Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:03:20
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 17:03:17
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:23
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door 5166
Vandaag om 16:51:02
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 16:42:59
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door marco
Vandaag om 16:39:58
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 16:39:32
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 16:36:51
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 16:29:09
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 16:24:09
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 14:42:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 14:09:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18

Auteur Topic: Hookyville (schaal N)  (gelezen 259406 keer)

Hookies

• Offline Offline
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #750 Gepost op: 20 August 2012, 16:14:26 »
Nou, we hebben wel een overkapping in de tuin, dus pal in de zon zitten is er - gelukkig - niet bij Ronald.

Vandaag maar een begin gemaakt met een volgend bouwproject: het andere hoekpand uit de set van drie stadshuizen. Dit maal Haus der Mode. Omdat ik niet dezelfde kleurstelling wil gebruiken als de sportzaak en ook niet het plasticachtige van Faller in beeld wil hebben, moeten er eerst delen geverfd worden. Op de stenen muren van de begane grond na zijn alle kleuren nu aan het drogen. Ik verwacht dat ik hier de witte wanden en het dak nog wel een licht wet washje ga geven. In elk geval is het geen identiek pand.

Deze week nog even profiteren, want het basketbalseizoen begint nu, het tennis loopt nog drie weken door en na het weekend heb ik weer één of meer interviews per dag en dat een maand lang. Dus in die periode zal de bouw flink inzakken. En daarna nog een midweekje naar Heimbach in Duitsland om bij te komen. Nog treintips of treinwinkels in die streek dat jullie weten?

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #751 Gepost op: 21 August 2012, 19:58:04 »
Even een kiekje van het hoekwinkelpand Haus der Mode, waar ik nu mee bezig ben. Naam van de winkel moet nog op de gevel worden aangebracht en het dak moet er nog op.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #752 Gepost op: 22 August 2012, 15:30:28 »
En ook het andere hoekwinkelpand is klaar. Okay, de trappetjes bij de deuren moeten nog geplaatst worden, maar dat komt later bij de inpassing in de straat. Volgens de bouwdoos van Faller twee identieke panden. Plakgewijs klopt dat ook wel, maar ik heb beide panden een andere kleurstelling gegeven.

Hier twee foto's van de betreffende panden.

Heel misschien morgen nog een begin maken met het tussenpand uit de bouwdoos, maar dat hangt van allerlei factoren af. Wel even kijken of ik een van de panden morgenavond van een lampje kan voorzien. Kijken wat dat voor effect geeft.

Mvg,
Martin

Hans W

• wat N wereld
  • Offline Offline
  • Ik speel met N treintjes, op een schaal van 1:160
« Reactie #753 Gepost op: 22 August 2012, 17:07:42 »
Hallo Martin,

Dat ziet er goed uit, en ook weer zo snel in elkaar gezet.
Dat wordt vast een leuke winkelstraat om naar te kijken.
Ga zo door, het wordt steeds leuker.

Groet Hans
::  N Spoor  ::  digitaal ::  Nederlands, Duits en alles wat ik leuk vind gemixt  ::  Bezig met weer een nieuw baanplan  ::

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #754 Gepost op: 23 August 2012, 20:33:00 »
Zojuist even de proef op de som genomen en een led-lampje in de sportwinkel geplaatst. Dat geeft meteen weer een heel andere aanblik. Mede ook doordat sommige ramen niet verlicht zijn. De etalages doen het ook leuk. Ik zag één klein lichtlekje, daar moet ik nog even wat aan doen. Is op deze foto's - volgens mij - niet te zien.

Mvg,
Martin

HeRo

• Offline Offline
    • Bouwdraadje bij de buren.
« Reactie #755 Gepost op: 23 August 2012, 21:21:45 »
Komt aardig over zo met verlichting.

Als contrast is het wel mooi om de etalages met koud witte leds (die van mij hebben die kleur)te verlichten.
Je moet dan alleen wel een tussen vloer in elkaar knutselen.Of een bakje om de etalage verlichting op de begaande grond.

Het is maar net hoe uitgebreid je het wil maken. ;D

Robin

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #756 Gepost op: 23 August 2012, 23:17:21 »
Dat zou wel leuk zijn, maar moet dan van onderaf in elkaar worden gezet. Het dak is niet weg te nemen meer.

