Klacht 1)* Allereerst ga ik er vanuit dat je de fijnste instelling in Cura hebt genomen. Dat is met een 0,4 mm nozzle 0,12 mm. Tja het duurt dan wel langer dat de print klaar is. Op de eerste foto's lijkt het namelijk dat de instelling grover is, maar kan het totaal mis hebben.* Zorg dat je bed goed geleveld is. Ik ben lekker ouderwets en gebruik gewoon 80 grams papier en losgekoppelde servo's en het bed en nozzle zijn niet voorverwarmd. Werkt prima. Als ik heel veel print moet ik dat +/- 1x per week doen, dus valt mee.Hier is de glasplaat in zijn voordeel omdat je die van het bed afhaalt voordat je de print van de glasplaat haalt. Je kan dus door grote druk op het bed bij het losmaken van de print nooit de instellingen veranderen.* Gebruik een lijm om de adhesie te verhogen. Ik gebruik hiervoor gewoon haarlak en spuit dat vlak voor het printen op de glasplaat (ik gebruik veel meer haarlak dan mijn echtgenote ). Het andere voordeel is dat het de minimale ruimte vult van de eerste print laag.* Hou je aan de Cura instelling voor de bodem lagen (7 lagen, bodem dikte van 0,84 mm).* kleine voorwerpen kun je soms beter op een hoogte van 5 mm printen met de ondersteuning aan en build Plate adhasion op raft.
Klacht 2Ook hier, zorg dat je op de fijnste instelling print.* Elke PLA rol die je koopt heeft een aanbevolen instelling van de fabrikant. Als je bij 123-3d besteld kun je de temperatuur instellingen ook terug vinden op hun site. Er zit nogal wat kwaliteit verschillen tussen de diverse merken. Hou je aan de fabriek instellingen. Ik vermoed zomaar (zoals door een aantal forum leden aangeven is) dat de 210 graden veel te hoog is voor jou PLA. Dan krijg je namelijk dat hij na vloeit (draden trekt als de printkop van positie veranderd) zoals kaas op een hete pizza. Stel de temperatuur terug naar 200 graden en doe een test print. * Plaats een nieuwe nozzle. Dan heb je geen kans dat een beschadigde nozzle problemen veroorzaakt. Ze kunnen namelijk beschadigd worden als je ze door prikt. Het kan mini braampjes geven die de functie van de nozzle verstoren.
Ik heb gebruik gemaakt van een kant-en-klaar gcode-bestand, waarbij stond dat het met retraction was.Ik zou niet weten wat daar precies mee bedoeld wordt en welke instellingen ik dan moet wijzigen. Moet dat in het slicer-programma?Als oudere jongere ben ik nog van de tijd van de draaischijftelefoon
Edit: Het instellen van support heeft een averechts effect. Alle openingen in de kast en het schild worden 'gevuld' en dat is niet de bedoeling.
Fritsprt, omdat ik binnenkort een apart draadje over de verkeerslichtinstallatie start,.