Doel:€250.00
Donaties:€154.00

Per saldo:€-96.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-05-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door tothebeach
Vandaag om 08:02:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:50:44
NS 8400 van Werps door FritsT
Vandaag om 00:40:35
EifelBurgenBahn door bask185
Vandaag om 00:32:27
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 00:27:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 00:09:42
Van APC naar EXXON Mobil in Model door hervé
26 mei 2024, 23:38:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
26 mei 2024, 23:38:02
Leopold Halling modeltrams stopt. door Smalspoorfan
26 mei 2024, 23:28:44
Bf Kibronn door Priegelman
26 mei 2024, 23:22:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
26 mei 2024, 23:14:55
Frans loodsje et cetera door Noordernet
26 mei 2024, 23:08:04
Sneeuwruiming op de Dampbahn Furka Bergstrecke 2024 door BrightonBelle
26 mei 2024, 23:02:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
26 mei 2024, 22:43:20
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door grossraumwagen
26 mei 2024, 22:37:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Husky
26 mei 2024, 22:22:14
ICM 4011 klaar voor de toekomst door Thom
26 mei 2024, 21:59:21
decal, transfer, sticker door MaraNCS
26 mei 2024, 21:57:35
US diorama in H0 door einte
26 mei 2024, 21:36:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
26 mei 2024, 20:57:16
Piko Br 78 door willem2
26 mei 2024, 19:52:07
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
26 mei 2024, 18:47:37
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
26 mei 2024, 18:20:50
Bahnstrecke 5867 door basjuh1981
26 mei 2024, 18:19:39
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
26 mei 2024, 17:51:18
Ik loop vast met baanplan rijwegen door Ronnor
26 mei 2024, 17:48:32
Meedhuizen in H0 door einte
26 mei 2024, 16:58:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
26 mei 2024, 16:28:23
Dordt in Stoom door Reinout van Rees
26 mei 2024, 16:25:36
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
26 mei 2024, 16:00:48
  

Auteur Topic: (V)IRM, hoe waarschijnlijk?  (gelezen 11881 keer)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3899
Re: PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #90 Gepost op: 08 oktober 2023, 10:19:04 »
Mn SBB 503 ECE van Lima heeft ook cardan en aandrijving op beide draaistellen van 1 kopwagen.
Alles onder het interieur weggewerkt, rijdt perfect.
8 bakken en hellingen geen punt.

Het kan dus zeker wel.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1556
Re: PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #91 Gepost op: 08 oktober 2023, 10:55:48 »
De vloer van het interieur ligt bij dit treinstel zo hoog dat preisers net onder de knieën geamputeerd moeten worden. Dat accepteer ik dus niet. Ook niet als de helft van het interieur zo uitgevoerd zou zijn.
Voor een IRM houdt dit in dat de onderste verdieping niet aanwezig is.

Bart

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3899
Re: PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #92 Gepost op: 08 oktober 2023, 10:59:26 »
Oja ik had er even niet aan gedacht dat VIRM met z’n lagere benedenverdieping zit.
Jetlag  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

MetalForever

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #93 Gepost op: 08 oktober 2023, 11:18:02 »
Roco heeft de SBB Twindexx aangekondigd. Ondanks dat de (V)IRM net even wat anders is qua doorkijk lijkt mij dat de (V)IRM een vergelijkbare aandrijving kan krijgen, helemaal als beide modellen tegelijkertijd ontwikkeld worden.

Verder heeft de Liliput Flirt twee motoren, bij beide cabines één. Rijdt uitstekend bij mij.
Thymen

virmfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #94 Gepost op: 09 oktober 2023, 04:37:36 »
Ik heb een Halling-tram besteld (M33 Flexity Göteborg) en ik begrijp dat Halling een aantal creatieve drijfveren gebruikt. Voor een VIRM zouden misschien in totaal vier draaistelaandrijvingen kunnen werken met behoud van de lage vloeren? Ik ben het ermee eens dat een volledig interieur essentieel is voor een goed VIRM-model. Ik denk ook dat goede binnenverlichting daarvoor belangrijk is. Uiteraard verhoogt dit de kosten. Voor mij is dit een model dat de moeite waard is om goed te doen.

