PS Roco heeft trouwens dezelfde trafo op 6 assen (Roco 67470), zie ik net... Fleischmann doet het dan geloofwaardiger met het eerder besproken oliereservoir, op 8 assen (529701).
Ik vermoed dus ook dat de trafo op dit model al aardig aan het gewicht is, gezien de afmetingen.. Over de olie: ik zou verwachten dat ze wellicht leeg vervoerd worden?
Dat denk ik wel: https://www.roco.cc/rde/produkte/wagen/67470-tiefladewagen-der-db.html kennelijk is de wagen geleverd met een kleinere trafo, die lijkt me te passen.
Waarom dent je dat wel? De Riva trafo weegt 90t, de 6-asser doet 80t... Dat is de 10%
Maar een 8-assige Uaai 784(?) doet vermoedelijk ca 95t..
80 + 40 = 120 en dat is toevallig een aslast van 20t voor de zesasser
Dat klopt: http://www.familie-linberg.de/bahn/archiv/tiefladewagen/db/html/ba788_2.html
Volgens mij is het gebruikelijk om de transformatoren te transporteren met olie om corrosie tegen te gaan.
Nou een Rivarossi voorbeeld lijkt gevonden te zijn...