Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 13:13:26
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
  

Auteur Topic: Hookyville (schaal N)  (gelezen 248048 keer)

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1005 Gepost op: 18 november 2017, 15:32:38 »
In die verhoogde stad waar de sporen onderdoor lopen. Ik zal in de kerstperiode eens verder gaan met alle oude foto's terugzetten, dan wordt de plek ook wat duidelijker.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1006 Gepost op: 18 november 2017, 16:13:06 »
OK
Ik volg je nog steeds
Of hier of op de andere 2  (y)

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1007 Gepost op: 24 december 2017, 13:51:21 »
Na een half jaar druk met werk was het afgelopen week tijd om vakantie te vieren. Onlangs waren we ook 12,5 jaar getrouwd en kregen we twee overnachtingen in Brugge aangeboden. Daar hebben we uiteraard dankbaar gebruik van gemaakt. We hebben zelf nog een overnachting in Thermae2000 in Valkenburg daaraan vastgeplakt.

Op de laatste dag waren we halverwege de dag wel klaar met bubbelen, zwemmen en relaxen. Naar huis, zou je denken. Nee, zei mijn vrouw. Ze wilde nog even naar de kerstmarkt in Aken. Dan zou zij over de kerstmarkt heengaan en ik kon wat uitgeven bij Hünerbein. Die modelspoorwinkel zit immers pal tegenover de kerstmarkt. En daar hebben ze enorme mooie spullen staan.

Dit keer geen rollend materiaal, want dat heb ik zat. Ik heb verlichting meegenomen voor op de perrons bij mijn station. Dat zijn er natuurlijk niet genoeg, maar je moet ergens beginnen en gezien mijn werktempo van de laatste jaren ben ik hier nog wel lang mee bezig. Tevens een kiosk voor op het perron met in de doos ook nog wat reizigers. Verder nog drie doosjes met figuren, onder wie ook een paar werklui. Die kunnen mooi aan de slag met een vage plek op het dak van het station. Dan is het net of dat opgeknapt wordt.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1008 Gepost op: 05 januari 2018, 17:08:52 »
Hoewel er al weer opdrachten voor de deur staan (volgende week wordt het druk met werk) heb ik toch wat opruiming gehouden op zolder, de treinenkamer. Ik heb de baan ontdaan van alle losse spullen (doosjes, wagons, locomotieven, prullaria) en heb de stofzuiger over het bovendeel gehaald. Ik wil dat eerst maar eens herstellen, daarna komt het schaduwstation wel een keertje. Om die werelden te combineren moet ik toch een wissel weer werkend zien te krijgen of te vervangen en daar waag ik me nu nog maar even niet aan.

Het voorste deel van de bovenbaan heb ik eerst nog even met wasbenzine gepoetst en daarna de NIAG-loc met een nieuwe code op de baan gezet en wat aan één kant laten rijden. Af en toe even bijpoetsen met het blokje van Roco en dat viel niet tegen. Als ik dat blokje gebruikte waar ik nog niet met wasbenzine was geweest, zag je de loc toch weer een stukje verder rijden. Om kort te gaan, voor het eerst sinds jaren was er weer treinbeweging.

Het deel van het station is aan de andere kant van de tafel. Ik ben daar wel geweest met de stofzuiger, maar nog niet met wasbenzine of het Roco-blokje. Ik kan wel onder de tafel doorkruipen en dat deel aan gaan pakken, maar om dan steeds weer terug te moeten kruipen naar de Twin voor de commando's, dat is nogal een inspannend werkje. Zeker als je merkt dat je ergens even wat meer moet poetsen. Eigenlijk zou ik een tweede man/vrouw nodig hebben, maar dat wordt mijn vrouw zeker niet. Die heeft niets met treintjes. Maar goed, komt tijd, komt raad. Laat ik voorlopig bijna iedere dag de loc maar even aan de voorkant heen en weer rijden.

