Op een foto van de elok van een paar dagen geleden zie je dat deze beschadigd is aan de linker voorzijde.De krol stond toen al tussen de beide in dienst zijnde sporen in het verlengde van het perron. Maar het plaatje van de NOS toont een krol die geraakt wordt door de elok aan zijn rechterkant. Fout!Peter
Gemiddeld 60 ton per bak lijkt me dichter bij de werkelijkheid.
"Het laatste deel van de goederentrein werd donderdag al afgevoerd."Dat duurde ook behoorlijk lang, lijkt me.....
In de berichtgeving worden de gewichten nogal overdreven. in het bericht van de NOS wordt 90.000 kg per bak genoemd. Op nu.nl heeft een woordvoerder van Prorail het zelfs over een miljoen kilo voor het hele treinstel. Gemiddeld 60 ton per bak lijkt me dichter bij de werkelijkheid.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze deze wagens eerst gelost hebben mbv graafmachine.
Met die gewichten als uitgangspunt ben ik dus van mening dat met de inzet van 1 Leguaan brugleggendetank met 2 bruggen en 2 Buffel bergingstanks de 9405 al lang geborgen/afgevoerd had kunnen zijn ...