op de club vind ik het ook doodzonde dat alle banen op de computer rijden. Geen bal aan.
Als jouw optie er niet bij is, kun je toch op de 0 bij 'anders' klikken?
Huub, je bent briljant. Ik had die optie helemaal over het hoofd gezien.
Ik doe zelf niks behoudens het bedenken van treinbewegingen. Zelf aan de draai en drukknoppen zitten vind ik tamelijk suf en de computer kan het veel beter en nauwkeuriger.Rangeren, locomotief wisselen, sleep wegzetten, omlopen, de draaischijf, etc., alles gaat op de automaat hier, aangestuurd door het ongeëvenaarde programma Koploper.Gr, Ben.
Hoezo verrast? Probeer eens 3 treinen met het handje te besturen, wissels en seinen te bedienen en je AHOB op tijd te laten dichtgaan. Zelfs een vrouw, toch handiger dan een man kan dat niet.
Hoe komen die acties naar aanleiding van het indrukken van de knoppen tot stand?
Hoezo verrast? Probeer eens 3 treinen met het handje te besturen, wissels en seinen te bedienen en je AHOB op tijd te laten dichtgaan.
Zelfs een vrouw, toch handiger dan een man kan dat niet.
Prachtig die poll maar graag zo dat je meerdere opties aan kunt vinken.
Poll-functionaliteit van de forumsoftware is totaal niet uitgebreid en eigenlijk alleen in gebruik om te stemmen op een favoriete foto enzo. Voor dit soort algemene discussies is 'ie eigenlijk niet geschikt, vooral omdat dat je altijd automatisch vragen krijgt over de opties Laten we 'em maar laten staan zoals 'ie staat, je kan altijd 'anders' invullen.Reinout-als-moderator
Kan ook zijn omdat ik die optie pas later na eerdere opmerkingen toegevoegd heb.
Prachtig die poll maar graag zo dat je meerdere opties aan kunt vinken.heb deze mogelijkheid aangezet en je kunt opnieuw stemmen.oeps had ik ff gemist.. nou ja, nu kan het dus wel heb er wel ff een einddatum op gezet