ATF is ook in huis, maar dat heb ik nog niet ingezet. Dat wil ik doen als de trein in elk geval op de bovenbaan rond kan rijden. Ik heb geen foto's bij deze post, maar het kan ook niet altijd feest zijn.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1009 Gepost op: 06 januari 2018, 13:46:50 »
Je weet dat je nu vettigheid op je baan hebt gesmeerd ?
Dat trekt stof aan en daar worden je locs weer niet blij van.
Als ik je een tip mag geven,veeg met een schone doek die wasbenzine op dat kleine stukje besmeerde rails eraf ,en ga aan de ATF.
Owjah zo'n roco blokje is leuk maar dat maakt mini krassen in je rails,dat vinden stof en vuil heel leuk om zich in op te hopen,wellicht een idee om dat blokje ook maar even aan de kant te leggen  ?
 ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1010 Gepost op: 06 januari 2018, 14:24:08 »

Owjah zo'n roco blokje is leuk maar dat maakt mini krassen in je rails,dat vinden stof en vuil heel leuk om zich in op te hopen,wellicht een idee om dat blokje ook maar even aan de kant te leggen  ?
 ;)

Met alle respect maar dat is een broodje aap verhaal. Die dingen kun je rustig gebruiken.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1011 Gepost op: 06 januari 2018, 14:33:26 »
In het ATF draadje o.a. zegt men toch anders.
Dus ik weet t ook niet   ???
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1012 Gepost op: 14 januari 2018, 14:24:16 »
Vandaag even naar de modelspoorbeurs in Rijswijk geweest. Beetje langs de banen gestruind en uiteraard ook het winkelgedeelte niet overgeslagen. Uiteraard bleef er het nodige aan mijn handen kleven.
* Twee wagens van bezorgdiensten (DPD en GLS).
* Een bus voor het Nederlands voetbalteam (Niederlande). Kan ik mooi iets doen met die KNVB-treinwagon voor een EK (of WK) in Duitsland.
* Een glasvezelpotlood. Mijn vorige exemplaar was wel zo ongeveer op. Kan ik mooi op korte termijn inzetten om mijn wissels wat schoner te krijgen.
* Een zak vol met loofbomen.
* Vier heggen.
* Een dubbelspoor tunnelportaal. Kan ik eindelijk eens die stad gaan inbouwen. Uiteraard wel uitneembaar als geheel, want buiten de straatverlichting is er nog weinig aan verlichting gedaan. Ook strepen op de weg en verkeersborden ontbreken nog, evenals auto's en personen.
* Drie doosjes met preisers. Een doosje met zittende mensen voor op de perrons of gewoon op een bankje in het stadse leven. En twee doosjes reizigers.



Met al dit heb ik wel een enorme bouwvoorraad. Hoop dit jaar toch het nodige aan de baan te kunnen doen.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

HeRo

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
    • Bouwdraadje bij de buren.
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1013 Gepost op: 14 januari 2018, 19:02:18 »
Martin,

Das weer een flinke berg aanwinsten.
Voor je glasvezelpotlood kun je volgende keer beter een navul verpakking kopen.
Kun je vijf keer zo lang mee krassen.

Mvg Robin

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1014 Gepost op: 03 april 2018, 12:01:42 »
Afgelopen zondag was ik jarig. Dat leverde al wat cadeaus op voor de modelspoorbaan. En geld en bonnen om nog meer aan te schaffen, zeker nu de plaatselijke treinenboer een andere koers gaat varen. Het is nu wel drie halen, twee betalen! Dus ik ga zeker nog een keer toeslaan in de komende weken.

