Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door Keska
Vandaag om 18:39:45
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Ronnor
Vandaag om 18:26:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 18:16:38
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 17:48:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 16:32:57
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
  

Auteur Topic: Hookyville (schaal N)  (gelezen 248542 keer)

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #975 Gepost op: 03 maart 2015, 16:44:48 »
Die foto van gisteren was natuurlijk geen topper. Vandaag verder gegaan en wat mensen op stoelen geplaatst. Die worden dan in de restauratie neergezet. Aan tafeltjes. Alleen moet het aan de rechterkant iets minder breeduit, want daar zit nog een muur met een deur naar een andere ruimte. Geen probleem, want de stoelen en tafeltjes staan nog niet vast.



Op deze foto zie je de stationshal met links de man van de spoorwegen en in het midden twee mensen die samen naar het perron lopen. Rechts zie je nog een deel van de restauratie. Links zie je ook al een muur van de opslagruimte.



Nu weer even pas op de plaats maken en in oude dozen kijken of ik nog iets van kasten heb en waar die cola-automaat is gebleven. Moet natuurlijk ook nog ergens een kaart vandaan toveren voor op de muur. En dan komt er binnenkort ook nog een pakje met meubilair vanuit Duitsland. Voor iemand erover begint, ik ben nog niet klaar met de trap bij de ingang van het station.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

mijnspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 765
    • Station "Kolenmijn" ho
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #976 Gepost op: 03 maart 2015, 17:15:20 »
Die foto's zijn een stuk duidelijker,Martin. (y)
Leuke vorderingen.
Groet,Marco.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #977 Gepost op: 08 maart 2015, 15:08:09 »
Even een kleine update. Het wordt al wat drukker in de stationshal van Hookyville. De muur links is de afscheiding van een andere opslagruimte en de restauratie. Rechts achterin is een vuilnisbak geplaatst en in het hokje is nu ook een kast geplaatst. Je zou het bijna missen, maar de stationsmedewerker staat iemand te woord. Ho, wacht eens even, zie ik daar de schilders er nu vandoor gaan?



De kast komt uit een pakje uit Duitsland van de firma Luetke, met kantoorinrichting: 40 stoelen, 16 bureaus voor 1 persoon, 18 bureaus voor twee personen, 18 sideboards, 20 kasten, 12 fauteuils en 6 twee- of driepersoonsbanken. De foto is van Luetke.



Met een beetje geluk kan er morgen weer wat verder geknutseld worden.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #978 Gepost op: 10 maart 2015, 14:54:07 »
Even drie foto's van voren om de gestaag voortgaande bouw van Station Hookyville te laten zien. Het restauratiedeel, de glazen pui en het totaal. Let wel: er moet nog wel wat gebeuren, zoals posters op de muren, routekaart etc.







Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #979 Gepost op: 10 maart 2015, 17:35:23 »
Dat word al wat martin
 (y)

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #980 Gepost op: 11 maart 2015, 16:05:59 »
En zie daar: het station heeft nu ook voor verdwaalde reizigers een naam gekregen. Ok, hier ziet het er nog niet heel erg netjes en recht uit. Heb nog wat bijgesneden en dat maakt het veel beter (smaller en rechter en die grijze bovenlaag is verdwenen). Alleen had ik toen de foto al genomen. Het gaat ook meer om het idee.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #981 Gepost op: 17 maart 2015, 15:00:20 »
Even een update van Station Hookyville. Mind you, alle daken zijn nog los, want er moet nog verlichting worden aangebracht. Verder moet ik het perron aan de achterkant en de trap aan de voorkant nog een keer verven, want ik ben nog niet tevreden. Als dat gebeurd is, kan ik bankjes en prullenbakken gaan plaatsen. De klokken aan voor- en achterkant en de plantenbakken moeten ook nog geplaatst worden.

De voorzijde:


De achterzijde, waar je ziet dat de onderplaat hier niet 100% recht liep in het midden. Aan de binnenkant is al folie aangebracht tegen lichtlekkage, maar ik ga nog kijken of ik ook aan de zichtkant nog wat kan rommelen om het weg te werken. Wellicht hier dan een cola-automaat en wat onkruid of een plantenbak.


En nog eentje van de binnenkant van de hal zonder dak. Dan is meteen duidelijk dat die vrouw niet zo maar naar een muur stond te kijken, maar op zoek is naar een route.


Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #982 Gepost op: 20 maart 2015, 17:26:35 »
Even tussendoor een nieuw projectje (met het station ga ik maandag weer verder), het eerste gebouw dat op het bedrijventerrein langs de doorgaande weg komt te staan. Een grote hamburgergigant krijgt ook een plaatsje in Hookyville. Verder komen op het bedrijventerrein onder andere de Aldi, een brandweerkazerne, een tankstation en een autosloperij te staan.