Evenzo ben ik er niet zeker van dat Roco of Trix de draaistelaandrijvingen voldoende zouden vinden voor een grote trein van vandaag. Als sommige deuropeningen geblokkeerd zouden zijn in plaats van de benedenverdieping, is dat voor mij een beter ontwerp, maar het zou tegenwoordig ongebruikelijk zijn voor een mainstream model.

Ik vraag me af of een moderator dit onderwerp zou kunnen of moeten veranderen in "(V)IRM, hoe waarschijnlijk?" in plaats van "PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk?" omdat PBModels zich misschien ergerde aan het feit dat dit tegen hun bedrijf was gericht?

... Origineel Engels ...

I have a Halling tram on order (M33 Flexity Göteborg) and I understand Halling uses some creative drives. For a VIRM, maybe 4 total bogie drives could work while preserving the low floors? I agree, a full interior is vital to a good VIRM model. I also think good interior lighting is important for it. Naturally this raises the cost. To me, this is a model worth doing properly.

Equally well I am not sure Roco or Trix would consider bogie drives adequate for a full size train today. If some of the doorways were blocked instead of the lower floor, to me that is a better design, but it would be unusual for a mainstream model today.

I wonder if a moderator could or should change this topic to "(V)IRM, hoe waarschijnlijk?" instead of "PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk?" because PBModels may have been annoyed at this being directed at their company?

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3932
Re: PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #95 Gepost op: 09 oktober 2023, 10:22:36 »
Hi Mike,

weet je dat je dat zelf kunt vragen? Via de link "meld dit bericht aan de moderator"

Translated in own words;
You can ask this yourself, via the link provided at the end of every pot "meld dit bericht aan de moderator"

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7491
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #96 Gepost op: 09 oktober 2023, 23:31:33 »
Ik heb de titel aangepast.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6399
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #97 Gepost op: 10 oktober 2023, 18:02:54 »
Roco heeft de SBB Twindexx aangekondigd. Ondanks dat de (V)IRM net even wat anders is qua doorkijk lijkt mij dat de (V)IRM een vergelijkbare aandrijving kan krijgen, helemaal als beide modellen tegelijkertijd ontwikkeld worden.

Verder heeft de Liliput Flirt twee motoren, bij beide cabines één. Rijdt uitstekend bij mij.

De Twindexx  heeft ook veel minder ramen in de onderverdieping.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

virmfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #98 Gepost op: 11 oktober 2023, 03:40:07 »
Roco heeft de SBB Twindexx aangekondigd. Ondanks dat de (V)IRM net even wat anders is qua doorkijk lijkt mij dat de (V)IRM een vergelijkbare aandrijving kan krijgen, helemaal als beide modellen tegelijkertijd ontwikkeld worden.

Verder heeft de Liliput Flirt twee motoren, bij beide cabines één. Rijdt uitstekend bij mij.

De Twindexx  heeft ook veel minder ramen in de onderverdieping.


Jos.

Er is ook de Brawa DB TWINDEXX Vario. Op de productpagina staan foto's van het model. Er lijkt voldoende ruimte te zijn voor een draaistelaandrijving.

... Engels ...

There is also the Brawa DB TWINDEXX Vario. The product page contains photos of the model. There appears to be sufficient space for a bogie drive.

virmfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #99 Gepost op: 13 januari 2024, 12:49:41 »
Dus misschien weten we het over een paar weken?

Link

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
Re: (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #100 Gepost op: 31 maart 2024, 13:32:06 »
Zou het vele aanbod van (V)IRM versies op Markplaats een voorteken zijn van iets.. dat ik (nog) niet weet? Ik vind het opmerkelijk, maar kan ook aan mij liggen. Misschien toeval. Ik zoek nog een nieuwe IRM in doos van Rivarossi.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3899
Re: (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #101 Gepost op: 31 maart 2024, 14:45:51 »
Ik denk omdat de roddel ging dat er iets bij ontrax aangekondigd zou worden  :D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4899
  • Modelspoor is emotie...
Re: (V)IRM, hoe waarschijnlijk?
« Reactie #102 Gepost op: 31 maart 2024, 15:15:06 »
Zoiets noem je geen roddel, dat heet een ‘gerucht’… ;D
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)