En twee motoren parallel aangesloten compenseren prima t.o.v. elkaar. Problemen met in/uitekken van een treinstel heb je dan niet.
Of de motor op het balkon, daar heb je maar 1 raam en de smalle ramen in de deuren. De cardan zou dan tussen de beneden- en bovenverdieping naar het voorste draaistel kunnen lopen. Hopelijk past de printplaat dan onder het interieur van de benedenverdieping.Jeroen
Ik denk "Proven technology" concept. Grote motor met vliegwiel en cardans hebben zich bewezen. Draaistelmotoren zoals de oude Lima/Fleischmann/Märklin zijn uit de gratie en probeersels zoals Holland Rail met de DE2 bleken ook niet populair...Ik heb ooit mijn Lima IRM voorzien van een BB unit van GM&S. Het grote blok metaal weggelaten natuurlijk. Dat reed best ok op schone rails, maar door gebrek aan vliegwiel staat ie ook meteen stil bij het minste stofje. Ik was van plan om stroomafname door te verbinden met de dummy kopbak maar toen sloeg het 1:87 virus toe en belande het ding in een hoek.Toen we bezig waren met het Hondekop project op het vorige forum wilde de kleinspoor fabrikant ook liever een dikke mashima en cardan gebruiken. Dat aandrijf concept kende hij immers. Hij zag niet veel in de BB unit die ik voor ogen had.Ik weet niet hoe die Liliput BR 614 rijdt, maar met een motoren in beide kopbakken kunnen de motoren elkaar tegen gaan werken, zeker in bochten en wisselstraten ivm het rekken en strekken van de kortkoppelingen.Wie weet komt deze onbekende fabrikant wel met een geniale aandrijving. Tijd zal het leren Mvg,Robert
@Bart,Dat is eigenlijk heel eenvoudig te verklaren: de cardan heeft immers zijn kwaliteit bewezen.Op dit moment is het zelfs de betrouwbaarste manier om een modeltrein aan te drijven.Jos.