Hier de eerste twee foto's:





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #983 Gepost op: 23 maart 2015, 18:27:51 »
Vandaag een middagje bij een collega-spoorder (wel h0) langs geweest. Thee drinken, praten over de hobby en er is nog gewerkt ook. De centrale hal van Station Hookyville is voorzien van drie fraaie hanglampen. Ook de restauratie is voorzien van ledstrips aan het plafond om licht in de duisternis te brengen. Aanvankelijk wat fel en veel, maar door de knop naar links te draaien, werd het licht gedimd. Ik zal hier nog een weerstandje aanbrengen om het normaal te houden en niet dat de restauratie zo fel verlicht is dat je de werking van de hanglampen niet meer ziet.









Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #984 Gepost op: 23 maart 2015, 20:25:41 »
fraaie belichting zo
je led strip kan je (volgendekeer) ook aan de wanden monteren
maar is mooi uitgelicht zo  (y)

Hans W

  • wat N wereld
  • Offline Offline
  • Berichten: 375
  • Ik speel met N treintjes, op een schaal van 1:160
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #985 Gepost op: 24 maart 2015, 10:55:57 »
Heel mooi gemaakt.

Groet Hans
::  N Spoor  ::  digitaal ::  Nederlands, Duits en alles wat ik leuk vind gemixt  ::  Bezig met weer een nieuw baanplan  ::

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #986 Gepost op: 01 mei 2015, 16:10:47 »
Na een dikke maand weer even wat gaatjes gevonden om verder te gaan met het station. Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die ook moeten gebeuren. Dakjes erop, bankjes, prullenbakken, klokken, windschermpjes en bloembakken zijn aangebracht. Die zien er nu zwart uit, maar dat wordt straks een kleurrijk geheel. En verder moeten er nog wat reizigers geplaatst worden. Dan is dit projectje wel klaar en kan ik het een keer naast de rails zetten.

Hier nog even twee shots. Eentje van de voorkant van Station Hookyville en eentje van de achterzijde, de kant van het station die je op de baan zult zien.





Ik zie op de laatste foto dat ik nog wel een klein stukje moet verven bij de rand van het dak, aan de voorzijde.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hans W

  • wat N wereld
  • Offline Offline
  • Berichten: 375
  • Ik speel met N treintjes, op een schaal van 1:160
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #987 Gepost op: 01 mei 2015, 16:52:53 »
Hallo Martin,

Lekker retro station.
Ziet er leuk uit.

Groet Hans
::  N Spoor  ::  digitaal ::  Nederlands, Duits en alles wat ik leuk vind gemixt  ::  Bezig met weer een nieuw baanplan  ::

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #988 Gepost op: 02 mei 2015, 15:07:19 »
Wat een nacht niet kan doen. De schoorstenen hebben gewerkt en dat heeft meteen al zijn sporen nagelaten. Ook beginnen de bloemen uit te komen. Jeroni Gartenbau had naast de ingang een stenen bak geplaatst met allerlei kleurige bloemetjes.



Bij de restauratie/wachtruimtes waren plantenbakken voor het raam geplaatst met verschillende kleurrijke combinaties. Op deze foto's zijn de schoorstenen beter te zien.



Dat er binnen mensen zitten, is met daglicht moeilijk te zien. Maar als het station straks in bedrijf is, dan branden de lampen de hele dag en dan kun je wel zien of er nog een tafeltje vrij is.



Volgende stap is aan de achterkant van het station nog wat groen aanbrengen en dan mensen loslaten op het perron en bij de ingang.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Hookyville (schaal N)
« Reactie #989 Gepost op: 31 juli 2015, 13:58:11 »
Nu het qua werk weer (te) rustig is en ik voor mijn gezondheid niet zo vaak meer naar artsen en ziekenhuizen hoef, was het tijd om weer even wat te doen aan de baan. Nou ja, aan de gebouwen dan.

Als eerste heb ik wat mensen aan de achterzijde van het station geplaatst. Zojuist is de eerste trein aangekomen in Hookyville en sommige mensen zijn enorm blij om elkaar weer te zien. Natuurlijk zijn er ook mensen die wachten op de volgende trein. Uiteraard moeten er nog wel meer mensen geplaatst worden. En de groene verkleuring links op de foto hieronder (waar de vrouw in de armen van de man springt) moet ook nog enigszins ongedaan gemaakt worden.



Andere kant:



Ook is er wat geklust aan de McDonald's. Oftewel mensen binnen geplaatst zittend op banken en aan tafels. Ja, er staan zelfs klanten te wachten op hun bestelling.





De McDonald's is hier zelfs al in bedrijf, al moeten de eerste auto's nog door de drive komen. De mensen die binnen zitten, hadden zo'n trek dat ze niet konden wachten totdat de kozijnen en ramen in de hoek waren geplaatst. Wordt dus vervolgd.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.