wat aan Nederlands electrisch historisch materieel rijvaardig is, laat staan dat ik weet wat al voorzien is van ATB. 186 en 41 zijn bij mijn weten diesels en kunnen dus ook op de museumlijnen uit de voeten. Van Jaap en 273 zou ik het niet weten, geen idee welke treinen dit zijn.
Dat is leuk bedacht, maar laten we dan ook alle rembrand uit het rijksmuseum maar in de kelder van het Amsterdamse gemeente huis hangen, dat is ook een stuk goedkoper....
Misschien kun je locs voorbereiden op ATB en de installatie zelf laten rouleren?
Wellicht is het dichtzetten van de regulateur wat handiger dan de rem er meteen opzetten.
Dat is ook precies wat ze gaan doen. In de loc moeten wat aanpassingen komen, zoals een elektrisch bediende remkraan, opneemspoelen voor de voorwielen, een elektrisch signaal uit de snelheidsmeter. En misschien nog een paar dingen die ik nu over het hoofd zie. De eigenlijke elektronica zit in een koffertje dat ze op de loc kunnen inpluggen.
Met alle respect, Koopmans, maar zo lust ik er nog wel een paar. Je impliceert hiermee dat de betreffende organisaties in feite recht op de subsidies hebben omdat ze eerder, zoals ieder ander in Nederland, direkt of indirekt BTW hebben afgedragen. Denk dat ik dan ook maar eens bij de 's lands bestuur aan ga kloppen voor een bijdrage aan mijn modelbaan. Tenslotte heb ik over de locjes die ik heb gekocht ook BTW betaald.Huub
Met een electrisch bediende remkraan bedoel je waarschijnlijk een remkraan met contacten om te kijken in welke remstand die staat voor de ATB.