Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 10:29:12
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:23:03
Een NS 5500 knutselen
door
vpeters1984
Vandaag
om 10:11:25
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Rick
Vandaag
om 10:10:37
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil?
door
orientexpress
Vandaag
om 10:03:13
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:08
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:48:28
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:30:24
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:23:25
365 "Het is weekend foto's"
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:20:49
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
MOVisser
Vandaag
om 09:20:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:17:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Loki
Vandaag
om 09:08:56
Heroplage Artitec Plan W?
door
Corné81
Vandaag
om 08:18:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:07:40
Sfeer op je modelbaan
door
Rody v. G.
13 July 2025, 22:48:25
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
MOVisser
13 July 2025, 22:23:23
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
eichddraig
13 July 2025, 21:20:14
BR-18.6 Schaal-0.
door
Benelux795
13 July 2025, 20:03:26
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
13 July 2025, 19:56:08
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in.
door
FritsT
13 July 2025, 19:26:27
vervolg op "veel AC wielen"
door
Dirk
13 July 2025, 18:24:58
Sikje 225
door
Huup
13 July 2025, 18:03:31
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Frits C
13 July 2025, 17:20:30
Klein baantje 1200x1200mm
door
Frits C
13 July 2025, 17:12:28
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
NS264
13 July 2025, 16:20:08
Nahmertaler Kleinbahn
door
tothebeach
13 July 2025, 16:11:09
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
13 July 2025, 15:10:47
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0)
door
BartvD
13 July 2025, 15:04:42
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
NS264
13 July 2025, 13:47:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Werkspoor
|
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
11
Omlaag
Auteur
Topic: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 (gelezen 45216 keer)
Pauldg
Offline
Berichten: 7472
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #90 Gepost op:
22 February 2024, 18:16:37 »
Als het leuk of leerzaam was is het goed toch?
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #91 Gepost op:
22 February 2024, 19:05:29 »
Zekers! En t is nog niet klaar! Joepie!!
Gelogd
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #92 Gepost op:
24 February 2024, 17:56:06 »
Meester en stoker hebben nu ook nog iets te doen onder de kap.
Tijdje terug een zakje met restanten van Weinert op de kop getikt. Daaruit de nodige appendages geleend met nadrukkelijk het idee de sfeer te treffen en geen 1-op-1 correct beeld te creëren.
De vuurdeur is er niet vanwege plaatsgebrek, en de vermoedelijk rangeerlichten worden 3 van de 5 meters, en likje verf zal dat in de toekomst duidelijk maken.
Het rommeltje aan pijpen, leidingen, afsluiters, peilglazen is voor mij in 1:87 toch té om na te bouwen.
«
Laatst bewerkt op: 24 February 2024, 17:59:13 door Henk, of Erwin
»
Gelogd
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #93 Gepost op:
03 March 2024, 19:19:09 »
Begonnen met de grootste geduldklus, al die frutsels op de ketel. Wat een gepriegel. De binnenkant van de ketel ziet er uit als een omgekeerde egel, pff.
Het glasvezel potlood wordt een nieuwe vriend.
Ik maak gebruik van S39 als vloeimiddel, maar de oude setjes aangeslagen (en harder?) messing frutsels van Philo en Weinert lijken zo`n patina te hebben dat ze niet willen pakken. Eerst schoonmaken/poetsen to ze weer glimmen lijkt een vereiste tegen frustraties
«
Laatst bewerkt op: 04 March 2024, 10:29:34 door Henk, of Erwin
»
Gelogd
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #94 Gepost op:
04 March 2024, 22:39:32 »
Mch geplaatst nadat de binnenzijde af was. Ketelfront gemonteerd, zitjes op de wielkasten, fluit en dakhaken.
Stoker kan langzaamaan op zoek naar de takkenbossenloods om vuur te gaan maken.
Maar zo recht en strak als ik wilde...
Mch overigens weer helemaal los moeten halen met koel pakketten rondom om te voorkomen dat alle andere delen er weer spontaan af zouden vallen, want het stond scheef. Na dit alles natuurlijk wel weer opnieuw pas moeten maken op het onderstel, er was links en rechts wat 0,5mm messing bijgekomen.
«
Laatst bewerkt op: 05 March 2024, 09:02:43 door Erwin 054
»
Gelogd
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #95 Gepost op:
05 March 2024, 19:09:41 »
Ik moet zeggen dat ik vind dat het er op de foto's erg slordig uitziet, klodders soldeer, kieren, hmm.
Verf gaat dat zeker niet verhullen, dus daar gaat nog de nodige tijd in zitten om het op te schonen.
Wel een mooie oefening voor de twee DJH's die ik nog heb liggen.
«
Laatst bewerkt op: 06 March 2024, 18:44:16 door Erwin 054
»
Gelogd
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #96 Gepost op:
16 March 2024, 20:14:30 »
Verder met de wielkasten en de zijkanten van de vuurkist.
Andere losse zaken zoals de krikken.
Wel een mogelijk nieuw probleem: de cilinders van voorwarmer en remsysteem maken het berijden van bogen onmogelijk. Ha, weer iets om op te lossen!
