Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 13:48:09
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:42:37
wisselaandrijving MTB door Lobomotion69
Vandaag om 13:41:40
Pfarrerwinkel bahn door tijgernootje
Vandaag om 13:35:10
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 13:31:45
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door IJmc
Vandaag om 13:12:03
Br 38 Piko Superen. door Lobomotion69
Vandaag om 13:05:11
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sncf231e
Vandaag om 13:02:27
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door RobbertJan
Vandaag om 12:57:05
Raadplaatje door Nullem
Vandaag om 12:36:56
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Frans Peeters
Vandaag om 12:19:56
Roco Plan T door gtw6016
Vandaag om 12:18:12
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door maartenvdb
Vandaag om 12:17:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 12:13:31
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 11:55:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:55:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:51:02
Microstepper motoren voor armseinpalen door Bert Senden
Vandaag om 10:41:57
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Martijn1974
Vandaag om 10:20:56
20 jaar BNLS door Simplex
Vandaag om 09:56:09
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:27:58
Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
  

Auteur Topic: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'  (gelezen 15929 keer)

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 489
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #75 Gepost op: 27 September 2023, 11:29:40 »
Aan de dienstregeling zelf weinig (althans nu we eindelijk naar twee keer per uur gaan)
Aan de uitvoering: ALLES

Grtz Gerard
Dan moet je niet klagen voor een internationale verbinding ;D, Hier in eigen land (België ) op de lijn bij ons hebben we maar 1x per uur een verbinding, en de laatste maanden waren er nog vele geschrapt. :-\

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5370
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #76 Gepost op: 27 September 2023, 11:33:29 »
ProRail stemt zelf de infra zo minimaal mogelijk af op wat er gereden wordt.

Complete lariekoek, Daan.

ProRail is juist continu met alle vervoerders in gesprek om zoveel mogelijk wensen van vervoerders in de infra te verwerken. Echter, ProRail heeft geen eigen vermogen en is afhankelijk van geld van overheden. De wil is er bij ProRail zeker wel, maar het geld kan maar één keer uitgegeven worden. En daar is duidelijk tekort van beschikbaar voor het spoor.

Natuurlijk stelt ProRail eisen aan het materieel dat over haar infra rijdt. Maar die eisen zijn veelal niet anders dan in de rest van Europa. Waar we in Nederland wel tegenaan lopen zijn de grenzen van het spoorsysteem en dat houdt ontwikkelingen tegen of remt het af. Denk hierbij aan de drassige bodemgesteldheid in grote delen van ons land. Doordat modern materieel vaak de maximale aslast van 22,5 ton heeft, vormt dit een belemmering als we de snelheden of het aantal treinen willen opvoeren. Hiervoor is onderzoek nodig en dat kost tijd. Maar veiligheid staat nog altijd wel voorop. Voor de buitenwereld lijkt het dan dat ProRail niet meewerkt, maar dat is echt niet het geval.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4549
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #77 Gepost op: 27 September 2023, 12:02:26 »
Dat ProRail afhankelijk is van geld van overheden, is iets wat ik ook heb geschreven.

Maar dat die wil er is, valt echt wel mee. Kijk maar naar de toekomstige sporen lay-out van Amsterdam (perronspoor tekort), de wisselsanering bij Oudewater, verbouwing station Apeldoorn, Nieuwe sporen lay-out Uitgeest.
Naar de stabiliteit van het netwerk wordt veel te weinig gekeken.

Piet Groot

  • Offline Offline
  • Berichten: 641
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #78 Gepost op: 27 September 2023, 18:32:19 »
Reizen met Arriva is vergelijkbaar met roulette spelen.
Rijdt de Arriva trein wel of rijdt hij niet......
We wonen in Winsum langs de Arriva lijn tussen Groningen en de Eemshaven.
Mijn vrouw belde zojuist, ze komt later thuis want de trein rijdt weer eens niet, ze zal de volgende trein van Groningen naar Delfzijl nemen en in Sauwerd uitstappen.
Want die schijnt wel te rijden.
Dit overkomt mijn vrouw vaker, het komt regelmatig voor dat Arriva treinen niet rijden!

Uit zeer betrouwbare bron hoorde ik dat ze ook structureel onvoldoende machinisten hebben om alle treinen te bemannen.......

Mijn conclusie is dan ook dat Arriva zelfs niet capabel is om haar bestaande net te handhaven, laat staan om andere routes over te nemen.
 

« Laatst bewerkt op: 27 September 2023, 18:39:20 door Piet Groot »

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6678
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #79 Gepost op: 27 September 2023, 18:52:37 »

Uit zeer betrouwbare bron hoorde ik dat ze ook structureel onvoldoende machinisten hebben om alle treinen te bemannen.......


Dat is bij de NS niet anders. Daar is op meerdere trajecten de dienstregeling al een poosje beleidsmatig afgeschaald EN dan nog blijven reizigers op het perron achter wegens te korte treinen.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #80 Gepost op: 27 September 2023, 19:25:34 »
Dat is bij de NS niet anders. Daar is op meerdere trajecten de dienstregeling al een poosje beleidsmatig afgeschaald EN dan nog blijven reizigers op het perron achter wegens te korte treinen.
'En dan nog'?
Door afschalen creëer je niet meer plek; niet vreemd dat er dan mensen op het perron achterblijven.
 