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #757 Gepost op: 04 September 2012, 17:52:30 »
Vanmiddag zo waar nog even een gaatje gevonden om wat uit te zoeken op zolder. Met beulp van aan elkaar geplakte A4-tjes heb ik getracht de ondergrond voor de stad te tekenen. Voordeel is dat je dan ziet wat er aan de rand ligt, terwijl je met een plaat op houten latten eigenlijk niet goed kunt zien op welke punten je niet kunt bouwen. Er zijn een paar plekken waar het papier niet is, maar waar wel huizen staan. Dat kon in deze gevallen geen kwaad. Ben er nog niet helemaal uit, maar dat is ook niet zo vreemd. Voor mijn gevoel mis ik nog een goed hoekpand dat in het blok met het pand in aanbouw hoort. Dat blok wordt dicht, met een achtertuin met een grote boom. Wel even kijken of ik een pand met een poortje daar neer kan zetten.

Het driehoekige blok ga ik ook aanpassen. Daar staat nog een hoekpand bovenin, waardoor je een rare driehoek krijgt. Dat hoekpand gaat daar in elk geval weg, want ik maak hier nu een parkeerplaats. Dat geeft me iets meer ruimte om de diagonale straat een laankarakter te geven. Dus met een groenstrook en bomen in het midden en verkeer links en rechts. Ook zie je twee identieke panden staan met trapgevels. De ene dient om de straat weer recht te laten lopen, het andere pand moet duiden op een zijstraat. Over dat laatste ben ik ook nog niet uit. Genoeg stof om de komende tijd, als ik toch niks aan de baan kan doen, over na te denken. Ik zal mijn contacten nog even moeten aanboren voor een of twee hoekpanden en ik heb zelf nog een 'normaal' tussenpand te plakken. Er zitten hier ook enkele afdankertjes tussen die ik niet ga plaatsen, maar zij kunnen dan wel materiaal leveren voor andere, licht incomplete panden.

Het fotomateriaal vanuit alle hoeken en standen. Commentaar is altijd welkom. Groenstroken zijn nu nog niet te zien natuurlijk. Zo komt tegenover het witte, meest recent gebouwde pand nog een rij bomen te staan.

Mvg,
Martin

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #758 Gepost op: 05 September 2012, 17:09:17 »
Jawel, de postbode is net geweest, dus snel even foto's gemaaakt van.......de BR78, een stomer die voor de museumlijn gaat werken. Als het goed is, heb ik nog een andere stomer, waarvan ik hoop dat die het ook ooit nog gaat doen. Ik heb dan dus twee stomers en die kunnen keurig plaatsnemen in een lokloods bij het oude station Esdorf, wat op het nog aan te bouwen kookeiland gesitueerd wordt.

Hieronder dan wat foto's van deze nieuwe aanwinst. De wagens die er achter komen, zaten nog diep in een doos, maar morgenochtend heb ik nog een gaatje om er even een paar tevoorschijn te halen. Daar zal ik dan ook nog een plaatje van schieten.

Mvg,
Martin

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #759 Gepost op: 06 September 2012, 09:24:06 »
De BR78 met de museumwagens er achter. Straks een van de bezienswaardigheden uit het rijke spoorverleden die af en toe een rondje Hookyville-Esdorf mag maken. Tijdens deze geheime testrit schoot een trainspotter onderstaande vier beelden, die verder genoeg zeggen.

Mvg,
Martin

Railroadtycoon

• ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
« Reactie #760 Gepost op: 06 September 2012, 09:54:32 »
Mooi man  (y) Leuke set ook  :P

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

gvandersel

• HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
« Reactie #761 Gepost op: 06 September 2012, 10:09:21 »
Martin,

Leuke set. Welke wagens zijn dit? Ik loop eraan te denken om een kleine stoomlocomotief te kopen (ongeveer de grote van de BR78). De bijbehorende wagens heb ik ook niet dus dat wordt nog even doorsparen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #762 Gepost op: 06 September 2012, 15:42:37 »
Deze wagens zijn van de Länderbauart. Volgens mij zijn deze stellen uitgebracht door Flm. Ik kan anders nog wel even de nummers voor je zoeken. Het is een beetje Pruisisch/DDR, om het zo maar te zeggen. Ik vond ze zelf erg fraai en heb de wagens jaren geleden al gekocht en later nog een paar ontbrekende wagens aangeschaft.

Mvg,
Martin

gvandersel

• HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
« Reactie #763 Gepost op: 06 September 2012, 16:03:45 »
Oke,

Ik kijk zelf wel in de flm gids (op internet). Via het plaatje kan ik de flm nummers dan wel vinden. De eerste en de laatste zijn speciaal en makkelijk te herkennen. Mara zijn de middelste drie ook 1 en/of 2 klas?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #764 Gepost op: 06 September 2012, 16:11:36 »
De eerste van die drie is eerste klas, de twee andere zijn tweede klas. De nummers zijn in elk geval 8040, 8041 en 8043, althans die weet ik uit mijn hoofd.