Gelogd
MathynK
Offline
Berichten: 3855
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #97 Gepost op:
17 March 2024, 13:05:23 »
Met een fijn schuurpapiertje en een nieuwe scherpe scalpel kan je veel soldeerklodders wel goed weg krijgen. Net wat je zegt: verf gaat dat niet verbloemen. Zonde als je het niet doet gezien de moeite en tijd die je erin stopt. Je model knap er echt van op. Kieren kan je wellicht na de eerste grondlaag nog plamuren.
Groet, Mathyn
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #98 Gepost op:
17 March 2024, 19:50:56 »
@Mathyn: inderdaad, en het glasvezelpotlood, m'n nieuwe vriendje.
Vandaag verder met de wielkasten, handgreep houders aan het MCH, en de omlijsting van de ramen.
De houten ramen gaan een structuur krijgen en de kozijnen worden nog wat terug gevijld want nu wat te dik.
En begonnen met opschonen en hier een daar met 100 soldeer wat plamuurwerk.
«
Laatst bewerkt op: 17 March 2024, 20:54:29 door Erwin 054
»
Gelogd
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #99 Gepost op:
25 March 2024, 07:10:33 »
Verder met de details. Rookkast voorzien van het nodige, deze werden verlijmd.
Ook de schuine stukken ervoor gemaakt en gesoldeerd. Als het laatste solderen is gedaan kan deze definitief geplaatst gaan worden en kunnen de laatste leidingen gedaan worden.
Daarvoor dus nog bufferbalk, cilinders onder de voetplaat, spoiler en dakluik.
«
Laatst bewerkt op: 25 March 2024, 08:16:31 door Erwin 054
»
Gelogd
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #100 Gepost op:
01 April 2024, 18:46:25 »
Hoekjes en gaatjes dichten (ik ben zo benieuwd of dit bij DJH anders zal zijn!), en het mch verder afgewerkt. Zichtbare delen van de wielkasten van de tweede as gemaakt en met 270°C soldeer erin, restjes kunnen nu met 100°C worden opgevuld en daarnaar gladgevijld of met de frees bijgewerkt.
Ramen mch voorzien van structuur en kozijnen van rond en hoog naar hoekig en laag gevijld.
Ketels van de voorwarmer en remsysteem uitgefreesd zodat de bogie wat meer ruimte heeft, maar het zullen wijde bogen en slanke wissels blijven denk ik.
En de schade weggewerkt. Hoewel die na anderhalve meter op een harde vloer nog meeviel moest er toch een en ander overnieuw: moer onder de vuurplaat was los, stoel van de meester bvb. De fluit is verdwenen, heb er nog 1 liggen, maar toch zonde.
Uiteindelijk viel het mee, gesoldeerd messing blijkt best stevig maar blij was ik er niet mee
En het blijft schrikken hoe de foto`s echt alles uitvergroten... Laat ik ze maar aanhouden als opties voor verbetering
«
Laatst bewerkt op: 02 April 2024, 11:36:49 door Erwin 054
»
Gelogd
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #101 Gepost op:
02 September 2024, 19:38:01 »
Het ligt even stil.
Andere beslommeringen die ook aandacht vragen, een Philotrain ovaalramer er tussendoor (wát een verschil met zelfbouw, het is echt een bouwpakket maar dan in messing).
En ik sta weer eens op een kruispunt van keuzes, waarvan er een is te besluiten dat het een statisch model wordt. En mijn lat ligt mogelijk te hoog vwb de geëiste detaillering. En dan stopt alles even...
«
Laatst bewerkt op: 03 September 2024, 09:57:08 door Erwin 054
»
Gelogd
MathynK
Offline
Berichten: 3855
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #102 Gepost op:
02 September 2024, 21:47:38 »
Komt vanzelf weer! De gemiddelde messingbakker heeft minstens 5 projecten tegelijk lopen.
Wat belemmert je om hem rijvaardig te maken, misschien kunnen we meedenken? Het onderstel is toch nog steeds een fabrieksmodel?
Ps: resultaat van een ovaalramer mag je ook best laten zien hoor
Groet, Mathyn
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #103 Gepost op:
03 September 2024, 10:06:52 »
Het is met name dat de wielen van het loopdraaistel te groot zijn (11,5mm ipv 10mm) en een te hoge flens hebben. Komen daarmee tegen de voetplaat aan, de ketels eronder ondanks dat daar al hele happen uit zijn etc. Boogstraal R'veel' zal `t sowieso worden
Over 5 projecten tegelijk zal ik t eens met mijn familie hebben
Ben ook nog bezig met een tramrijtuig, een houten boot 1:15, een Citroën SM van Ottomobile, een NS 7400 van heel lang geleden, een Dg-tje en de opschriften en aflakken van de Zwarte Anna naar NS6900 van GM+S. Ach ja...
Gelogd
Erwin 054
Offline
Berichten: 149
Ik bouw rustig verder, als `t af is is het klaar.
Re: Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
«
Reactie #104 Gepost op:
03 September 2024, 10:57:32 »
Die ovaalramer zal ik binnenkort even op de foto zetten.
En dank voor de oppepper
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
11
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Werkspoor
|
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100