« Laatst bewerkt op: 27 September 2023, 19:28:06 door hrp »
Groet,
      Ronald

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8452
  • Spoor N
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #81 Gepost op: 27 September 2023, 19:29:03 »
Dat is bij de NS niet anders. Daar is op meerdere trajecten de dienstregeling al een poosje beleidsmatig afgeschaald EN dan nog blijven reizigers op het perron achter wegens te korte treinen.
Grappig, kritiek op Arriva en jij komt direct met 'maar de NS!!!1!!'.
Planmatig minder treinen rijden is betrouwbaarder dan het willekeurig laten uitvallen van treinen maar daar zullen we je wel niet over horen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6678
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #82 Gepost op: 27 September 2023, 19:38:38 »
Reageren op m'n bijdragen, je bent er maar druk mee Rick.  ;D ;D

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #83 Gepost op: 27 September 2023, 19:48:56 »
Grappig, kritiek op Arriva en jij komt direct met 'maar de NS!!!1!!'.
Planmatig minder treinen rijden is betrouwbaarder dan het willekeurig laten uitvallen van treinen maar daar zullen we je wel niet over horen.

Planmatig minder treinen is betrouwbaarder...
Aangezien de NS wordt afgerekend op de punctualiteit hebben zij belang om treinen op voorhand uit de dienstregeling te halen.
Groet,
      Ronald

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2867
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #84 Gepost op: 27 September 2023, 20:05:36 »
Heeft er iemand een goed voorbeeld van een beetje vergelijkbaar land waar concurrentie op het(zelfde) spoor heeft geleid tot (een groot) succes? Ik zit er nu al een paar dagen over na te denken, maar ik weet er oprecht geen één. Ik ken wel landen met vergelijkbare spoorintensiteit waar concurrentie is, maar dan is er ook sprake van een apart spoorwegnet.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1737
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #85 Gepost op: 27 September 2023, 21:27:23 »
Las dit net op DSO.

.Die britische Nahverkehrstochter Arriva, die das Berliner Unternehmen 2010 übernommen hat, soll an einen Investor aus den USA verkauft – man könnte auch sagen: verscherbelt – werden. Die Private-Equity-Gesellschaft I Squared Capital aus Florida, so erfuhr unser Wirtschaftschef Christian Schlesiger, bietet für Arriva 1,6 Milliarden Euro. Insider berichten, dass der Deal noch im Oktober unterschrieben wird. Der Aufsichtsrat wird darüber heute informiert.

Damit entblößt sich der unter Grube und Lutz eingefädelte Deal als großer Flop. Die Bahn zahlte für Arriva 2010 rund 2,7 Milliarden Euro. Zwar verkaufte sie ein paar Arriva-Einheiten wie das Deutschland-Geschäft für rund 300 Millionen Euro, später gingen auch die Landesgesellschaften in Dänemark, Schweden, Serbien und Portugal an Investoren – in Summe allerdings hat die Bahn draufgezahlt.

Laut Experten hat Arriva so gut wie nie die Kapitalkosten verdient, die nötig gewesen wären, um Züge zu kaufen oder andere Investitionen zu finanzieren. Ein Insider berichtet: „Der Arriva-Kauf war unterm Strich ein Riesenverlust.“

Firmenwert und Pünktlichkeitsrate sinken weiter drastisch


Weet niet welke invloed dit op de Nederlandse tak heeft.

Hier de link:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,10563454,10563454#msg-10563454

Bart

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1507
    • Mijn fotosite
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #86 Gepost op: 27 September 2023, 21:40:40 »
Arriva in Amerikaanse handen, dan komt het vast goed. Die Amerikanen weten alles van concurrentie én van het rijden van passagierstreinen...toch?
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8449
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #87 Gepost op: 27 September 2023, 22:13:24 »
Vooral dat laatste ja.  ;D ;D ;D (y)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8452
  • Spoor N
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #88 Gepost op: 28 September 2023, 08:10:05 »
Reageren op m'n bijdragen, je bent er maar druk mee Rick.  ;D ;D
Dat is het idee achter een forum, voel je maar niet speciaal. Druk ermee zijn valt reuze mee, je schrijft niet bepaald essays met inhoud hier.  ;)

Planmatig minder treinen is betrouwbaarder...
Aangezien de NS wordt afgerekend op de punctualiteit hebben zij belang om treinen op voorhand uit de dienstregeling te halen.
Ja, die staan immers maanden van tevoren al niet meer in de reisplanner. De geschrapte treinen tellen volgens mij apart mee in de cijfers, dat weet en ander hier vast te vertellen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #89 Gepost op: 28 September 2023, 08:36:47 »
Bestaat Reizigersorganisatie ROVER nog?

Daar verneem je in de pers niets meer van.
Moegestreden door dit soort plannen en het actuele gebeuren bij het OV?

Ja, het bestaat nog zie ik op de website; berichten over afgeschaalde dienstregeling en volle treinen... Timmert niet aan de weg, haalt niet de uitzending van Lubach...
« Laatst bewerkt op: 28 September 2023, 08:40:38 door hrp »
Groet,
      Ronald