De oogst tot nu:
- containerwagen van Hamburg Sud (Flm)
- containerwagen Rocky Rail met twee containers
- een fontein die mooi midden op het grote kruispunt kan komen te staan. Daar waar je de lange laan in kan draaien. Ik wilde daar een standbeeld, maar kon geen geschikt standbeeld vinden. Deze fontein gaat daar nu dienst doen
- Bewoners: jagers met wild, campinggasten en baanpersoneel.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1015 Gepost op: 31 maart 2020, 15:07:36 »
Tja, doordat een belangrijke boom ontbrak in de doos van de brandweerkazerne, heb ik me (na jaren) weer op een ander projectje gestort. Ik heb in Hookyville een verkeersplein, waar je kan afbuigen naar een laan met bomen en bankjes in het midden. Op dit plein wilde ik eigenlijk een standbeeld, maar ik kon geen goede vinden. Okay, ik heb er de laatste jaren ook niet naar gezocht. Ik had echter nog wel een doos van een fontein. Mijn plan is om die fontein midden op dat plein te zetten, zodat je toch het idee van een rotonde krijgt. De positionering is nog niet optimaal, maar toch even twee foto's hoe het zou kunnen worden. Let wel, de fontein is nog verre van af.





Wordt vervolgd!
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1016 Gepost op: 01 april 2020, 13:33:39 »
Hm, doet mij een beetje denken aan een situatie in Spanje, waar ze ook perse een obstakel op het kruispunt wilde hebben. Is ook een kleine rotonde gworden. Nu wordt er links en rechts langs de rotonde gereden. Misschien straks met extra belijning is het weg te werken dat de fontijn eigenlijk te klein is. Verder is zo'n fontein nu niet van nabij aan te bekijken, zonder jezelf in gevaar te brengen. Een fontijn trekt nu eenmaal kijkers.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Wim Corduwener

  • Enschede (import)
  • Offline Offline
  • Berichten: 491
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1017 Gepost op: 02 april 2020, 12:31:14 »
Als het mijn fontein was dan zou ik 'm op het middenstuk zetten in de straat er tegenover.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans smalspoor (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1018 Gepost op: 04 april 2020, 15:25:42 »
Terwijl de fontein bijna gereed is (en ik nog twijfel over de locatie), ben ik een beetje begonnen met het industrie en overslag gedeelte bij Station Hookyville. Een van de opstelsporen beslaat een behoorlijke lengte en daar moet bovengenoemde plaat op aansluiten. Locomotieven kunnen linksboven tanken, daarnaast is wat goederenoverslag (daar moet nog wel een kraan bij) en aan de rechterzijde bevindt zich de machinefabriek. Voorlangs loopt de weg, al zal die niet continu recht lopen maar ook voor een deel slingeren. Aan de andere kant van de weg moet de brandweer nog een plek krijgen evenals de McDrive en het McCafé. Rechts van de machine fabriek komt dan nog een autokerkhof. Helemaal links, maar dat zie je hier niet, zijn ook nog twee uithaalsporen voor met name container vervoer. Daar kan ik pas aan beginnen als de complete stadplaat gereed is, dus dat duurt nog wel even.

Zo ziet het er vanaf de grond uit.


Zo ziet het er vanuit de lucht uit:


Let wel, er moet nog wel het een en ander bij komen, zoals Stelcon platen, interieur voor de fabriek, hekwerk, wat rotzooi buiten, een verdwaalde arbeider, groenzooi en verlichting. Ik denk dat er ook nog een kraan aan de voorkant van de goederenoverslag mag komen, maar die heb ik ook nog wel. En natuurlijk vrachtauto's.

Het is een eerste opzetje, dus het kan ook zo weer veranderen.

Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #1019 Gepost op: 07 april 2020, 16:28:52 »
De fontein is nagenoeg af. Ik vind dat die aan de onderzijde nog ietwat teveel wit uitslaat en zal hier nog met een lichte zwarte was overheen gaan. Bij het aanbrengen van de dwarsbalkjes brak er eentje, maar dat zullen we maar toeschrijven aan de vandalen die helaas ook in Hookyville wel aanwezig zijn.



Vanaf morgen ga ik ofwel aan de Aldi begonnen of wat aan de gang met het industriegebied. Via via zijn hier ook diverse aanwinsten voor onderweg.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.